Gå til innhold

Passat GT G60 laget av Porsche?

Ranger emnet

Peltz

Anbefalte innlegg

Hadde tlf fra en som ville kjøpe bilen min idag, og han ville bytte i en spesial utgave av Passaten.

Ifølge han var dette en spesial utgave , hvor 500 modeller ble bygd opp på Porsche fabrikken i Stutgart, og deriblandt med RS g lader, større bremser, ABS utkoplet fra fabrikk osv. Skulle visst være rundt 230 -240 hk i bilen originalt.

Er det noen som har hørt om en slik passat, byggd hos Porsche? Trodde jeg var oppegående, (sånn passe) når det gjaldt disse bilene, men nå er jeg helt på tur..værste er at noen av de jeg snakker med kjenner så vidt til en slik bil, mens andre ikke har hørt om den.

Bilder og info ønskes i bøttevis!!!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Hadde tlf fra en som ville kjøpe bilen min idag, og han ville bytte i en spesial utgave av Passaten.

Ifølge han var dette en spesial utgave , hvor 500 modeller ble bygd opp på Porsche fabrikken i Stutgart, og deriblandt med RS g lader, større bremser, ABS utkoplet fra fabrikk osv. Skulle visst være rundt 230 -240 hk i bilen originalt.

Er det noen som har hørt om en slik passat, byggd hos Porsche? Trodde jeg var oppegående, (sånn passe) når det gjaldt disse bilene, men nå er jeg helt på tur..værste er at noen av de jeg snakker med kjenner så vidt til en slik bil, mens andre ikke har hørt om den.

Bilder og info ønskes i bøttevis!!!

kom deg rett inn på vwaudi-clubnorwegen sitt forum og spørr. jeg tviler litt på det, men du veit aldri med VAG, det er det som er så fantastisk :cool:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men er ikke "RS lader" bare ett navn noen tuning folk har funnet på for å beskrive en portet G lader??

Høres uansett rart ut, og jeg tviler vell for den del på at en klarer å få en g-lader til å yte 240 hk, og hadde bilen vært org så hadde ikke den gitt 230-240 hk, men 230 ELLER 240 :D

Men kanskje den er ekte også for det jeg vet, men jeg har ihvertfall aldri hørt om noe slikt før...

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230 - 240 hk da jeg ikke husket helt hundre hva mannen sa..

Jeg vet ikke om den har blitt produsert, og ABS utkoplet fra fabrikk, ergo laget for banekjøring??

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hørtes noe snodig ut !

ABS utkoblet. hva menes med det at alt er der pumpe og følere osv men er ikke koblet til. høres ikke akkurat ut som noe porsche ville ha gjort eller vw for den saks skyld..

har aldri hørt snakk om dette eller lest om det på alle de 100vis av sidene jeg har lest om g60 på..

men det jeg har hørt er at g60 16v er den kraftigste g60 motoren som har blitt laget men den yter "kun" 210hk

vet også at vw motorsport har lagd en g-lader som har lagrer som tåler 16000r/min

men som tidligere nevt rs lader er noe som tunere har funnet på etter min viten vertfall..

Da dette er sagt skal en som tidligere nevnt aldri vere sikker på hva vw har funnet på så der er en mulighet men jeg ville vell sagt 99% at det er bullshit og 1% på at det kan ver fakta.. så det er jo den ene % der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider