Gå til innhold

Liten tanke angående svinghjul!

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

hvor mye hvil d utgjøre å få støpt sving hjulet i aleminium? å bruke den orginale start kransen da seff, den tar vell fort kveld om den er i alleminium!

 

sjønner dette ikke er bare bare, men å få lage et en form da, å så få en prototype som tåler å bli helt alu i, å få støpt d, dette er kun en TANKE, men hva hvil dette utkjøre?

 

håper noen har noen tanker, helst negative da, hvorfor dette evnetulet ikke ville funke!

 

-PR-

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støpe det er ikke bra.....blir ikke sterkt nok. Svinghjul i "Billet",altså dreid fra en massiv stang av T6-kvalitet-alu er å få kjøpt...mindre slit enn å lage det. Med så lett svinghjul må du muligens ha høyere tomgang for at den skal gå ryddig på tomgang,og du bør ha et lett 1ste. gir....tungt/laaangt førstegir med lett svinghjul betyr mye sluring før den orker å ta igang bilen. Ellers greit... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Bare se nøye etter sprekker, ellers så skjer det sånn:eek: :

 

Kødder ikke med en 7-8 kilo stål på vei ut etter å ha vært i 5000 rpm..... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

lettere å dra rundt... mister mindre hk...

 

men sett på 21 svinghjul.. det er lettere enn 230 svinghjulene...

 

 

Er det så utrolig mye og hente på og lette det egentlig?

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du letter svinghjulet, får motoren mindre å dra rundt på når du skal akslerere. Det medfører en raskere akslerasjon. Er jævlig skummelt det med svinghjul. Kan fort kappe noen føtter, hvis det går istykker. På det bildet suggen pastet inn, har dem nok vært heldige. Der har svinghjulet blitt slengt oppover istedenfor mot føttene.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Bare se nøye etter sprekker, ellers så skjer det sånn:eek: :

attachment.php?s=&postid=22706

 

Lagret bildet ditt, det heter "ras4", gidder du å legge ut ras1, 2 og 3 ????

 

Stakkars bil, håper ikke det skjer med meg, men det er vel ytterst skjeldent av svinghjulet går til helvete

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår