Gå til innhold

Opel kunnskaper??? HJELP!!!!

Ranger emnet

Fridjow

Anbefalte innlegg

Byttet dynamo i våres da den røyk, overladdet vel en stund først.

Etter en stund begynte jeg og få start problemer.

starteren snurrer og alt, men ikke tegn til gnist.

Men plutselig så fyrer den, og høres helt normal ut.

I det siste har det noen ganger hjulpet og gi litt gass, hender det smeller.

Kompis av meg er 95% sikker på at det er batteriet, sjekket det, og det var ok, han mente det kunne komme og gå?

Pæra til varsel lampa røyk dagen før dynamoen røyk, (da den overladdet )Samme kompisen mener den kan være problemet da den er en del av styre strømmen til dynamoen??

Noen som sitter og sier " aha, jeg vet hva det er!!!" ????

Spytt ut!!

Og du er for alltid på min julekort liste!!:D

P.S: Har hatt to diagnose tester uten at det sa noe som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo uten problem ha ødlagt batteriet da dynamoen overlada... Er ikke mye som skal til på et syrebatteri... Men at batteriet skal være grunnen til at du ikke får gnist, det er snodig, ihvertfall hvis den starter etterhvert... Du har ikke brent noen jordinger da? Jordinga til motoren som fikk gjennomgå f.eks.? Det hadde jeg sjekket først ihvertfall, men jeg hadde nok byttet batteri og ;)

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke jordingen i morgen.

Byttet pæra i dag, noen mente at kretsen kunne vært gåen, men det var pæra.

Så en transistor bak instrument panelet som det var litt svidd rundt, noen som vet hva den er til, kun den som var der.

Forresten så hjalp det jo faen ikke å bytte den bedritne pæra!

Fortsatt humørsyk som faen!!! Snurrer som bare det men tenner det?NEI DA!! Satt der i 15 min og prøvde! Går inn og tar meg en pille, går ut igjen og da starter den selvfølgelig nesten før jeg får satt i nøkkelen!:mad: Seriøst fy faen er det skjult kamera eller what det hell is going on!! I miss my uno...

HJELP!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et opel verksted burde skjønne hva det kan være da... Må være noe som er brennt... Men vet ikke hva det kan være...

Du for ha lykke til uansett!

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZombiE

Et opel verksted burde skjønne hva det kan være da... Må være noe som er brennt... Men vet ikke hva det kan være...

Du for ha lykke til uansett!

Når det skjer nå og da så blir jo feil søking en kostbar greie,

De har prøvd og fine det ut på opel uten hell.

Noen med et godt råd eller ti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis ikke motorstyringslampa lyser får du ikke ut noe feil på tech1. Har du sjekka pluggledningene dine? Omega med 2,0 16v motor har hatt problemer med dørlig jord mellom motor og karosseri.

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor styringsa lampa lyser når den ikke starter, men det skal den.

Lyser ikke under kjøring.

Ikke sjekket pluggledningene, skal gjøre det.

Men jordingen på motoren? Ville den ikke stoppet under kjøring like ofte da,eller?

For har start problemer hver dag nå, mens den har kun stoppet under kjøring to ganger, da har den startet igjen med en gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka om pæra til motorstyingslampa er gåen? den skal jo lyse når du slår på tenningen..

de går mer strøm gjennom jordkabelen til motoren når du skal starte, om de da er dårlig kontakt eller noe, vil kanskje starteren "bruke opp" jordingskapasiteten til motoren din, og da funker ikke dysene. De er bare en teori jeg har. Ville uansett sjekka jordingskabelen til motoren. den er festa ved registeret tror jeg.

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider