chiller Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Kjøpt meg min første bil, kravet var bakhjulstrekk og da blei det naturlig nok en 240 :) En 1987 240 GL med B230K motor og M45 4-trinns manuell kasse. Det satt også en cruisecontroll i den men den er defekt. Motorrommet var en smule skittent så jeg tok en liten motorvask. FØR: ETTER: Måtte jo også kjøpe inn noen felger så den ihvertfall blei grei å se på: Så starter det spennende. Jeg har tenkt å foreta en liten service på den. Bytte olje, bensinfilter, oljefilter, forgasserolje og registerreim. Hva slags olje skal forgasseren ha? Noen andre ting jeg burde tenke på? Hvor bør registerreima kjøpes, ikke biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Senk den. Fjern all chrome (grillen rundt front og bakruta, over lyktene) fjern "takrenna". dytt på hvitblinkers (helst helt rundt). sot alle rutene utenom frontruta, der har du en feit streemer. innvester i noen setetrekk, helst r-sport. innvester i GT-ratt, Luisi holder i massevis. dytt i en snedig liten stereo med noe rart i bagasjerommet slik at du ikke kjeder deg. da har du en snedig bil.. hadde ikke giddi å gjort noe motormessig.. puke k motor... ush.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jas Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 og se til å få på det volvo merket i grillen igjen!!! det er jo da den er pen! Siter 95' Opel Omega 2.5 V6 89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Til alle dere MAX harry rånere! Hvorfor gjøre det samme som ALLE andre med 240??? Rute sot,avkromming,streamer etc .Trenden innen visse bilmiljøer i disse dager er jo Old school stilen.På med alt krom man klarer og sette på,skam senk,dra på noen lavprofil 17"-18" med en liten witestripe side på dekket. Dette må jo bare bli en hit. Try something new :rolleyes: P.s- Ser det står comfort under blinkersen,i tillegg har den en stripe langs med nedkant av døra.Er dtte en ukjent modell jeg aldri har sett??? Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Skift girboks, slipper du så innihelvete forbruk. Senk den ja. og skaff deg hvite blinkers.. imen ikke hos BCB. De flår deg. Mekonomen har sideblink til 129 stk og hvite blink fremme er det alltid noen som har liggende ;) Bak er et helvete.. sliter selv.. Hvor fikk du tak i de felgene? er på utkikk etter noe lignende selv ;) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 er vel felger fra eiker motorshop Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Felgene er vel noen gamle fondmetal.... Gromit: sendte deg PM i går... Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Velkommen til bilforumet, Ståle =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Gratulerer på Volvo. Synes ikke du skal høre så mye på hva alle andre sier. Gjør det du føler for selv ;) Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet August 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Velkommen til bilforumet, Ståle =) Ey hest! =) Gratulerer på Volvo. Synes ikke du skal høre så mye på hva alle andre sier. Gjør det du føler for selv Ja, men hadde håpet på litt teknisk veiledning =) Lurer blant annet på hva slags olje og forgasserolje man burde fylle på, og om det er greit å kjøpe registerreim på biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by chiller Lurer blant annet på hva slags olje og forgasserolje man burde fylle på, og om det er greit å kjøpe registerreim på biltema. Jeg bruker helsyntetisk fra felleskjøpet.. Billig god olje og mer en god nok til en Volvo. Ang forgasserolje har jeg ikke snøring på da jeg kjører en B230F motor. Som jeg faktisk har fått til å gått på nesten 0,6 på langkjøring ;) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WorteX Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Gromit Jeg bruker helsyntetisk fra felleskjøpet.. Billig god olje og mer en god nok til en Volvo. Ang forgasserolje har jeg ikke snøring på da jeg kjører en B230F motor. Som jeg faktisk har fått til å gått på nesten 0,6 på langkjøring ;) 0.6 sier du??! det er ikke mye! men da jeg kjørte nedover til trondheim fikk jeg min 230A til å gå på 0.69! og det er forgasser! :) når det gjelder oljen er det egentlig ikke så veldig nøye tror jeg, men du får det du betaler for. de fleste selskapene lager gode oljer. Poenget er å ikke bytte merke så ofte. det kan være lurt. selv kjører jeg på Valvoline Max Life:) Veldig dyr olje, men har ikke forbruk pluss at faren min driver et verksted så jeg får litt prosenter...Hehe:P Siter *Bakhjulstrekk 4 Life* O1985 Volvo 740 Turbo (rullende prosjekt) x1986 Volvo 740GL (solgt) x1986 Volvo 240GL (Solgt) x1998 Honda sfx (Solgt) x1984 Opel Rekord 1.8s (Solgt) x1977 Volvo 244L (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Gratulerer med godbil ;) ang. forgasser olje. ring volvo å spørr. reg.reim: mekonomen holder lenge(eller volvo kan være billig orginal) lykke til;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Olja på biltema er faktisk også helt grei... Holer for en orginal volvo ihvertfall.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 rett på høgger'n.... :rolleyes: Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg