Gå til innhold

forskjellen mellom 1,6 og 1,8?

Ranger emnet

audi 100

Anbefalte innlegg

Originally posted by audi 100

noen som har prøvd forskjellen mellom de to motorene i golf2 (selvfølgelig)?

Er det verdt å bytte ut 1,6 motoren med 1,8 vil jeg merke mye forskjell?

Bør jeg bytte girkasse til en 5 trinns også, da?

eller hive på en trimkam på 1,6?

Hvis du først skal ta ett motorbytte, ikke bytt til en 1,8 hvis du har 1,6... finn en Gti 8v eller kanskje 16v...

Poenget med å bytte til 1,8 er ikke mye vits.. okey du merker det litt.. men om det blir noe w0w følelse tviler jeg på;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til 1.8liter motor :D Det vil jeg gjøre på min.

Hvorfor ikke gti 8v eller 16v? Fordi da slipper man nye bremser og høyere forsikring om du skal godkjenne.

Om jeg da skal ha 4trinns eller 5trinns for tida vise. Jeg er litt lei av å ligge på motorveien med høyt turtall HELE tida.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

En 1.6 forblir en 1.6, samma hvilket monster du putter nedi den.

Eneste er at det står "Godkjent med ..." nederst i vognkortet ditt. :)

Så.. Om man kjøper en 1.6 CL, kaster ut motoren og putter i en G60-motor, så er det fortsatt en 1.6 CL? Forsikringsselskapene kan vel ikke la det være SÅ lett?!

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje ta en prat med forsikringsselskapet ditt. Slik at forsikringen dekker den reelle bilen og ikke en 1.6cl ved at bilen blir frastjålet. Forsikringsselskapene er ganske åpne på slikt, og det vil lønne seg ved "uhell". Det er jo tross alt vi som skal informere forsikringsselskapet om forsikringsobjektet!

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi 100

noen som har prøvd forskjellen mellom de to motorene i golf2 (selvfølgelig)?

Er det verdt å bytte ut 1,6 motoren med 1,8 vil jeg merke mye forskjell?

Bør jeg bytte girkasse til en 5 trinns også, da?

eller hive på en trimkam på 1,6?

Det er jo forskjell på dem. Men ikke bare putt oppi hvem som helst 1.8 liter..du bør prøve motoren først. Har kjørt 1.8literen(87mod) til venninna til muttra..den var døsen..satt egentlig bare å gleda meg til å komme hjem til 1.6literen i stedet.

Har også kjørt Golfen til en annen kamerat..1.8gli ellerno..var ihvertfall injection i den..gikk radig unna det ;) da ville jeg ikke tilbake til 1.6literen :P

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du bytte fra 1,6 til 1,8 så ville eg ha bytta til 1,8i. fekk høra at den gjekk nesten like bra som ein gti. og at du slapp det j..... forgassertullet. men dei motorane ikkje lett å få tak i. (har eg hørt)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...