Gå til innhold

Lyst på ny bil. Lyst på Audi

Ranger emnet

TommyTott

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg ny bil. Har fått øynene opp for Audi..

Derfor lurer jeg på hvilken audi som er realistisk å få tak i som passer min økonomi.

De audiene jeg har sett på som jeg kan tenke meg er:

A3

A4

100

80 cab

Liker mer runde former på bilene så A4 og 100 formene synes jeg er fine. 80 formen er kanskje litt kantete, men i cab synes jeg den er grei.

Når det gjelder motor har jeg ikke så mye peil, så der håper jeg på en del tips.

Jeg regner med at jeg har ca 80 000kr å bruke.

Også hadde det vært digg med AC eller klima i bilen. Har kjørt en A3 med klima i hele sommer og har blitt "avhengig" av det.. Hehe.

Hva er realistisk å få kjøpt for den summen??

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ihvertfall komme med et tips... Tenk deg godt om hvis du ser på Audi 80 B4. Har en 1994 80 2.0E som har rulla 130 000. Ser fin ut utvendig og innvendig, men fy f*** å mye lyder og møkk det er i den bilen. Knirker og dunker i alt som er. Og dette er ikke fordi den er kjørt hardt. Har vært to voksne eiere før meg og servicer er fulgt.

Har også en kamerat som har en 1997 Audi A4 1.8T Avant. Godt utstyrt og rask bil, men også denne er plaga med mye stygge lyder. Spesiellt fra forstillinga.

Skulle jeg kjøpt bil idag så hadde det så absolutt blitt noe annet...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er detta for noe da Tommy?

Sorry at jeg disser deg nå, men er det ikke kjedelig å gå fra en spesiell bil som Mx3en (ikke mange av) for en bil som er mye å se av.

Men det er min mening.

Ellers er vel ikke noen med 1.8T å få til under 100tusen?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lyst å kvitte seg med gobilen, men er noen problemer med den. Vil ikke risikere å stå uten bil og penger..

Valget står mellom å bruke penger på å fikse mx-3'n eller å kjøpe ny bil..

Men alle biler kan gjøres spessielle..

Originally posted by Precious

Sorry at jeg disser deg nå, men er det ikke kjedelig å gå fra en spesiell bil som Mx3en (ikke mange av) for en bil som er mye å se av.

Men det er min mening.

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

Kan ihvertfall komme med et tips... Tenk deg godt om hvis du ser på Audi 80 B4. Har en 1994 80 2.0E som har rulla 130 000. Ser fin ut utvendig og innvendig, men fy f*** å mye lyder og møkk det er i den bilen. Knirker og dunker i alt som er. Og dette er ikke fordi den er kjørt hardt. Har vært to voksne eiere før meg og servicer er fulgt.

Har også en kamerat som har en 1997 Audi A4 1.8T Avant. Godt utstyrt og rask bil, men også denne er plaga med mye stygge lyder. Spesiellt fra forstillinga.

Skulle jeg kjøpt bil idag så hadde det så absolutt blitt noe annet...

Golf Mk3 har også disse rare lydene fra forstillinga, jeg har en "klapre" lyd fra forstillinga når jeg kjører på humpete veier, en metallisk lyd. noen sier det er grus og slikt som ligger oppå bærebrukene osv, men jeg tviler på at det lager slik lyd. irriterende vertfall.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Kan jo reklamere litt for en bil jeg var ganske nær å ta en titt på, men endte heller opp med å kjøpe en annen bil som lå mer lokalt for meg. Hadde litt mindre motor, så den bruker ikke så mye suppe som en 2.8.

AC, 18" RS4, sentral, takluke, alarm (vistnok defekt, men det skulle gå ann å fikse denne for en billig penge), fjernbetjent, motorvarmer, pent interiør osv..

Audi 100 2.8 - 1992

Eier har NAF-rapport.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyder i forstillinga er jo ikke det verste da. På en audi, og golf også forsåvidt, er det ikke mange delene som kan være defekte. Ved klonk i bilen, sjekk først bærekula, så styreleddet, deretter fjørbeinslageret og til sist; foringene der bærearma er festet til bærebrua. Koster ikke all verden å rette opp heller, og så blir jo bilen god som ny når det er gjort.

Til 80 laken kan du jo også få deg en coupe med quattro, skinn og klima om du leter litt :)

lykke til!

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Men det er min mening.

Det er vel faktisk en som skal selge en 95mod A4 1.8t til litt under 100k her på forumet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg skulle kjøpt en audi til under 100.000, ville jeg sett etter en strøken 90 quatro coupe med 2.3 20v motoren. men det er mest fordi jeg synes det er en pen bil. kan hende de er vanskelige å finne i bra stand, men hvis de finnes, bør det gå ann å få de for under 100.00 hvertfall. i stede for feks en a4 1.8T som sikkert er langt fra strøken til den prisen

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider