Gå til innhold

tips til "metall-lyder" fra foran av bilen/hjulet

Ranger emnet

chr1z

Anbefalte innlegg

La merke til at det var fler enn meg som hadde slike lyder, og jeg sjekket det ut idag. Det som laget disse lydene på bilen min, var at en ting som sitter på bremse-kaliperen hadde "løsnet" litt/blitt viere, og dermed kom det metall-lyder der ifra. Dette var en slags metall-klips som holdt ene bremseklossen eller noe.

Vet ikke hva alt det der heter, men for de som har metall-lyder fra hjulet da de kjører på dumper så sjekk bremse-kaliperen foran!

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du fikset problemet? forklar da hva du gjorde med bilen. gjerne noen bilder :)

dette er vel den 3dje begrunnelsen jeg har fått om disse forbaska metall lydene, de andre er;

1; Grus som ligger oppå bærebruene og "rasler" (men denne tviler jeg litt på)

2: Dårlige foringer i bærebruene (kan være mulig, men jeg trodde dårlige foringer lagde "klonk" lyd ved full sving osv.

Viss eventuelt bytte av foringer i forstilling må skje, bytt til Polythrane foringene og ikke noe orginalt overpriset greier!

Viss noen har flere løsninger, tips og tricks, kom med dem :)

Vi skulle forresten laget en Sticky thread, der vi samlet i sammen mange forskjellige ting som bytte av for eks. viftereim, kjøleveske, foringer og alt man kommer på eller gjør med bilene våre av reperasjoner, modifikasjoner og utbedringer. Uten og kommentere/stille spørsmål i den tråden for å unngå rot! Viss tråden blir stor nok kan den bli VELDIG nyttig.

Enig?

mono

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

kjøpe ett monterings sett og montere hva? fatta ikke helt hva du mener nå.

Et monteringssett er de små "klemmene" som holder bremseklossene på plass. De kan være rustet istykker, så da må de byttes. Når du mangler de, så blir det mye stygge skranglelyder..

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, det var dette "monteringsettet" som hadde blitt litt slappt hos meg, slik at den innerste bremseklossen kan beveges, dvs at den lager metall-lyder i dumper etc. Det jeg gjorde var en midlertidig patent å bare dytte i en treflis oppe, og en nede så er lydene borte inntil jeg fikser det på ordentlig :P

Og mono, sjekk øverst på bremsekaliperen, det skal sitte en metalldings mellom bremseskivene. Det som var problemet mitt var at den innerste bremseskiva var slik at du kunne bevege den litt. Ergo det kom sånne søte fine metall-lyder.

Sjekk der også, hvis du ikke har funnet det ut noe annet sted.

Kan eventuelt legge ut noen bilder hvis du ikke vet hvor jeg mener:)

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

legg gjerne ut bilder :)

Her er noen bilder, men gadd ikke skru av dekket:)

Forklaring::

1. Ettersom 2 var litt "slakk" så var kunne denne (1) beveges og lager derfor metall-lydene.

DSCN1928_800.jpg

DSCN1929_800.jpg

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider