Gå til innhold

Rense slanger etter g-lader

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har tatt ut g-laderen min nå, skal bytte 2 slitne mot 1 god med Golfg60syncro her på forumet..:)

 

Så tenkte jeg at det ville være lurt å rense systemet før en frisk lader skal inn, så mitt spørsmål er hva som må gjøres? Hva slags rense midler kan jeg bruke osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med akkurat det samma straks nå :)

 

Har fått opplyst at man kan rense slangene/røra med noe avfettingsmiddel eller white spirit o.l, og spyle med høytrykksspyler.

 

Men har også lest at motoren må kjøres inn i ~80mil, og i denne tiden ikke over 3000o/min. Luftfilteret burde skiftes eller renses helt når ny lader settes i også har jeg lest.

Noen som vet hvilken olje disse motorene liker best?

Skal man bruke billigolje under innkjøring her også eller? Og skifte til en dyrere sort etter innkjøring?

 

Ble mange spm i tråden din nå, men syns det er unødvendig å starte en ny når det omhandler ca det samme :)

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk alltid skikkelig olje. Jeg bruker kun syntetisk på G40. Akkurat nå Quaker 15w50, kommer nok til å bytte til 20w50 neste år(brukes bare om sommeren). Oljen bør byttes etter innkjøring av lader.

 

Jeg bruker stort sett avfetting til å vaske i rørene og intercooler.

 

Til å vaske bort Klüber funker det dårlig, da må en frem med white spirit

 

Frode G-lader

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vasket alle slangene å da fant jeg en lekkasje i et rør også... Røret som kommer opp fra g-laderen og inn på toppen(?) Husker ikke helt men ligger et par bilder her... http://home.no.net/toha6/nFF/Corran/Min%20g-lader/Lekkasje/

Er i skøyten liksom spilte med hageslangen å da stod vannstrålen ut..:eek: Dette er vel ikke bra,...?

 

Noen som har slikt noe liggende eller vet pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du ut bilde? Kan ikke se linken her på jobben pga filter :( ("Personal;Webmail;Portal Sites")

 

ut ifra beskrivelsen din høres det ut som om at det er returrøret som går fra høyre innsuget på laderen til bypass spjeldet på laderen.

 

Kast røret, ta olje åndingen i en catch tank og sett på et ekstra filter/blokker hullet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg tar helt fil, er det røret fra IC som går vider opp til spjeldet. En lakkasje her vil føre til at du ikke får stort med ladetrykk på bilen, og denvil gå som ett dass. Trykket som laderen suger til seg vil forsvinne ut gjennom hullet i røret.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, er vel den som går til spjeldet.

 

Kanskje ikke g-laderene min er så dårlige likevel da? Men nå har jeg sendt begge til golfg60syncro, den første sa han var dårlig, den andre er sikkert ikke bedre... Så jeg skal bytte de mot 1 lader å en tusing...

 

Hvis det er "mye" olje/oljesøl i kompressor/slanger/rør, tyder det på sliten lader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår