sirsnare Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hvordan er det egentlig å kappe fjører som er koniske?(forskjellig diameter øverst og nederst..). Vil tro at de ikke passer etterpå?Noe triks/tips? Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Blir ikke noe dårlige kjøre egenskaper med kappa fjører? Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 koniske fjærer er vel ikke noe å kappe på (viss de er det i begge retninger) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 du kan ikke kappe de, men du kan varme de opp så de siger sammen. da skal de holde seg korte når de er avkjølt igjen. hvor holdbart det er, og hvordan det påvirker kjøreegenskapene vet jeg ikke. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 hehe, dette er jallamekk altså. ikke gjør det ! tillogmed jamex fjærer gir deg dårligere kjøreegenskaper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Gran Blir ikke noe dårlige kjøre egenskaper med kappa fjører? Hvor farlig er det egenlig? Mine fjærer er ikke koniske. MB har forskjellige fjærputer til å legge øverst på fjærene ut fra hvor høy bilen skal være, og for å kompensere for utstyr. På min har jeg orginale fjærer med de laveste putene foran og bak. Foran er den fin, men bak er den altfor høy. (har ganske tung motor + AC, så det trykker vel litt ekstra i fronten). Jeg skulle gjerne hatt bilen _litt_ ned bak, men ikke mye. 10-15 mm er vel nok. Jeg tror fjærene er 12 runder, og jeg kunne kanskje tenke meg å kappe 1/4 runde. Vil det egentlig ha noe å si i det hele tatt? Jeg har veldig lyst, men hører stadig det er snakk om at det er så jalla og greier, men jeg skjønner ikke helt problemet. vil det gi noe trøbbel på eu-kontroll? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Hvis de sjekker det på eu kontrollen, som de skal gjøre, så blir den ikke godkjent. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 IKKE KAPP FJØRER! Det er det mest jalla du kan gjøre mot bilen din! Kjøp senkefjører! Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Du kan i verste fall hvis du treffer feil mann og blir stoppet i teknisk kontroll miste lappen for å kjøre med kappa fjærer. Senkefjærer koster jo ikke med enn 1000 - 2000 kroner avhengig av biltype.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by westside Du kan i verste fall hvis du treffer feil mann og blir stoppet i teknisk kontroll miste lappen for å kjøre med kappa fjærer. Senkefjærer koster jo ikke med enn 1000 - 2000 kroner avhengig av biltype.. For å si det sånn, skal jeg kjøpe senkefjærer, så skal jeg ikke ha noe billig jamex eller liknende drit. Autotrio har OK HR, og da vil det koste meg ca. 2500 for et sett. Tror på en måte ikke jeg gidder å bruke 2500,- på å få den 1-2 cm lavere bak. Er det noen som ser at man har kappet en kvart runde da? Hører det er mange som sier det er jalla, men hvorfor er det så jalla? Bilen hadde tidligere kappede sportlinefjærer (var altfor lav), men den satt som en klegg på veien. Det er liksom ikke snakk om å kappe tre runder for at bilen skal subbe i bakken, 1-2 cm kan da umulig ha noe å si? Jeg har EU i februar, dvs. at jeg kan ta den f.o.m. 01.10, så jeg får vel i tilfelle vente til etter EU. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rlsa Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Man bør helst kjøpe senkesett, men må man, så må man:D Jeg skulle skamsenke en BMW jeg hadde, å for å få til det, så kappa jeg senkefjærene mine å la gummi inni fjæra... Kjøre egenskapene var ikke av de beste, men det ble 0,5 cm mellom hjule og hjulbuen uten subbing:D:D Men, hadde jeg blitt stoppet med det, så hadde nok bilen blitt avskiltet:( Siter 06 BMW 320D M-Sport 99 BMW 323IA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by Yoneck For å si det sånn, skal jeg kjøpe senkefjærer, så skal jeg ikke ha noe billig jamex eller liknende drit. Autotrio har OK HR, og da vil det koste meg ca. 2500 for et sett. Tror på en måte ikke jeg gidder å bruke 2500,- på å få den 1-2 cm lavere bak. Er det noen som ser at man har kappet en kvart runde da? Hører det er mange som sier det er jalla, men hvorfor er det så jalla? Bilen hadde tidligere kappede sportlinefjærer (var altfor lav), men den satt som en klegg på veien. Det er liksom ikke snakk om å kappe tre runder for at bilen skal subbe i bakken, 1-2 cm kan da umulig ha noe å si? Jeg har EU i februar, dvs. at jeg kan ta den f.o.m. 01.10, så jeg får vel i tilfelle vente til etter EU. Jeg driver egen butikk og selger styling o.l. Det er ytterst få biler du må ut med så mye som 2500 for å få et godt sett med fjærer til fra meg iallefall... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torfinn Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 bør man ikke skifte dempere når man skal senke ein bil? Eller er det dette bare noe jeg innbiller meg? Westside: Pris på senkefjærer til Polo 3 94,- :) Torfinn Siter ---||--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rlsa Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Glup ide å skifte dempere når du senker bilen ja, ellers vil demperne gå i stykker etterhvert.... Siter 06 BMW 320D M-Sport 99 BMW 323IA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by Torfinn bør man ikke skifte dempere når man skal senke ein bil? Eller er det dette bare noe jeg innbiller meg? Westside: Pris på senkefjærer til Polo 3 94,- :) Torfinn Normalt bør man bytte dempere til noen kortere dempere visst man senker mer enn 40mm. Jeg har vært på biltilsynet med kappa fjører før og det gikk fint. det som er så genialt med å kappe original fjører at de er vanligvis svart, eller full i drit og ikke slike fargerike farger som senkefjører normalt har. og dermed ser eller tror ikke de at det er senkefjører. jeg hadde et stort smil etter jeg kom ut av biltilsynet at bilen var godkjent... :D Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.