Gå til innhold

E46 forandring i utseende

Ranger emnet

e-36 burnout

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kilronan

Antispinn er, som nevnt over, standard på e46. Det finnes dog noen forskjellige versjoner (ASC, DSC, ASC+T) uten at jeg vet nøyaktig hvordan de forskjellige opererer.

ASC = Anti Spin Control eller noe sånt, ASC+T betyr Anti Spin Control+Traction, uten at det er de store forskjellene, dette betyr at når du gir gass bremser drivhjulene ned slik at du får feste.

DSC er jeg usikker på hva bokstavene står for, men det er iallefall et system alà Mercedes ESP, som da sørger for at alle hjulene ikke mister feste i sving feks og sørger for at du kommer deg trygt ut av en unnamanøver på dårlig underlag.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Andre ting som garantert er standard er el.speil, el.vinduer foran, fjernstyrt sentrallås og justerbart ratt.

Akkurat det jeg mener... Mange som skryter av at bilen har el. vinduer og speil, men herregud... det skulle jo bare mangle, det er jo standard på bilen :)

Kjøper man brukt må man jo først og fremst bestemme seg for noen få ting man gjerne vil ha i bilen, og ta resten som bonus. Jeg ville først og fremst lett etter en bil med klimaautomat, sportsseter, radio/cd spiller (foran) og full servicehistorikk.

Bra tips dette... Selv har jeg satt følgende krav (foreløpig :D )

1-Skinnseter (helst sportsseter)

2-Klimaautomatikk

3-Lav km (dvs ca 10-15000 km for hvert år)

4-Full service historikk

Hvis 1-2 mangler, gidder jeg ikke engang ringe... Hvis 3 mangler, ringer jeg og hører, så tar vi det derfra... Hvis 4 mangler, kan selger bare glemme det og hadet så godt... bilen vil ikke jeg ha...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

lykke til å finne en BMW med under 100.000 på tellern fra 98-99 :P

316i til mamma (som jeg vraka) med skinn/sportsseter, klimaautomat, regnsensor, sports-multifunksjons ratt, hvite blinkere, 17" BBS på sommer og 16" BBS på vinter, sportsunderstell +++ har gått 52 000 km. Dette er en 99 mod og vi kjøpte bilen ny.

Bilen er tatt i innbytte på Morris i Tønsberg for rette opp skader osv, tror de skal selge den for ca. 190 000,-

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt å hørt på den, hvis prisen er riktig for deg og du klarer deg med en 316.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

lykke til å finne en BMW med under 100.000 på tellern fra 98-99 :P

Det er faktisk ikke så vanskelig om det høres ut som... Dessuten, er jeg ikke så utålmodig... Jeg venter til den rette bilen dukker opp til rett pris... Gidd ikke haste meg inn i et bilkjøp...

Men så skal det jo også sies at hvis du leser posten min en gang til, ser du at jeg ringer på biler med litt høyere km-stand også... Så lenge km stand ikke er ALT for høy, går det jo greit, så lenge bilen er strøken og jeg får et inntrykk av at den har vært og fremdeles er velholdt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

316i til mamma (som jeg vraka) med skinn/sportsseter, klimaautomat, regnsensor, sports-multifunksjons ratt, hvite blinkere, 17" BBS på sommer og 16" BBS på vinter, sportsunderstell +++ har gått 52 000 km. Dette er en 99 mod og vi kjøpte bilen ny.

Bilen er tatt i innbytte på Morris i Tønsberg for rette opp skader osv, tror de skal selge den for ca. 190 000,-

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt å hørt på den, hvis prisen er riktig for deg og du klarer deg med en 316.

Takk for tipset, men jeg klarer meg ikke med en 316! :) Forrige bilen var en 318, og jeg vil helst ha 320 no... 318 kan kanskje gå hvis bilen er meget strøken ellers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare fortsetter mine spørsmål om E46 her jeg... blir kanskje unødvendig å opprette ny tråd...

Har dere noen bra adresser på nettet som selger bra stash til E46? Tenker på styling, interiør stash, luftfiltre osv osv....

Kilronan: Hvor kjøpte du M-tech fronten din? ca pris? Så at bmwspesialisten hadde en M-tech pakke til E46, med front- og bak-fanger +sideskjørt til litt over 9k eks. mva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Kilronan: Hvor kjøpte du M-tech fronten din? ca pris? Så at bmwspesialisten hadde en M-tech pakke til E46, med front- og bak-fanger +sideskjørt til litt over 9k eks. mva...

Bare sjekk at du får med alt du trenger for å montere det på bilen. I tillegg må greiene lakkeres og kanskje tilogmed monteres.

Jeg kjøpte fronten fra den lokale autoriserte bmw-pusheren. Sikkert ikke den billigste løsningen, men ok. Selve frontfangeren ulakkert kostet vel 4-5000, men så kom masse smågreier i tillegg (festegreier, luftekanaler etc.). Tåkelysene var rundt 1000kr/stk. Min bil hadde ikke tåkelys (foran) originalt, så lysbryter-dingsen på dashbordet måtte derfor også byttes. Lakkeringen kostet vel rundt 1500,-. Ferdig montert og lakkert med tåkelys og bryter og greier så ble det vel litt i overkant av 10k for alt.

Jeg synes personlig ikke de originale sideskjørtene er verdt bryet og pengene det koster å skifte dem ut. Fronten flyter veldig fint med originale skjørt. Men hvis du får et godt tilbud på hele sulamitten så..

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av dem?

2002:

Dette året fikk 3-serie sedan og touring en facelift (som er den andre bilen du postet bilde av). Dette innebar nye lykter foran og bak, nye skjermer og ny grill.

2003:

Dette året fikk e46 3-serie coupe (klikk for bilde) og kabriolet en facelift. Dette innebar nye lykter foran og nye skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by JuIius

Kjør opp på Jæger og hent deg en brosjyre om E46. Jeg har en slik men orker ikke skrive av.

Kan du være så vennlig å ta deg de 2 min det tar å skrive av den listen? Jeg bor på andre siden av byn, og det er sjeldent jeg tar turen. Og for å si det sånn, jeg gidd ikke kjøre i 45 min bare for den brosjyren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Kan du være så vennlig å ta deg de 2 min det tar å skrive av den listen? Jeg bor på andre siden av byn, og det er sjeldent jeg tar turen. Og for å si det sånn, jeg gidd ikke kjøre i 45 min bare for den brosjyren :)

,

Du har PM, du slipper kanskje å reise deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider