mono Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 ah ok, missforstod litt jeg da. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by MUNKORAMA kanskje det er flensen din også. prøv med startgass og spray på flensen, så finner du fort ut om den er gærn. begynner den å øke på turtallet har du funnet feilen Sjekka i dag. Ingen økning i turtall... :o( Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Kan fuskinga komme av tett bensinfilter? Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 skal jo godt gjøres å få den til å bruke mye på mila med tett bensin filter :) Det kan være temp sensor (den blå) det kan være graps og groms i gasspjeldet eller at det har kommet ut av grunn innstilling. som tidliger nevt "forgasser" flens beste måten å teste den er ved å la bilen svive ta tak i røren til luftfilter boksen og bend (med måte) men med litt kraft viss motoren dauer da er det defekt flens sikker på at plugg kablene er i orden prøv å dusje litt vann på de mens motoren sviver.. sikker på at rotor og fordeler lokk er i orden ? det er en gjenganger ser du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Bruker jo mer bensin når man må gi full gass hele tiden for at noe skal skje. Vil ikke biln øke på tomgang når man spruter på startgass, hvis flensen er gåen? Skifta lokk og rotor. Er vel ikke pluggledninger siden alle pluggene er likedan på utseende (gråbrun).. eller? De er like ille uansett om den er varm eller kald... Virker som det blir værre og værre. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by hansa Bruker jo mer bensin når man må gi full gass hele tiden for at noe skal skje. Vil ikke biln øke på tomgang når man spruter på startgass, hvis flensen er gåen? Skifta lokk og rotor. Er vel ikke pluggledninger siden alle pluggene er likedan på utseende (gråbrun).. eller? De er like ille uansett om den er varm eller kald... Virker som det blir værre og værre. Vist bensin filteret begynner å bli tett så vill bilen gå skikkelig dårlig dvs når du gir gass dør den ut mens når den sviver på tomgang vill den funke bra.. sånn ca Hvordan er det bilen din oppfører seg fjusker den litt på tomgang eller alltid.. veldig lett å bli lurt med pluggene for vist den tenner på pluggen noen ganger før du skrur den ut er det en mulighet for at den er rett farge igjenn.. prøv trikset med dusje vann på pluggleningene så kan du skru av lokket på monospruten å se om det er mye dritt v gasspjeldet. i så fall rens det med forgasser rens skru da helst ut hele monospruten. eller blås godt ned i manifoilen med trykkluft.. ville testet flensen med å bende på den for det kan jo hende at den er tett i det øyeblikket du spruter start gass på den. håper dette hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Skifta filter i dag, men det hjalp lite. Spruta vann på pluggledningene. Skjedde ikke noe, men hva kan man finne ut av det?!? Fylte i dag, å da hadde jeg brukt 0,97 på blandakjøring... Tomgangen er forresten helt fin! Tok av dekslet på "gassern" å kjika. Var rent neddi rundt gasspjellet, men ganske dørti oppi toppen. Har det noe å si? Misforsto det med å bende på gassern, så det får jeg prøve i morgen! Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 ja det kan ha noe å si.. for det første odelegger det luftstrømmen (det er ikke så viktig) men det kan fororsake at spjeldet går treigt å det kan gjøre at den sviver ujevnt fjusker litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Hvor er den blå tempsensorn? Kjørte diagnose idag, å det sto at det var sporadisk feil på en tempsensor... Har gjort alt som er nevt her nå. rensa "gassern" (var ei dau flue inni der bla.a) :), sjekka flensen. (hel) skifta plugger og bensinfilter. Bilen har faktisk begynt å bli gradvis bedre på både aks og forbruk, etterhvert som jeg har fixa.. :D Skal vel bruke 12,5sek fra 0-100. Er dette på nåla eller på ordentlig. (er jo 10km/t forskjell) Brukte 18sek på 0-100 før (110på nåla) å 15sek nå. Litt forbedring, men den fusker og smeller litt avogtil enda... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Det er en vannstuss som står rett foran toppen på h.s når du står foran bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 hva kommer egentlig den smellinga av? har noen små "poff" lyder fra eksosanlegget i ny og ne når jeg slipper gassen, bare tett eksos rør eller? ingenting som ellers er galt, men vil vite hva denne poff lyden kommer av... Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Skifta temp.følern i dag og biln gikk/aksa som den skal. :D Får håpe forbruket går ned nå da... Temp.nåla begynte å vise rett igjenn også. Men det smeller fortsatt av og til i potta, og hvis jeg gasser litt i fri, så hender det at det smeller i luftfiltret. Er da vel ikke no tenningsjustering? Fordelerern står på riktig plass! Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by mono hva kommer egentlig den smellinga av? har noen små "poff" lyder fra eksosanlegget i ny og ne når jeg slipper gassen, bare tett eksos rør eller? ingenting som ellers er galt, men vil vite hva denne poff lyden kommer av... Kan ikke slike "poffer" komme av tennings-innstillinga da? Ikke at jeg har så peil på dette da men :) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Jo det var det jeg og trodde, men det er da vel selvjusterende tenning på disse motorene... Eller?!? Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 hmm.. fortsatt høyt forbruk! ca 0,95 på blanda kjøring. Det er vel for mye?! Kan man justere tenninga på denne motoren? Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.