Gå til innhold

Kjøpt 240, now what?

Ranger emnet


chiller

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg min første bil, kravet var bakhjulstrekk og da blei det naturlig nok en 240 :)

IMG_0003.JPG

 

En 1987 240 GL med B230K motor og M45 4-trinns manuell kasse. Det satt også en cruisecontroll i den men den er defekt.

 

Motorrommet var en smule skittent så jeg tok en liten motorvask.

FØR:

IMG_0018.JPG

ETTER:

IMG_0029.JPG

 

Måtte jo også kjøpe inn noen felger så den ihvertfall blei grei å se på:

IMG_0034.JPG

 

Så starter det spennende. Jeg har tenkt å foreta en liten service på den.

Bytte olje, bensinfilter, oljefilter, forgasserolje og registerreim. Hva slags olje skal forgasseren ha? Noen andre ting jeg burde tenke på? Hvor bør registerreima kjøpes, ikke biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk den. Fjern all chrome (grillen rundt front og bakruta, over lyktene) fjern "takrenna". dytt på hvitblinkers (helst helt rundt). sot alle rutene utenom frontruta, der har du en feit streemer. innvester i noen setetrekk, helst r-sport. innvester i GT-ratt, Luisi holder i massevis. dytt i en snedig liten stereo med noe rart i bagasjerommet slik at du ikke kjeder deg.

 

 

da har du en snedig bil.. hadde ikke giddi å gjort noe motormessig.. puke k motor... ush.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere MAX harry rånere! Hvorfor gjøre det samme som ALLE andre med 240??? Rute sot,avkromming,streamer etc .Trenden innen visse bilmiljøer i disse dager er jo Old school stilen.På med alt krom man klarer og sette på,skam senk,dra på noen lavprofil 17"-18" med en liten witestripe side på dekket. Dette må jo bare bli en hit. Try something new :rolleyes:

 

P.s- Ser det står comfort under blinkersen,i tillegg har den en stripe langs med nedkant av døra.Er dtte en ukjent modell jeg aldri har sett???

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift girboks, slipper du så innihelvete forbruk. Senk den ja. og skaff deg hvite blinkers.. imen ikke hos BCB. De flår deg.

Mekonomen har sideblink til 129 stk og hvite blink fremme er det alltid noen som har liggende ;) Bak er et helvete.. sliter selv..

 

Hvor fikk du tak i de felgene? er på utkikk etter noe lignende selv ;)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bilforumet, Ståle =)

 

Ey hest! =)

 

Gratulerer på Volvo. Synes ikke du skal høre så mye på hva alle andre sier. Gjør det du føler for selv

 

Ja, men hadde håpet på litt teknisk veiledning =)

 

Lurer blant annet på hva slags olje og forgasserolje man burde fylle på, og om det er greit å kjøpe registerreim på biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chiller

Lurer blant annet på hva slags olje og forgasserolje man burde fylle på, og om det er greit å kjøpe registerreim på biltema.

 

Jeg bruker helsyntetisk fra felleskjøpet.. Billig god olje og mer en god nok til en Volvo. Ang forgasserolje har jeg ikke snøring på da jeg kjører en B230F motor. Som jeg faktisk har fått til å gått på nesten 0,6 på langkjøring ;)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

 

Jeg bruker helsyntetisk fra felleskjøpet.. Billig god olje og mer en god nok til en Volvo. Ang forgasserolje har jeg ikke snøring på da jeg kjører en B230F motor. Som jeg faktisk har fått til å gått på nesten 0,6 på langkjøring ;)

 

0.6 sier du??! det er ikke mye!

men da jeg kjørte nedover til trondheim fikk jeg min 230A til å gå på 0.69! og det er forgasser! :)

 

når det gjelder oljen er det egentlig ikke så veldig nøye tror jeg, men du får det du betaler for. de fleste selskapene lager gode oljer. Poenget er å ikke bytte merke så ofte. det kan være lurt. selv kjører jeg på Valvoline Max Life:) Veldig dyr olje, men har ikke forbruk pluss at faren min driver et verksted så jeg får litt prosenter...Hehe:P

*Bakhjulstrekk 4 Life*

 

O1985 Volvo 740 Turbo (rullende prosjekt)

x1986 Volvo 740GL (solgt)

x1986 Volvo 240GL (Solgt)

x1998 Honda sfx (Solgt)

x1984 Opel Rekord 1.8s (Solgt)

x1977 Volvo 244L (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår