clone baby Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hei, har litt problemer med micraen min (k10 85mod) Når jeg starter den og ruser den litt så kommer det masse hvit røyk ut fra eksosen. hvorfor? Når jeg peiler oljen så er den ikke slik som den var da den var ny, asså den er matt hvit. hvorfor? Kan det være årsaken? motoren ser ut til og lekke litt kjøleveske i kjøten der røret går inn i kjøleveske pumpen på motoren. Kan det være årsaken? Når jeg kjører bilen på høyt turtall, virker det som bilen hoster. Hvorfor? Håper dere kan hjelpe meg med dette, skal godkjenne den om ikke lenge og må nesten ha dette i orden :( Mvh Finn Aka Clone baby Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Sitat Originally posted by Orph At den er litt 'melkete' betyr vel som regel at toppakningen er røket... Hvit røyk kan støtte oppunder dette (kjølevann kommer inn i forbrenningen. Kan dette oxå være skylden til att bilen går seg fort varm? kan det være sprekk i blokken oxå? eller ville det gått værre da? Har du peiling på hvorfor bilen "hoster" på høyt turtall? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 oioioioi! Akkurat det du beskriver nå har jeg hatt på min bil. Den hostet å harket akkurat som du sier å det blir bare værre å værre. Ikke kjør bilen en meter til! For all del.. Til meg var det toppen som hadde røket.. ikke bare pakningen. Hvis du kjører med dette ødelegger du bare mere. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Det kan nok også være derfor den går fort varm ja.. gjorde iallefall min! Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hoster gjør den for at oljen er bare suppe! Ser ut som kjukk sur melk med lysebrun farge... Ta av oljelokket å ta en titt.. jeg fikk nesten sjokk da jeg gjorde det på min.. sure saker! Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Sitat Originally posted by Stephan Det kan nok også være derfor den går fort varm ja.. gjorde iallefall min! Thxs, da vet jeg det :) Noen andre som har andre ideer om hva feilene jeg har beskrevet over kan være? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Sitat Originally posted by Orph Ja, den går seg som regel varm hvis toppakningen er røket. Samme symptomer kan oppstå hvis det er skader på toppen. Hvis toppakningen er røket, er vel som regel toppen skeiv uansett, siden du antakeligvis har kjørt litt med den i ettertid. Hmm, jeg får ta meg en tur ut og sru på'n, ta litt bilder og se hva jeg finner.. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hvit,sørpete olje er ensbetydende med vann i olja og dårlig smøring...du risikerer å totalrase motoren hvis du kjører med det. Bytt olje (og filter,seff) så fort som overhode mulig (det betyr om 10 min / i morra,ikke etter streetmeet'et :D ) ,sjekk så etter noen mil om den blir sånn igjen...blir den det,er det nok mer enn toppakningen som er gåen...toppen eller sylindervegg som er sprekt,tenker jeg.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 ikke vits å gi gutten alvorlige depresjoner her. symptomene du beskriver er ett skolebokeksempel på røket toppakning. sylindervegg med sprekk og skeiv topp tror jeg igrunn du bare kan glemme. (kan jo seff være tilfelle) det du gjør 1. IKKE kjør bilen 2. Skru av toppen 3. Send den til planing (om den er litt skeiv så hjelper det å plane, be fyren om å sjekke status på kamaksel, ventilløftere og ventiler. og om han ikke er så dyr så be han porte toppen også) 4. sett på ny pakning (husk lim) 5. skru på toppen (husk rekkefølge på boltene samt moment) husk og tapp ut oljen først slik at det bare er å helle på ny og bytte filter når alt er ferdig bytt samtidig kjølevesken. den kan være litt skadet (oljesøl) når du er i gang tar du bensinfilter og luftfilter ;D (husk og ta trykket på bensinsystemet før du peller av filteret. eller så får du deg en uønsket dusj av mange biler) så er du good to go :D:D For å adressere symptomene dine: 1. ojle i kjølevannet forklarer jo seg selv 2. grøtete og misfarget olje er resultat av vann i oljen 3. hvit røyk ut av potta er at vann har kommet inn i forbrenningskammrene 4. sur når du ruser er at jo høyere turtall, jo større vakuum, jo mer sansynlig er det at den trekker falsk luft om toppakningen har gått. så det du ser er mange bieffekter av samma problem. så det er ikke så alvorlig ;D Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyngman Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 sier bare 1 ting jeg ikke kjør bil før du har lappen,eller hva finny?:D :cool: ke du sei?ska vi sloss? :cocain: Siter Dyngman, Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 skulle til å skrive. men så mye vits når hjinx hadde skrivd den perfekte forklaringa :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 hehe, førstemann til mølla får leke smart ;) Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Sitat Originally posted by hjinx 4. sett på ny pakning (husk lim) lim? venligst forklar! :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Høres fornuftig ut det du skrev der _hjinx_ Øhh_dyngman_, Ingen må vite att jeg kjører ulovlig ;) hihi. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyngman Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Sitat Originally posted by clone baby Høres fornuftig ut det du skrev der _hjinx_ Øhh_dyngman_, Ingen må vite att jeg kjører ulovlig ;) hihi. Sikkert like grett det jahellothere Siter Dyngman, Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.