Gå til innhold

Kadett er en sinsykt kul bil :D

Ranger emnet

wiktory

Anbefalte innlegg

Som dere ser er jeg nesten helt ny på dette forumet. Må si jeg ikke var så veldig fan av Opel får en 2-3 år siden. X-en til morra mi derimot er super Opel fan og en veldig god mekaniker, det samme er sønnen hans. Så fort jeg ble 18 fikk jeg min første bil av han, en Opel Ascona C 1,8.

Har funnet ut at jeg like gjerne kan holde meg til Opel nå som jeg ført har starta. På den måten har jeg det meste av deler billig/gratis (X-en til morra mi er dumsnill) samtidig som han fikser alt som jeg klarer å ødelegge.

Etter vert har jeg funnet ut at jeg har lyst på en prosjekt bil. Har lyst på en RWD, lei av FWD (merk Ascona C). Etter å ha spurt litt rundt fant jeg ut at jeg (X-en til morra mi igjen, fra nå av kalt X?) har maaaaase deler til Ascona C/Vecta/Calibra liggende.

X sin søn nå (min forunværende storebror) har masse High Perfomans deler jeg kan kjøpe viss jeg vill satse litt høyere. Blant annet en 2l 16V med Turbo på ca 300gamp. Men denne vil koste meg en god del penger ettersom de fleste delene er spesial bestile (mye laget av den gamle mekanikeren til Marin Skanke).

Som dere skjønner vet jeg ikke helt hva jeg vill enda.

Jeg synes stort sett nye Opler er ganske stygge. Men de gamle er så sinnnsykt rå. Det førte jeg kunne tenke meg å gjordt er å kjøpe meg en Kadett C å piffet den litt opp.

X sa noe veldig inntersangt her en dag. Han har en 2L 16V (136hk) fra en skade bil liggende. Motoren er en 96modell å har godt under 50 000km.

Hvordan er denne å sette inn(passer den fysisk)?

Hvordan er det med Injection (mye dritt med kabling)?

Hva må byttes av understell, å hva koster dette å hvor vanskelig er det å få tak i?

Hvordan er det eller med grom deler å få tak i (eksos, aksling med sperre, fjører, dempere, stabstag osv)?

Ikke noe mobbing, husk jeg en noob :D

tusen takk for alle svar.

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oj... kjøp en kadett og putt i den 16V'n . Har ikke hørt at noen bruker å sette i så nye 16V i opelene sine. De bruker å putte i eldre 16V med 150 hk. Lurer på hva som er forskjellen på desse motorene jeg.

...Jeg må få mamma til å få en x også som digger opel.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i slike papierer?

Lurer fremdels veldig på dette med ledningsnett å injection. Det er vell det eneste i hode mitt som kan stoppe meg nå. Noen som har noen forslag på løsning eller eventuelt allerede har koblingskjema.

- 1986 Opel Ascona 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Ludder :D

Jeg er med på å bygge kadett c veit du og dette kan bli en interessant vinter for bilfronten. Jeg har jo tenkt i rettning kadett c før.

Da mangler vi bare to kadett c'er :D hehe

Men jeg har et spm, dersom vi setter en nyere en 1989mod motor i en gammal Kadett C, hvordan blir dette med katalysator da? Fortsatt påbudt? Dvs det følger motoren siden den er påbudt med katalysator?

Ikke at en kommer til å kjøre med katalysator, men kjekt å vite i forbindelse med eu-kontroll.

Rop ut hvis noen har en eller to shabbye kadett c'er til salgs :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får min del må vente til jeg har solg russebilen. Mamma vill ikke tålerer flere biler hjemme nå :( Kunne trengt de pengene til Kadetten uansett. Så blir nokk litt venting på meg. Eventult om jeg finner enn annet sted å sette russebilen.

- 1986 Opel Ascona 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TypeC

off topic men..

åssen russebil?

Ford Transit 1989mod

Registrert for 6 personer, ikke godkjent med sofaen som står baki og sete (4pers) som er snudd så en ser bakover i bussen.

To deilige forseterer.

Tidligere rødrussbil, men trenger et strøk for å bli rødruss igjen da den originalt er blå i lakken.

Motor: 2.0l bensin (trenger blytilsetting). Følger med en skvett,hehe.

EDIT: Skal kunne godkjennes da alt er festa med gjennomgående bolter, og så var det ifjor hvertfall en regel som sier at dersom det er flere enn EN rad bak sjåføren så trenger ikke de setene setebelte. Men dersom det er noen problem, så finner man fort slike setebelter fra midten av biler på huggern.

Men Lars:

Selge russebilen og du har plass til to kadetter :D

Fet Kadett GT/E!

IMG_0785.jpg

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja russebilen skal snart klar for Eu-godkjening. Mangler bare litt på eksosen :D

Men til bake til Topic. Noen som har noen form for koblingskema til Kadett eller Vectra, enetulet om dette er å finne i elektronisk form på i-nett et sted?

- 1986 Opel Ascona 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen på bildet er ingen kadett gt/e

136hk 2.0 16v ecotech motorn passer inn ganske greit.

du trenger følgende:

bunnpanne i fra manta 1800

motorfester i fra manta 1800

girkasse i fra omega a 2.0

bunnpanne og motorfester kan du jo self sveise selv om du driver med slikt.

vanskelig å få tak i fra manta 1800 for tia.

å koble opp injection er ikke noe hokus pokus.

forskjellen på 150hk og 136hk'n er toppen og motorstyring.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forkskjellen på å kjøpe en Kadett C 1200 og 1600?

Er motorfestene annerledes på 1600?

Har en kamerat som sveiser, men har ikke noe apperat. Skal se om jeg ikke kjøper meg et på biltema. Sikkert greit nok for nybegynnere (han har sagt han skal lære meg å sveise).

Resten av delene hørtes ikke ut som noe hokus pokus. Men hvorfor må jeg ha Omega girkasse ?

- 1986 Opel Ascona 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider