Gå til innhold

Nye felger

Ranger emnet

A.K

Anbefalte innlegg

Originally posted by Terminator

Når du sier at bilen blei ca 4 cm høyere når du satte på gromhjula, så betyr det at nyhjula er 8 cm høyere på diameteren, dvs et hjul som ikke passer på bilen uten at den blir stående på "stylter". Er jo et poeng at bilen ser lav ut for- og bakfra også, uten å teipe 3 DTM-lepper sammen for å få bilen kul forfra...

Et tips, bruk 9x19 og 9,5x19" felger med BF Goodrich G Force dekk i dim 225/30 19, det laveste 19" dekket som finnes, bare litt høyere enn 215/40 17... Alt annet er ballongdekk veitu... :)

Fult ut 4cm høyere ble den nok ikke. Men var skuffende lite lavere den ble :))

Hvis mirakelet skjer, og jeg får råd til de nydelige 9+10 tom brede felgene så var det snakk om 265/30 dekk. Blir gøy :) Må bare betale for alle de andre tingene som skal gjøres frem til mai 2005 først (bredding i stål, fult bodykit, karbon panser, nye baklys, og en del custom kaross detaljer + støpe om litt av bodykit'et og vingen som skal på, og hel lakkering.). Så jeg regner IKKE med å ha nye felger neste sommer ;)

Men fint å ha noe å sikte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme bil som deg.. jeg synns ikke den kledde de felgene.. hehe.

Må ha skrudde felger med brei kant på den bilen :)

(ikke at jeg har det..)

PS: om du forsøker deg på litt valsing bak så får du på 245/50/16 og det ser SLEMT ut :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill her, greit å høre folks synspunkter, og det er jo bare å konstatere som vanlig at smak er en personlig ting. Personlig mener jeg det fort ser ganske jalla ut om hjula stikker for langt oppi hjulbuene a la det eksempelet som blei vist over her, og som man desverre også finner altfor ofte på Bær Møkka Wekk.

JEG mener at bilen er greit nok senka. Ikke er hjula for store heller, de er helt perfekt størrelse til denne bilen. Dessuten: Senking skal ha en praktisk side også, noe en god del folk ser ut til å ikke skjønne en dritt av. Hva er poenget med å ha en bil hvor du må svinge hot og dit fordi veien er sporete, eller ikke kan komme over selv en lav fortauskant, nettopp fordi bilen er senka altfor mye i tillegg til at den har skjørter og lepper i hytt og gevær???

Nei, takke meg til en bil som er PEENT senka, hvor hjula følger buene med 2cm klaring og som tåler at det humper litt, og selfølgelig gjerne med fete fangere og skjørter som motvirker godt den ekstra høyden hjula sørger for (hvis det er snakk om store felger) - slik at bilen ikke ser for høy ut, men likevel beholder en rimelig andel kjørbarhet på norske veier ;)

MacSi - Enig med deg, smått og bredt kan se utrolig rått ut det også, og det stod mellom brede 16" og litt smalere 18". Resultat ser du jo ;)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider