hansa Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 biln min, en 1.8gl fusker svakt når man gir på, også går den utrolig dårlig, og bruker 1liter på mila på vanlig blandakjøring. Hva kan være galt? Har skifta rotor og lokk. pluggene så ok ut. starter greit og går fint på tomgang. Når jeg gir på og slipper gassen, så smeller det avogtil i potta. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 hvordan måler du egentlig hva den bruker på mila? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Full tank, og så kjøre helt tom for å beregne? :) hehe Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MUNKORAMA Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 grunninnstill tenninga, det kan være feilen at tenninga har blitt litt skeis, men dette må du nok få gjort på et vw verksted. spør de pent om de kan hjelpe deg, så kanskje de gjør det gratis da det er en 5-10min jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Så det er selvjusterende tenning på den?! Er vel ikke no problem å gjøre selv?! Er det ikke bare å sørge for at rotor står mot merket på fordeler (evt "utgang" nr 1) når 1. stempel (det til venstre?) står på topp? Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by mono hvordan måler du egentlig hva den bruker på mila? Bare nulle ut tripteller når du fyller full tank. så må du fylle full tank neste gang du fyller også. Da ser du hvor mange liter du har prukt på såså mange km. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisLia Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hvis flenspakkningen er dårlig og slipper inn falskluft kan det være noe av årsakene. Bilen min bruker 1 til 1,2liter på blanda kjøring og fusker litt. Jeg skal bytte den pakkninga i dag faktisk. Kan jo legge inn et lite innlegg når jeg har fått testa litt. Siter ChrisLia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 sjekka tenninga i dag. Fordeleren sto parr3mm skeivt, men det har vel ikke no å si når det er selvjusterende tenning?!? Mye styr å skifte den flensen? Billig rekner jeg med?! :) Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by hansa sjekka tenninga i dag. Fordeleren sto parr3mm skeivt, men det har vel ikke no å si når det er selvjusterende tenning?!? Mye styr å skifte den flensen? Billig rekner jeg med?! :) Flensen skifter du på et blunk selv, og det er ikke mye styr. Sitter ganske enkelt til, og hvis du er litt "handy" klarer du det fint selv. Trenger bare fastnøkkel/skralle og umbraco-nøkler. Var iallefall det på min! :) Du har sikkert en billigere flens enn meg, fordi jeg har tysk-import og den koster ca kr 820,- på VAG :) Og jeg antar at prisen hos din Vw-forhandler matcher prisene ellers rundt omkring. Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisLia Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Mekonomen har til den 506kr. du trenger pipe str. 10 og en skralle. Det er tilsammen 8 skruer i direkte kontakt med med flenspakkningen. I tillegg må du løssne 3 skruer på toppen av luftinntaket for å komme frem til 4 av skruene. Det skal ikke være nødvendig å ta av noen av alle slangene som går inn på forgasseren. Men du må ta av luft "røret", pipe str. 7 hos meg. Lykke til! PS! Det lille jeg har kjørt i dag ha liggi på 0,8 mot nærmere en liter tidligere. Ref. kjørecomputeren. Siter ChrisLia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MUNKORAMA Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 da jeg skiftet regreim på min bil, fusket den noe jævelig etterpå,selv om tenninga så fin ut. fikk en kompis av meg på autoe18 til å se på'n, og da måtte vi bruke et måleapparat,hvor vi fant ut at den var litt utafor husker ikke hvor mye, men da vi da fikk stilt den inn, ble motoren bra igjen. kanskje det er flensen din også. prøv med startgass og spray på flensen, så finner du fort ut om den er gærn. begynner den å øke på turtallet har du funnet feilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 ChrisLia: hvilket nummer på kjørecomputeren ligger drivstoff forbuket? 1,2,3,4,5,6,7,8? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 4 Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 da står jo bare 4 tallet der, skal det skje noe spesielt etter en stund eller? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Jeg og han har kjøre computer.. Ikke den turteller greiene man trykker på.. Er ikke bensin bruk på den. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg