Gå til innhold

3-hjulinger

Ranger emnet

SeaLion

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at det muligens er mulig å bygge sin egen bil i Norge, hvis den veier under 400 kg eller har 3 hjul. Det er få som klarer å lage et selvbygge med 4 hjul på under 400 kg på første forsøk, så jeg har begynt å planlegge en sportslig 3-hjuling. Slike blir godkjent som 3-hjuls motorsykkel i Norge, med anmerking i vognkortet som krever bilsertifikat.

http://selode.home.online.no/sealion/

Klikk på linken for flere opplysninger (det er bare laget en data-3D-modell så langt). Alle forslag og kommentarer er velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Originally posted by Dr_BASS

Gjelder det ingen andre begrensninger? Hvordan er det med bremser og slikt da?

Selvsagt er det noen begrensinger, samme som for motorsykkel, altså nesten ingen avgasskrav, ikke krav om krasjtesting og så videre.

Men etter at jeg skrev det første innlegget er muligheten for bil med 4 hjul under 400 kg sterkt begrenset, etter at en kar tok inn en fullblods Lotus Seven-replika med motorsykkelmotor som veide 390 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og stygge..

:P

har ikkje sett noen feite 3-hjulinger endå, men det må jo ikkje være noen hindring for deg. det eg lurer på e om du faktisk kan få bygd dette her, eller om du bare drømmer?

og, heh, 1,5 år uten at noen svarer på posten din e slapt, for dette e jo et kult prosjekt!

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider