Kilronan Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by bmw-bergen Edit: Også et lite kjapt spørsmål... Når gikk E46 320i over til å ha 170hk? Jeg trodde 320 hadde 150hk, men så på BMW sine off. sider at den nå har 170... Det skjedde vel samtidig med faceliften. Frem til 2002 hadde jo foreksempel 316i 105 hester, nå har den 115. 318i hadde 118hk, nå har den 143. Og som du sier, 320 hadde 150, nå har den 170. Mvh Siter e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by Kilronan Hei! Og takk igjen! Bilen var allerede senket og hjulene (225/40ZR18) fulgte med da jeg kjøpte den. Vil holde den ren og pen uten fancy racingnetting, store spoilere, neonlys og klistremerker. Det jeg har gjort med bilen: - Bytta ut original front med original Mtech II. - Montert tåkelys. - Montert M3 bagasjelokk spoiler. - SilverVision blanke blinklyspærer. - Xenon interiør lyspakke. - Phosphyre Enhanced Halos + remote kit (parklys ringer). Kan slås av og på fra nøkkelen (hah!) - Lakkert grillen svart. - Funnet ut at jeg egentlig har brukt alt for mye penger på overnevnte dill. I og med at bilen er sort går resten av bilbudsjettet i selvvask-automaten. Nice... Hvilken motor står i det i din forresten? Post flere bilder av bilen.... Og gjerne med de lys-greiene på... sikter til både interiør pakken og enhanced halos :) Nå fikk jeg total E46 dilla... lurer på om jeg skal droppe cab-jakt en stund... hehe... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kilronan Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by bmw-bergen Nice... Hvilken motor står i det i din forresten? Post flere bilder av bilen.... Og gjerne med de lys-greiene på... sikter til både interiør pakken og enhanced halos :) Nå fikk jeg total E46 dilla... lurer på om jeg skal droppe cab-jakt en stund... hehe... Jeg hadde valget; gammel bil med stor motor eller 'ny' bil med mindre motor. Jeg valgte siste, en 318i. Standard sølvgrå e46 sedan med 15" hjul og orange blinklys kan se ganske tam ut, men litt større hjul og hvite blinklys gjør underverker. Dette er virkelig en utrolig pen og velproporsjonert bil fra alle vinkler. Har ingen bilder av xenon interiør-lyspakken, men interiørlyset blir klart og hvitt i motsetning til standard hvor lyset er mer gult. Siter e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Kilronan: Hvor kjøpte du angeleyesene, og hva kom de på? Fornøyd med de? Lyser de greit, synes de bra også på dagstid? Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kilronan Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by bmw-bergen Kilronan: Hvor kjøpte du angeleyesene, og hva kom de på? Fornøyd med de? Lyser de greit, synes de bra også på dagstid? Jeg har WheelPower Phosphyre Halos Enhanced. "Enhanced" betyr at man får med plastik-cover med original-look-'tagger' som selve lysringene kan plasseres i. Dette beskytter dem og gjør at de i tillegg ser tykkere ut. Kan bl.a. kjøpes fra JleviStreetWerks. Prisen er vel $370 inkludert porto for pakken med Enhanced cover. I tillegg til dette må det vel legges til 24% moms. Så vidt jeg vet er det ikke toll på bildeler fra USA. Ringene lyser forøvrig en del sterkere enn OEM parklysringer a'la 5-serie. Fargen kan vel best sammenlignes med xenon. Veldig skarp, hvit med blåskjær. Synes tydelig også i dagslys. På min bil er de koblet slik at de skrus på når jeg låser opp bilen med fjernkontrollen. Der er også koblet opp slik at de lyser synkront med interiørbelysningen slik at de foreksempel slås på når jeg åpner en dør. Når jeg låser bilen fader de ut samtidig med interiørbelysningen. Last ned video ved å høyreklikke og trykk lagre. Man kan også koble dem til en egen knapp om man ønsker. Eller bare koble dem til tenningen. De vil da lyse når tenningen er på, samt i ca 15 sek etter at tenningen er skrudd av. Btw, fjernkontroll-funksjonen krever 'Remote kit' = $40. - Siter e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by Kebab gud FOR NY? er du gal .. jeg har en 99mod .. og jeg synes den er for gammel .. men jeg har den fordi jeg hater faceliften .. Jeg tenker lite på at jeg må ha den nyeste bilen i gaten. Jeg liker heller ikke Bangles design. Jeg er forelsket i E30 og enda mer i E36 så jeg tror ikke neste bil blir E46 eller nyere. hvis jeg skal bytte ut min så blir det en av de klassiske E36 f.eks M3 GT, Aplpina, Hartge etc etc. Jeg er orginalpolizei, u see? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by Kilronan Jeg har WheelPower Phosphyre Halos Enhanced. "Enhanced" betyr at man får med plastik-cover med original-look-'tagger' som selve lysringene kan plasseres i. Dette beskytter dem og gjør at de i tillegg ser tykkere ut. Kan bl.a. kjøpes fra JleviStreetWerks. Prisen er vel $370 inkludert porto for pakken med Enhanced cover. I tillegg til dette må det vel legges til 24% moms. Så vidt jeg vet er det ikke toll på bildeler fra USA. Ringene lyser forøvrig en del sterkere enn OEM parklysringer a'la 5-serie. Fargen kan vel best sammenlignes med xenon. Veldig skarp, hvit med blåskjær. Synes tydelig også i dagslys. På min bil er de koblet slik at de skrus på når jeg låser opp bilen med fjernkontrollen. Der er også koblet opp slik at de lyser synkront med interiørbelysningen slik at de foreksempel slås på når jeg åpner en dør. Når jeg låser bilen fader de ut samtidig med interiørbelysningen. Last ned video ved å høyreklikke og trykk lagre. Man kan også koble dem til en egen knapp om man ønsker. Eller bare koble dem til tenningen. De vil da lyse når tenningen er på, samt i ca 15 sek etter at tenningen er skrudd av. Btw, fjernkontroll-funksjonen krever 'Remote kit' = $40. - Takk for info... Jeg regner med de leveres med papirer på at de er godkjent til bruk i Norge? Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kilronan Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by bmw-bergen Takk for info... Jeg regner med de leveres med papirer på at de er godkjent til bruk i Norge? Offisiellt godkjent for bruk i Norge er de nok ikke. Men hvorvidt du noensinne vil bli stoppet og bøtelagt er en annen sak. Lovene om ekstramonterte lys er ganske strenge i Norge, ref: http://www.dinside.no/php/art.php?id=31106&=katnav Min bil ble nettopp EU-godkjent av lokal bmw-forhandler med disse ringene montert i lyktene (dog frakoblet). Forøvrig er dette settet 100% profesjonelt laget med skikkelige isolerte ledninger og sikringer. Monteringen krever heller ingen andre verktøy enn de man finner i verktøysettet i bagasjeluka. Siter e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Ingen i norge som skal kjøpe seg den nye hartge da?? den er helt sjef!!v8 og 400 hk og en GROOOOM lyd! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kilronan Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by DCA Ingen i norge som skal kjøpe seg den nye hartge da?? den er helt sjef!!v8 og 400 hk og en GROOOOM lyd! Kommer den i business-utgave til 299.900,- ? Siter e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by DCA Ingen i norge som skal kjøpe seg den nye hartge da?? den er helt sjef!!v8 og 400 hk og en GROOOOM lyd! mener å ha lest at det går 2 skk av de i norge .. den er ikke spesielt ny da .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet August 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Et lite spørsmål til... Hva er det som regnes som standardutstyr på henholdsvis 318 og 320? Da tenker jeg på 98-2000 mod e46 seff... Greit å vite hva som er standard når du leter etter bil... Vil jo ikke få inntrykk av at en bil er velutstyrt når den i realiteten ikke er det... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 vet hvertfall at antispinn er standard.. er fint å ha et skille mellom morro og fornuftig.. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by bmw-bergen Et lite spørsmål til... Hva er det som regnes som standardutstyr på henholdsvis 318 og 320? Da tenker jeg på 98-2000 mod e46 seff... Greit å vite hva som er standard når du leter etter bil... Vil jo ikke få inntrykk av at en bil er velutstyrt når den i realiteten ikke er det... Kjør opp på Jæger og hent deg en brosjyre om E46. Jeg har en slik men orker ikke skrive av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kilronan Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by bmw-bergen Et lite spørsmål til... Hva er det som regnes som standardutstyr på henholdsvis 318 og 320? Da tenker jeg på 98-2000 mod e46 seff... Greit å vite hva som er standard når du leter etter bil... Vil jo ikke få inntrykk av at en bil er velutstyrt når den i realiteten ikke er det... BMW er vel ikke kjent for å ha mye standardutstyr, men som regel skrytes det jo fortsatt av at en bruktbil har både ABS, startsperre og tredje bremselys. Alltid om å gjøre å få denne listen så lang som mulig. Antispinn er, som nevnt over, standard på e46. Det finnes dog noen forskjellige versjoner (ASC, DSC, ASC+T) uten at jeg vet nøyaktig hvordan de forskjellige opererer. Andre ting som garantert er standard er el.speil, el.vinduer foran, fjernstyrt sentrallås og justerbart ratt. Kjøper man brukt må man jo først og fremst bestemme seg for noen få ting man gjerne vil ha i bilen, og ta resten som bonus. Jeg ville først og fremst lett etter en bil med klimaautomat, sportsseter, radio/cd spiller (foran) og full servicehistorikk. _ Siter e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg