Gå til innhold

ET eller FT motor i org A bil

Ranger emnet


finnerikkepånoekult

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en 1986 245 med B23A, men har egentlig lyst på turbo. Vil gjerne ha rundt 200-220 HK. Lurer derfor på noen ting.

 

1. hva må skiftes for å få en ET eller FT inn i bilen (vet at bremsene er godkjent til 200 eller 220, det jeg lurer på er ledningsnett, instrumenter, drivverk osv.)

 

2. Hvilken girkasse bør brukes til dette

 

3. Leste denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=42457&perpage=15&pagenumber=1 angående catch up. Dette er jeg ikke interesrt i å ha. Hvordan ser jeg om jeg må bytte tank. Hvilke biler sitter evt den tanken jeg må ha på?

 

4. Angående punkt 3. Må jeg uansett skifte bensinpumpe (og hva er tankarmatur?)

 

5 Må det skiftes eller forsterkes noe i bakstilling?

 

6. Er det noen som har komplett motor og gjerne også girkasse til salgs?

 

Hvis noe av dette er besvart på forhånd må dere gjerne dytte meg i riktig rettning :). På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge opp nytt el.nett og nye bensinrør/slanger

 

en m46 funker fint til 200-220hk

 

org bakaksling finker fint det..

 

må legge opp nye bensinpumper ja..

må ha en ved tanken også...

 

motorer er altid tilsalgs.. en b21et får du for ca 3-5lapper, 230et for ca 5-10 lapper, FT/FK for 7-15lapper....

alt avhenger på kvalitet selfølgelig..

 

det enkleste hadde vært for deg å kjøpt et r-sport turbokit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by finnerikkepånoekult

Har akkurat kjøpt en 1986 245 med B23A, men har egentlig lyst på turbo. Vil gjerne ha rundt 200-220 HK. Lurer derfor på noen ting.

 

1. hva må skiftes for å få en ET eller FT inn i bilen (vet at bremsene er godkjent til 200 eller 220, det jeg lurer på er ledningsnett, instrumenter, drivverk osv.)

 

2. Hvilken girkasse bør brukes til dette

 

3. Leste denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=42457&perpage=15&pagenumber=1 angående catch up. Dette er jeg ikke interesrt i å ha. Hvordan ser jeg om jeg må bytte tank. Hvilke biler sitter evt den tanken jeg må ha på?

 

4. Angående punkt 3. Må jeg uansett skifte bensinpumpe (og hva er tankarmatur?)

 

5 Må det skiftes eller forsterkes noe i bakstilling?

 

6. Er det noen som har komplett motor og gjerne også girkasse til salgs?

 

Hvis noe av dette er besvart på forhånd må dere gjerne dytte meg i riktig rettning :). På forhånd takk for svar.

 

 

1. Du må sette inn ledningsnettet fra den motoren du skal sette inn eller kjøpe et ettermarkeds sprut.

Du må også strekke en retur slange fra motoren og bak til tanken igjen.

 

2. Du kan bruke ei vanlig volvo kasse hvis du skal holde deg under 220 HK.

Skal du mye over det vil jeg anbefale en Getrag 265 kasse.

 

3. Vil du ikke benytte dette Catch systemet som jeg beskrev, så må du bytte tank fra en 240 med innsprut.

 

4.Det er mekanisk bensinpumpe på din motor, bytter du til innsprut må du ha elektrisk.

Tankarmatur er ei litta matepumpe som sitter nede i tanken.

 

5.Hvis du skal holde deg innenfor di 220 HK så trenger du ikke gjøre noe bak.

Det er selfølgelig greit og smelle på ei sperre slik at du ikke blir stående og spinne på ett hjul.

 

6.Jeg hadde en motor til salgs for en liten stund siden, men bestemte meg for og beholde den selv, ellers vet jeg ikke om noe.

Kan jo sjekke i billisten.no

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går også an å sjekke http://www.turboperformanceclub.com mange motorer til salgs der også. Hvis du har mulighet til å dra til søta bror... Kan egentlig bruke alle girkassene. M-47 bør du holde deg unna hvis du passerer 200hk. Men en vanlig M-45 er like sterk som en Vanlig M-46 ( 4trinns og 4 trinns med OD )

Vil absolutt anbefale at du skaffer deg en sperre hvis du først skal ha "så mange hk"

 

Kan jeg spørre hvor mye penger du har til rådighet?

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en motor nyere enn 95, så sitter hovedpumpa i tanken.

Da trenger du kun å bytte armatur med påmontert pumpe, og strekke opp en ny tilførsel til motorrommet.

Til retur bruker du det gamle originale bensinrøret.

 

Ettersom du har en 86mod, så er det mulig at du ikke trenger å bytte tank heller.

Skru ut tankarmaturen, og lys med f.eks en lommelykt nedi.

Ser du at det er formet som en bøtte rundt der pumpa satt, så trenger du ikke å bytte den.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Ettersom du har en 86mod, så er det mulig at du ikke trenger å bytte tank heller.

Skru ut tankarmaturen, og lys med f.eks en lommelykt nedi.

Ser du at det er formet som en bøtte rundt der pumpa satt, så trenger du ikke å bytte den.

 

Dette gjorde ikke jeg før jeg kjøpte ny tank, men jeg hadde tank med "bøtte" :D nedi, og var veldig heldig som fikk levert igjen min til skrotern... :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår