theknight4u2 Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 har satt inn en opel omega(87mod) 2.4 gearkasse 5trin man. på min Rekord 2.2i(86). dette var i grunn ikke no problem, annet en at jeg fikk vite etterpå at jeg måtte bytte clutch, svinghjul og fant fort ut at jeg måtte bytte fremste del av mellomakslingen.... :( er det noe mer jeg bør vite? noen som har slike deler liggende? skal også sette på en 2.4 topp som er planet og portet, så må ha en clutch som er sterk nok. setter stor pris på all hjelp jeg kan få! :) -Robin- Siter Opel Rekord 2.2I Opel Rekord 2.0S <Vraket> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Ta en telefon til motorsport avdelingen til opel, de kan gi deg alle de svarene du måtte ønske.....:eek: Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by cmist Ta en telefon til motorsport avdelingen til opel, de kan gi deg alle de svarene du måtte ønske.....:eek: hah! den var ny! har du noe tlf nr til denne "motorsport avdelingen" din? :D Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 hadde du 5-trinns kasse fra før, så bruk heller den. tror ikke du trenger tenke på kraftigere clutch for en lett oppjustert 2.4 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theknight4u2 Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by classic hadde du 5-trinns kasse fra før, så bruk heller den. tror ikke du trenger tenke på kraftigere clutch for en lett oppjustert 2.4 sant, måtte ikke oppgradere clutch og svinghjulet, men må bytte mellomakslingen... hadde bare 4trins orginal 2.2i kasse... å det er forsjellige overganger på dem. må ha fra omega... haster litt :) Siter Opel Rekord 2.2I Opel Rekord 2.0S <Vraket> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by cmistTa en telefon til motorsport avdelingen til opel, de kan gi deg alle de svarene du måtte ønske..... hah! den var ny! har du noe tlf nr til denne "motorsport avdelingen" din? :D Han tenker vel kanskje på Opel Motorsport club? De har veldig mye ombyggingsdata.. tviler på at Opel Norge kan stille opp med det trådstartern her lurer på i alle fall :D btw meld deg inn i Opel Motorsport klubben! Sjekk ut www.opelmotorsport.com. Hvis du er medlem der kan du joine forumet dems, der er det sinnsykt mange kyndige Opel-folk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Den mellomakslingen du er ute etter nå finnes ikke for å si det slik. Da må det bli klipp og lim.. bakende fra rekorden og krysset fra omega. Kan ikke få tak i en Getrag 240 kasse da? lettere å få tak i mellomaksling da... Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theknight4u2 Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by KadettC16v Den mellomakslingen du er ute etter nå finnes ikke for å si det slik. Da må det bli klipp og lim.. bakende fra rekorden og krysset fra omega. Kan ikke få tak i en Getrag 240 kasse da? lettere å få tak i mellomaksling da... er det ikke mulig å bruke fremste del fra omega og bakre delen fra rekorden? Siter Opel Rekord 2.2I Opel Rekord 2.0S <Vraket> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by theknight4u2 er det ikke mulig å bruke fremste del fra omega og bakre delen fra rekorden? i tilfelle har du flaks. tror ikke det går gitt. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Er rekord aksel delt på midten? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Er rekord aksel delt på midten? Det er vel ledda på midten mener jeg ja. Omega akslen og. Men vet ikke om de passer sammen. Det du kan gjøre, er og skru av "tuten" med splines som passa på gamle kassa. bak der er det er feste som om du har flaks passer på Omega kassa. Men det spørs om lengden blir riktig. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theknight4u2 Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by classic Det er vel ledda på midten mener jeg ja. Omega akslen og. Men vet ikke om de passer sammen. Det du kan gjøre, er og skru av "tuten" med splines som passa på gamle kassa. bak der er det er feste som om du har flaks passer på Omega kassa. Men det spørs om lengden blir riktig. ja mellomakslingen på rekorden er delt på midten. så trenger fremste del. å den må bare være litt kortere en den som er orginalt. mulig jeg bare skal bytte både mellomaksling og bakaksling... skulle vel ikke være no problem. feks fra en manta? Siter Opel Rekord 2.2I Opel Rekord 2.0S <Vraket> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 bakaksel fra manta passer ikke på uten mye sveising. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 nå ble det litt mye gjetting her syns jeg. rekord og omega mellomakseler passer IKKE sammen. her må du kappa av tuten fra omega og skjøte den på rekord mellomakslen. bakaksel fra manta passer heller ikke, å hva i alle dager ska du med den? hvis du sku bytta måtte det vært til commodore b gs/e. så lenge du ska ha cih motor så sett heller i 5trinns kasse til rekord med mellomaksel. da får du glide funksjon også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 er jo lik flens på rekord mellomakslen som på omega mellomakslen når du bare skrur av tuten på rekord akslen. (tenker på delen mot kassa) men om det passer lengde-messig blir jo noe annet. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg