Gå til innhold

Førstekjøp av BMW...

Ranger emnet

turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Jaja.. Nå blir det vel kjøp av førstebil...

Har egentlig mest lyst på bmw..

Er den råe lyden og den krafta i 6`erene...

Så da har jeg tenkt litt. er jo 15 år da, men fyller 16 om ei lita stund. Så da vil jeg bruke ca 15.000 på bil.

Enten vil jeg ha en 320 eller 325.

Kommer helt ann på hva jeg finner.

Vil bruke et år eller to på å "fikse" den litt osv..

Litt styling og sånn.. så har jeg en grei bil når jeg blir 18...

Så da vil jeg høre folks meninger.......?

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe,da er vi i ca samme båt.

Jeg er nettopp fylt 17,å henta min førstebil siste torsdag.

92mod 325i Coupe,måtte ut med 105 000 for den.

Men for 15 000kr får neppe noe godt eksemplar 325,men 320 lar seg nok gjøre. Er morro å legge sjela i den,til man er 18 da. skal begynne selv nå,når penga begynner å komme inn igjen.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, men så er det jo snakk om endel skruing og sånn da..

har jo allverdens med tid så... har faktisk sett flere 325`er uten no særlig rust... så får jeg vel skaffe meg en jobb, også er det bare å begynne å bruke penger, men det blir nok en 320 i første omgang da. hvis jeg kommer over en grei 323i kan jeg jo alltids slå til på det, hvis det ikke ser helt for galt ut...

325`en er jo ikke så veldig snill når det gjelder forsikring.......

så vi får se.... bilen skal ihvetfall være i orden før den skal gjøres noe mer med... blir vel no senking,kn filter, 2,5" eksos heile veien med 3" utblås eller noe... hadde vært litt rått....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

Da sier jeg, spar i 1.5 år til, så kan du kjøpe deg bil.

Du får ikke rare greine for 15000.

Du kan bare drite i styling hvertfall, penga går heller til vedlikehold og reprasjoner.

Er enig med deg her! Selv valgte jeg å gå for litt dyrere bil (les: nyere og i strøken stand) enn en med styling osv... Dette fordi jeg ikke ville ha de største utgiftene for rep osv... Hadde den forrige bilen min i 1,5 år uten de største rep og solgte den videre... Sparer mye penger på det, enn å gå inn for å kjøpe en billig bil som du vet du må skru en del på...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp... er jo ganske greit å kunne kjøre en hel haug uten noen skruing, men for meg som ikke har skrudd meg ihjel på biler (enda), er jo dette bare en grei erfaring... så skal den forhåpentligvis stå hos min bror i garasjen... han har jo E-30 sjøl, så han kan jo en hael haug av det der....

jeg kommer til å kjøpe en bil som det ikke er styling på...

fordi men en gang en bil er styla, er den verd 15.000-20.000 mer sikkert, så derfor kommer jeg til å kjøpe styling sjøl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbotrondsen

jepp... er jo ganske greit å kunne kjøre en hel haug uten noen skruing, men for meg som ikke har skrudd meg ihjel på biler (enda), er jo dette bare en grei erfaring... så skal den forhåpentligvis stå hos min bror i garasjen... han har jo E-30 sjøl, så han kan jo en hael haug av det der....

jeg kommer til å kjøpe en bil som det ikke er styling på...

fordi men en gang en bil er styla, er den verd 15.000-20.000 mer sikkert, så derfor kommer jeg til å kjøpe styling sjøl...

En bil som er stylet er IKKE verdt så mye mer spør du meg

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN folk vil si det... altså folk som ikke har peiling vil betale mye mer for en bil som er stylet...

"åhh! den er så fet! den vil jeg ha, fordi om den koster 15.000kr mer enn den andre!!"

sånn lissom.... derfor kjøper jeg en bil uten styling for å heller style den sjøl...akkurat som jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbotrondsen

får gå for 320`en da.

noen som vet hvor mye det koster å forsikre en 325 på mor...?

75%bonus og full kasko, og alt som måtte være der...?

Gå innpå www.gjensidige.no , der kan du sjekke hva det koster for moren din å registrere bmw'en... Du må ha hele personnummeret hennes da....

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp deg bil enda.. Skaff deg en jobb, å spar opp penger.. Kanskje du vil ha noe helt annet når du er 18 år enn det du vil ha nå.. Dessuten synker bilprisene på de 2 årene.. Og da kan du få noe mye bedre enn det du får nå..

Ta sikte på å skaffe deg en bra E36 om 2 år!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Ikke kjøp deg bil enda.. Skaff deg en jobb, å spar opp penger.. Kanskje du vil ha noe helt annet når du er 18 år enn det du vil ha nå.. Dessuten synker bilprisene på de 2 årene.. Og da kan du få noe mye bedre enn det du får nå..

Ta sikte på å skaffe deg en bra E36 om 2 år!

Helt enig med Jonte her. Bare tull å kjøpe bil før du er 18.. Får mere for pengene om du venter! Hva skal du med en bil du ikke kan bruke..?:rolleyes:

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider