safoll Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Noen som har erfaring med å "konvertere" GT-R motor til "vanlig" motor, altså plukke av turboen? Er det bare å slenge på en annen eksosmanifold og rør? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hvorfor i alle dager skal du gjøre det?????????????????? Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Puff Hvorfor i alle dager skal du gjøre det?????????????????? Skulle jeg likt å vite å..??? Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 klanskje han har turbotrøbbel Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hmmm, men likevel da?? Finnes jo de som reparerer turbo tinger :D Eller er det en plan om å spare litt girkasse??? Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Puff Hvorfor i alle dager skal du gjøre det?????????????????? Turbotrøbbel er stikkordet ja.. I og med at det kan ta tid for å få ny turbo, så hadde det vært litt kjekt å ha bil imens. Kjedelig, men.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hvor er det du skaffer turboen da? Kan da sjekke om kanskje jeg kan skaffe noe greier imens da vettu. Hva er det som er problemet da?? Skal kjøpe meg vinterbil jeg, har planer om å kanskje gjøre noen små utbedringer på mazdan over vinteren :D Har lært en ting, skal du ha gtr, bør du ha en bil eller to i reserve :D Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by Puff Hvor er det du skaffer turboen da? Kan da sjekke om kanskje jeg kan skaffe noe greier imens da vettu. Hva er det som er problemet da?? Skal kjøpe meg vinterbil jeg, har planer om å kanskje gjøre noen små utbedringer på mazdan over vinteren :D Har lært en ting, skal du ha gtr, bør du ha en bil eller to i reserve :D Fikk akkurat samme problemer som det var med den forrige turboen. :mad: Fikk tak i en brukt originalturbo, og den begynte etter hvert å spytte olje ut dumpventilen, samtidlig som den lekker olje også.. Er stygt redd for at det er noe galt med motoren, men alt ser ut til å være helt i orden ellers. Skal ta diverse tester på verkstedet i morgen.. Ikke særlig mye vits i å kjøpe meg ny turbo nå, hvis det er slik at det er noe galt med motoren min. Kan fort bli dyrt dette.. :rolleyes: Skulle det bli ny turbo nå, så regner jeg med at jeg skaffer en fra GIK turbo. De hadde visst en fin erstatnings-sak.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Hvor er det du har bilen på verksted da?? Får da håpe at det ikke er noe skikkelig skummelt på gang da :) Skal heldigvis snart ut med motoren på bilen min, skal gå over alt for å se hvordan det står til :) Haha, i går var det en volvo 740 tic som fikk en rask opplæring i hva gt-r er :D Er så fornøyd med denne bilen :D !!!! Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by Puff Hvor er det du har bilen på verksted da?? Får da håpe at det ikke er noe skikkelig skummelt på gang da :) Skal heldigvis snart ut med motoren på bilen min, skal gå over alt for å se hvordan det står til :) Haha, i går var det en volvo 740 tic som fikk en rask opplæring i hva gt-r er :D Er så fornøyd med denne bilen :D !!!! Det er Autoteam på Averøy som holder på med bilen.. Virker som de har en del peiling, men har litt lyst til å sette den inn på Mazda i Molde eller Kr.sund. Har tatt diverse tester i dag, men det har ikke blitt funnet noe feil på motoren.. :rolleyes: Så det er godt mulig det blir ny turbo nå.. :o Volvo er det alltid like hyggelig å parkere.. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAZDA GT-R Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Ikke for å være kritisk eller lei mot noen av dere som skriver her, men det var noen innlegg for en stund siden om priser på GT-R. Folk flest synes det var for dyrt med 150000 for en GT-R siden det står biler for rundt 100000. Men det hender jo man får det man betaler for, mange som har sluttkjørte turboer og girkasser som ikke er lette å sjalte med mer. Kan være greit i noen tilfeller og gi litt mer for en bil, men på en annen side så er det jo aldri noe som er sikkert med en gammel bil. Det er jo folk som sier det er så forbanna dyrt å drifte en GT-R, da er du uheldig! Greit nok at delene koster litt, men det er heller ikke så ofte det må byttes. Har nå kjørt GT-R i snart 2 år, skiftet skiver og klosser. Var egentlig ikke nødvendig å skifte skiver heller. Og ja, bilen blir brukt hardt hele året, på isbane og på skogen om vinteren og på skogen og rundt omkring på sommeren. 1,5 kilo hele året. Har selvfølgelig skiftet alt som reimer, oljer, plugger og filtre, men det må man på alt. Ble mye dette. Og til slutt, alle biler er dyre å ha hvis det må settes på verksted for repeasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by MAZDA GT-R Ikke for å være kritisk eller lei mot noen av dere som skriver her, men det var noen innlegg for en stund siden om priser på GT-R. Folk flest synes det var for dyrt med 150000 for en GT-R siden det står biler for rundt 100000. Men det hender jo man får det man betaler for, mange som har sluttkjørte turboer og girkasser som ikke er lette å sjalte med mer. Kan være greit i noen tilfeller og gi litt mer for en bil, men på en annen side så er det jo aldri noe som er sikkert med en gammel bil. Det er jo folk som sier det er så forbanna dyrt å drifte en GT-R, da er du uheldig! Greit nok at delene koster litt, men det er heller ikke så ofte det må byttes. Har nå kjørt GT-R i snart 2 år, skiftet skiver og klosser. Var egentlig ikke nødvendig å skifte skiver heller. Og ja, bilen blir brukt hardt hele året, på isbane og på skogen om vinteren og på skogen og rundt omkring på sommeren. 1,5 kilo hele året. Har selvfølgelig skiftet alt som reimer, oljer, plugger og filtre, men det må man på alt. Ble mye dette. Og til slutt, alle biler er dyre å ha hvis det må settes på verksted for repeasjoner. :peace: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by Zwan Det er Autoteam på Averøy som holder på med bilen.. Virker som de har en del peiling, men har litt lyst til å sette den inn på Mazda i Molde eller Kr.sund. Har tatt diverse tester i dag, men det har ikke blitt funnet noe feil på motoren.. :rolleyes: Så det er godt mulig det blir ny turbo nå.. :o Volvo er det alltid like hyggelig å parkere.. :cool: Høres veldig rart ut at du tar to turboer på så kort tid, er det noe trykk opp av påfyllings lokket til oljen når den står å går?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by Mr.X Høres veldig rart ut at du tar to turboer på så kort tid, er det noe trykk opp av påfyllings lokket til oljen når den står å går?? Nei, alt virker helt normalt. Er ikke noe trykk hverken fra oljelokket på toppen eller fra "hullet" til peilepinnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by Zwan Nei, alt virker helt normalt. Er ikke noe trykk hverken fra oljelokket på toppen eller fra "hullet" til peilepinnen. OK. men går jo greit å kjøre uten turbo men den går jo som en bøtte med dritt og bruker en god del bensin. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.