Gå til innhold

Nye felger

Ranger emnet

A.K

Anbefalte innlegg

Takker for responsen =) Som info kan jeg si meg litt enig med Mandel til en viss grad, den ser bittelitt høy ut, men faktisk ser det verre ut på bildene her enn i live. MEN, jeg tipper du ikke har særlig god kjennskap til disse bilene, for da ville du sett at den ER senket. ;o) 35mm bak og 40mm foran. Jeg vil si meg uenig at den trenger å senkes mer, men den trenger definitivt et bodykit - Rieger er bra til denne bilen - for å få den nærmere bakken. Da ville den selvfølgelig synes langt mindre høy, samtidig som den beholder fremkommeligheten. Personlig synes jeg senking, og gjerne blodsenking, er tøft, men det må ha en viss hensikt også. Ingen vits å senke så mye at man får problemer, har sett en del som gjør det. =)

Felgene er forøvrig BK-239 fra BK Racing, ET45 med 215/35/18 Falken F-451. Meget fornøyd =))

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk bilen mer. Og lag runde hjulbuer bak.

Vet hvor irriterende det er å senke bilen, og så sette på nye felger, så er bilen plutselig like høy igjen. Senka min 40mm (målte bilen at den faktisk ble 40mm lavere). Satte så på 19" felger, og VIPS så var bilen (nesten?) høyere enn orginalt. Så nå er den senka ca 70mm forann og 60mm bak.

Såklart, planlegger du bodykit så hjelper det mye med dypere støtfangere / skjørte sett. Men skal du ikke det, så er jobben med felgene bortkastet da bilen står for høyt over bakken. Rieger infinity, http://www.lumma-tuing.de greier eller noe. england renner vel over med astra bodykit?

Noen av de største felgene jeg har sett på astra ivertfall :) godt jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Senk bilen mer. Og lag runde hjulbuer bak.

Vet hvor irriterende det er å senke bilen, og så sette på nye felger, så er bilen plutselig like høy igjen. Senka min 40mm (målte bilen at den faktisk ble 40mm lavere). Satte så på 19" felger, og VIPS så var bilen (nesten?) høyere enn orginalt. Så nå er den senka ca 70mm forann og 60mm bak.

Såklart, planlegger du bodykit så hjelper det mye med dypere støtfangere / skjørte sett. Men skal du ikke det, så er jobben med felgene bortkastet da bilen står for høyt over bakken. Rieger infinity, http://www.lumma-tuing.de greier eller noe. england renner vel over med astra bodykit?

Noen av de største felgene jeg har sett på astra ivertfall :) godt jobba.

Men da har du vel kjøpt helt "feil" hjul til bilen, hvis dette skjer??

Noe av poenget er jo å beholde hjuldiameteren, men få på større felg og mindre dekk.

Har selv felg som er 5 (!) tommer større enn originalt på bilen, men hjuldiameteren er kun 8,5 mm høyere...

PS: Fine felger på Astraen, helt greit senka, men jeg ville latt bakskjerm være bakskjerm og heller vurdert å senke bilen litt mer foran, det er det som gjør at bilen ser lav ut. :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-08-04-01.jpg

Her er den en del for høy bak sef, ettersom den er jekka opp på den andre siden, med normalt ville toppen av dekket gått jevnt med bua bak.

Tilleggsinfo er at jeg ikke skal gjøre mer med denne bilen, skal bytte bil til Astra G stv og ta med hjula over, sette på justerbart senkesett, bodykit osv, blir temmelig fete da. :) Men takker og bukker for synspunkter. Men jeg må nok en ggang si at den ser ikke så høy ut når man har den foran seg, men det er min mening da. Kan hende jeg er litt for subjektiv ;)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Terminator

Men da har du vel kjøpt helt "feil" hjul til bilen, hvis dette skjer??

Noe av poenget er jo å beholde hjuldiameteren, men få på større felg og mindre dekk.

Har selv felg som er 5 (!) tommer større enn originalt på bilen, men hjuldiameteren er kun 8,5 mm høyere...

PS: Fine felger på Astraen, helt greit senka, men jeg ville latt bakskjerm være bakskjerm og heller vurdert å senke bilen litt mer foran, det er det som gjør at bilen ser lav ut. :)

Feil hjul? Neida. Størrelsen teller vet du ;) Var og fikk pris på 3 delte felger i dag: 9x19 forann og 10x19 bak. Har griselyst, men må denge en del folk og selge noen viktige organer for å få råd til de + alt annet som skal gjøres med bilen frem til mai nå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Feil hjul? Neida. Størrelsen teller vet du ;) Var og fikk pris på 3 delte felger i dag: 9x19 forann og 10x19 bak. Har griselyst, men må denge en del folk og selge noen viktige organer for å få råd til de + alt annet som skal gjøres med bilen frem til mai nå :-/

Når du sier at bilen blei ca 4 cm høyere når du satte på gromhjula, så betyr det at nyhjula er 8 cm høyere på diameteren, dvs et hjul som ikke passer på bilen uten at den blir stående på "stylter". Er jo et poeng at bilen ser lav ut for- og bakfra også, uten å teipe 3 DTM-lepper sammen for å få bilen kul forfra...

Et tips, bruk 9x19 og 9,5x19" felger med BF Goodrich G Force dekk i dim 225/30 19, det laveste 19" dekket som finnes, bare litt høyere enn 215/40 17... Alt annet er ballongdekk veitu... :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider