Gå til innhold

trenger litt hjelp her jeg (bilen min)

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

noen som viet hvor jeg kan finne ut heftelser (tidligere kolisjoner) på bilen min.. hvis dne har vært stor skadd / kondemnert vil jeg nemlig ha igjen pengene mine.. hvis ikke alt.. så en del + bilen.. fordi jeg hørte med en forhandler han sa at en kondemnert bil kan faktisk bli solgt igjen men det SKAL opplyses.. de er sånn med en stor skade også.. begge dørene på bilen min er sparklet så jeg regner med det har vært litt skade.. og jeg fant glass biter inne i bilen i sommer.. regnet med at det var etter et tidligere innbrudd.. lurer mer og mer på om det er etter en skade tidligere..

Men hvor kan jeg finne ut heftelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heftelser har ikke noe med skade og gjøre. En heftelse er hvis noen har pant eller andre økonomiske krav i bilen.

Forsikringsselskapene har et sentralt skaderegister. Nøyaktig hvor mye info de har der og hvor mye du kan få utlevert uten å kjenne noen vet jeg ikke.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

noen som viet hvor jeg kan finne ut heftelser (tidligere kolisjoner) på bilen min.. hvis dne har vært stor skadd / kondemnert vil jeg nemlig ha igjen pengene mine.. hvis ikke alt.. så en del + bilen.. fordi jeg hørte med en forhandler han sa at en kondemnert bil kan faktisk bli solgt igjen men det SKAL opplyses.. de er sånn med en stor skade også.. begge dørene på bilen min er sparklet så jeg regner med det har vært litt skade.. og jeg fant glass biter inne i bilen i sommer.. regnet med at det var etter et tidligere innbrudd.. lurer mer og mer på om det er etter en skade tidligere..

hvor du finner ut om bilen din har vært kondemnert fortalte jeg deg her om dagen Mats.. Stikk på biltilsynet og be om full utskrift over historikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Heftelser har ikke noe med skade og gjøre. En heftelse er hvis noen har pant eller andre økonomiske krav i bilen.

Forsikringsselskapene har et sentralt skaderegister. Nøyaktig hvor mye info de har der og hvor mye du kan få utlevert uten å kjenne noen vet jeg ikke.

En skade er også en heftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pacmania

de utleverer nok en del info hvis du selv er eier av bilen du ber om å få info om værtfall. Men er jo litt usikkert hvor mye som står der.. er jo sikkert ikke alt vil jeg tro

De har ikke lov til å si hva som har skjedd med bilen i andres eie nei.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

Min Golf GTI 16V som jeg hadde fikk jeg anelser om at hadde vært rettet i hekken da jeg pusset den ned før lakkering.. ringte til tidligere forsikrings selskap.. men de kunne ikke gi ut info om bilen hadde tidligere skader.. de kunne bare gjøre dette hvis de fikk skriftlig tillatelse fra den eier som eventuelt eide den da den ble skadet(hvis den ble)

ble bare mye styr så jeg ga opp hele greien.. bilen hadde ingen feil, bare så at hele skjøten på hekken var litt ikke original.

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt merklig at man ikke kan få vite hva som har skjedd med andre biler, hadde vært kjekt å vite før man skal kjøpe den istedet for etter.

Men skader som ikke går via forsikringselskapet finner man vel ikke data på ?

altså.. si jeg rygger i veggen og fikser alt selv? da får jo ikke noen andre vite om det.. så er litt usikkert også..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

En skade er også en heftelse.

NEI.

Fra ordboken:

heftelse: m1 innskrenkning i eiendomsretten, særlig til fast eiendom el. skip

En skade er ingen innskrenkning i eiendomsretten.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bilen har vært kondemnert så fikk den i gamle dager det man kallte "blå-lapp" hos biltilsynet. Bilen ble da registert i biltilsynets database som "tidligere" kondemnert. Det stilles ganske strenge krav/undersøkelser fra biltilsynets side vedrørende kondemnering. De vil jo ikke slippe biler med alvorlige mangler tilbake på veiene. At bilen blir kondemnert er en relativt alvorlig sak fra biltilsynets side. Ta en telefon - se hva du finner ut.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider