Gå til innhold

Noen som vil bytte hatthylle på Golf 3

Ranger emnet

kvande

Anbefalte innlegg

Ok, saken er som følger; etter å ha bygd en litt for stor basskasse så tar 6x9 tommer`ne ned i basskassen. Var vel klar over at dette kom til å skje da;)

Lurte på om det var noen som var interessert å bytte en hatthylle med to stk Infinity Reference mot en hatthylle uten hull. Kan vel ikke bytte helt likt da høyttalerene kostet nesten 2500, men hvis noen er interessert blir vi sikkert enige om pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trikkern

hvis du er lur... så bygger du en liten kasse oppå den hattehylla du har.... i en skrå vinkel innover mot kupen.. ..da de ikke stikker ned i bagasje rommet i alle fall...... du vil også få bedre lyd vil je tru... U c?

god ide foncy!

for det er jo så fint ;)

hadde akuratt samme problem i gamle bilen.. endte med at høytallerne ble satt helt mot bak sete og bas kassa litt bak så jeg fikk plass til alt..

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen stor tilhenger av høyttalerkasser oppe på hatthylla jeg heller...Da tror jeg heller jeg trekker svart filt over hullet og bruker bare gittrene på 6x9 tommerne. Men takker for fine forslag da:)

Det går bra på høyre side, venstre er det derimot litt værre med

1w5r6:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

heh forrige eieren av bilen til kammeraten min hadde nok det samme problemet da han klekket ut dette:

6.jpg

haha

Heeeelt fryktelig !!

acoupe( som eier bilen nå) har heldigvis bygget en egen :D

Mangler jo bare nipplene der.

hvordan er det forresten å feste forsterkeren i bakseteryggen ? Har en tiny forsterker som jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av for at den ikke skal være i veien!

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygget frontsettet mitt inn i to tiny kasser som jeg har oppå hattehylla. Det ser slett ikke værst ut. Høytalerne pekser selvsagt litt på skrå (45 grader vil jeg tro) opp i taket. Men siden jeg har frontsett ble de mer kvadratiske enn mindre plass krevende enn hva 6x9 vil bli. Mulig 6x9 tar litt mye plass ja..

Men det som er krise er å sende diskanten rett opp i glasset der det reflekteres.

skal se om jeg får tatt bilde av det en dag :)

Men mitt forslag hadde har vel fint lite med det å gjøre

egentlig og er:

Hoggeren, nærmere bestemt http://www.nbfbildeler.no/ har sikkert en billig hattehylle til deg.

ChrisLia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvande.. sitter 6x9 høytallerne dine langt bak på hatthylla ell?

jeg hadde mine helt intill sete ryggen og da dytta bare bass kassa litt lenger bak, og hadde noen klosser mellom baksiden av kassa og baksete ryggen.. fikk jeg plass til alt.

Vedder på at du har mye bedre bass nå en med hatthylla... så du kan jo kjøre uten ;) det er rått.. bare at det blir en del veg støy.

dette blir veldig offtopic.. men jeg ville ikke hatt no 8" i hatthylla mi.. heller ikke 6x9 hadde det i gamle bilen og syns det er litt jall..

da er det nok bedre med et front system feks 6,5 tom med løse diskanter bak, da kan du jo også vinkle diskantene som du vil så slipper du at de spiller "rett i bakruta"...

jeg og en kompis monterte 6,5 front system i hans hatt hylla , det ble veldig bra, høyt og pent spiller det..

dumme 6x9 høytallere krever mye mere effekt og dermed mere strøm for å spille pent og reint og høyt..

du kan selvsagt fyre dem på nesten bare diskant og litt mellom tone da kan du spille høyt men ska du få det til og spille skikkelig skikkelig bra trengs det litt.. jeg bro kobla en 4 kanalsforsterker jeg hadde liggendes på mine 6x9 i gamle bilen.. det spilte VELDIG bra, men i bilen jeg har nå går jeg mye heller for komponent sett da dette som sagt krever mindre effekt for å spille pent og høyt.

MVH

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalerene sitter ganske langt frem på hatthylla, slik at magneten på 6x9`erne "slår borti" forsterkeren til venstre hvis jeg har hatthyllen på. Jeg liker egentlig best at lyden kommer forfra, og ikke bakfra eller fra overalt. Derfor har jeg ikke planer om noe høyttalere bak. Hvis jeg skulle flyttet kassen bak magnetene så hadde det dessverre ikke blitt mye bagasjerom igjen:op

Må vel sjekke om noen huggere har hatthylla på lager. Har ikke sjekket hos VW eller, kanskje den ikke koster så mye....:rolleyes:

Skal likevell dit i dag og hente VR6-leppe så da kan jeg likegodt spørre hva en hatthylle koster også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kvande

Høyttalerene sitter ganske langt frem på hatthylla, slik at magneten på 6x9`erne "slår borti" forsterkeren til venstre hvis jeg har hatthyllen på. Jeg liker egentlig best at lyden kommer forfra, og ikke bakfra eller fra overalt. Derfor har jeg ikke planer om noe høyttalere bak. Hvis jeg skulle flyttet kassen bak magnetene så hadde det dessverre ikke blitt mye bagasjerom igjen:op

Må vel sjekke om noen huggere har hatthylla på lager. Har ikke sjekket hos VW eller, kanskje den ikke koster så mye....:rolleyes:

Skal likevell dit i dag og hente VR6-leppe så da kan jeg likegodt spørre hva en hatthylle koster også.

tror ny hattehylle koster mye..

mener og ha sett at den koster 1600.- ellerno ny

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider