Gå til innhold

Førstekjøp av BMW...

Ranger emnet

turbotrondsen

Anbefalte innlegg

kjøp en bil i dårlig forfattning, dårlig motor lakk rust etc, kjøp en 320 og sveis rusten selv sett i 325 maskin og lakker den selv og stayl den,, mye billigere,, å du får gjort alt du vil med bilen før du har bruk for den:cool: way to go!

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by bmW323turbo

kjøp en bil i dårlig forfattning, dårlig motor lakk rust etc, kjøp en 320 og sveis rusten selv sett i 325 maskin og lakker den selv og stayl den,, mye billigere,, å du får gjort alt du vil med bilen før du har bruk for den:cool: way to go!

Fram i tid så vil M52B25 med bla. alublokk som finnes i 323i være ett bra alternativ. 325 motorene har nok fått mange km. på ræven to år fram i tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjarne_M

å? betaler 3000 i måneden for min e30 323i, står på far min.. btw den er til salgs :) http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=505892

Håpe du meine 3000,- i året ;)

på foreldre så e de jo greit nok pris, men de hjelpe ikkje om morra di har 75% bonus og full kasko på sin bil. Ny bil begynner allti på 20% bonus.. Utenom 3. bilen, den begynner vel på 50% ca.. (trur eg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kebabkongen

på foreldre så e de jo greit nok pris, men de hjelpe ikkje om morra di har 75% bonus og full kasko på sin bil. Ny bil begynner allti på 20% bonus.. Utenom 3. bilen, den begynner vel på 50% ca.. (trur eg)

Bonusen følger personen, ikke bilen...

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å ha bilen på deg selv, hvis du har råd da...

Det er ganske dyrt når du bare har 20% bonus, og en 325 er en utsatt bil...:(

Mange bruker å ha forsikringa på foreldra sine til du slipper å betale ungdomstillegg på x antall kroner! De slipper du fra du er 24 år.

Men hvis du har forsikringa på deg selv, å du kjører skadefritt helt til du fyller 24, så får du igjen de pengene når du fyller 25...

Når jeg skriver skadefritt, så gjelder det kun hvis det er din egen feil å du får bonus tap...

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbotrondsen

Jaja.. Nå blir det vel kjøp av førstebil...

Har egentlig mest lyst på bmw..

Er den råe lyden og den krafta i 6`erene...

Så da har jeg tenkt litt. er jo 15 år da, men fyller 16 om ei lita stund. Så da vil jeg bruke ca 15.000 på bil.

Enten vil jeg ha en 320 eller 325.

Kommer helt ann på hva jeg finner.

Vil bruke et år eller to på å "fikse" den litt osv..

Litt styling og sånn.. så har jeg en grei bil når jeg blir 18...

Så da vil jeg høre folks meninger.......?

Way to go!!:)

Jeg kjøpte min første bmw da jeg var 17...Var stas å ha egen bil å øvelseskjøre i!! Styr unna 320i!! Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en 325i (323i)

Lillebroren min kjøpte sin 323i da han var 16 ..du lærer ganske mye av å kjøpe en gammel e30, du må regne med en del skruing:)

Og se opp for rust/dårlig rustsveising

E30 er morsomme biler, spesielt på glatta.. ;) Hadde mange morsomme stunder på parkeringsplasser/industriområder med e30en min..

Finnes også mye snadder styling til e30

Mn du bør ha en jobb dersom du skal fikse opp en bil..det blir dyrt etterhvert...

styr helst unna ihjelkjørte ungdomskjørte e30 er

Lykke til forresten..;)

**mimre**mimre**

sfd.jpg

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kebabkongen

3000 i året ja :) my bad ;P

320i e36

323i e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss... der var det jo faktisk noen som sa noe positivt...

ja, en som har skjønt hva jeg mener er jarli...

jeg vil lære å skru!!!! jeg har sett flere fine 323`er... men 325 frister jo mest da... litt knfilter og sånn så har man et sprek bil, men for all del, det er jo 150hk i 323`en og... så litt sånn småting der så har man en grei bil... men jeg har mest lyst å montere turob-kit i bilen så jeg får endel flere hk....

min bror, "bmw345" har jo en turbo i sin... så det er jo nesten så det går for sent med en bmw med ca 200hk... så etter et par år blir de3t vel turbo kan jeg tenke meg.

så hvis det er noen som har en 325 eller 323 å selge om et halvt år til eller noe så er det bare å si ifra...

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også du burde kjøpe deg en gammal bil nå! Lærer ikke å skru en dritt om man sparer penger til man er 18 og kjøper en 95 E36 for eksempel.. eksos og konfilter er ikke skruing.

angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte bil når jeg var på din alder, kjøpte den første når jeg var 18. Skrudde den i hjel og kjøpte en ny som jeg akkurat er ferdig med og ikke rekker å bruke pga militæret :rolleyes:

så finn en E30 320/325 som trenger litt småfiksing, kjøp Haynes rep-bok og sett i gang! :) da lærer du sinnsykt mye. Du har tilogmed tid til å strippe hele bilen, fixxe den og skru den sammen igjen siden du bare er 16 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.... jeg har jo ikke allverdens med erfaring, men det hadde jo faktisk vært litt gøy da... skal love deg jeg hadde vært flink til å skru hvis jeg hadde plukket fra hverandre heile bilen...hehe..

da hadde jeg nok fåt en fin bil ja... haynes` bøker er faktisk utrolig gode.....!! har brukt de et par ganger når jeg har skrudd litt sjøl faktisk...

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbotrondsen

jepp.... jeg har jo ikke allverdens med erfaring, men det hadde jo faktisk vært litt gøy da... skal love deg jeg hadde vært flink til å skru hvis jeg hadde plukket fra hverandre heile bilen...hehe..

da hadde jeg nok fåt en fin bil ja... haynes` bøker er faktisk utrolig gode.....!! har brukt de et par ganger når jeg har skrudd litt sjøl faktisk...

Første kjerra mi var en Sierra XR4i (2,8l V6 150hk). Hadde bare Haynes bok til den på engelsk, men det funka fett likevel. Masse bilder og sånn. Til BMWen din får du vel på norsk kanskje til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider