Gå til innhold

Vertikale lys på B-stolpe

Ranger emnet

Bård

Anbefalte innlegg

Jeg så en 70-80-talls Buick her om dagen. Den hadde vertikale lys på B-stolpen, slike som man ofte finner på limousiner. Jeg har lagt ved et bilde av en limo med slike lys, men det var ikke akkurat sånne som satt på Buicken. De på buicken var mye smalere. Er det forresten noen som vet hva slike lys heter?

Hvor kan man kjøpe slike? Er det tillatt å kjøre med dem i Norge? Er det isåfall noen maksimal lysstyrke?

d20ext02night.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene sitter jo fast. Hvordan skal jeg få dem av? Skal jeg *grøss* knekke dem av!? damndamn

Hvor mye koster det for nye slike lister da? På den nye passaten (highline) er jo disse lakkert i bilens farve. Kunne jo kjøpt slike, hvis det ikke er for dyrt. De listene som er på dørene er ofte praktiske på trange parkeringsplasser. Kan bare hvile dem inn mot nabobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

Volvo S40 har jo markeringslys på sidene... så det bør vel være lov.

men det betyr ikke at man kan bytte ut sideblinker'n med et konstant lysende lys..man må ha i tillegg.

Det er i teorien ikke lov på andre en S/V 40. Dette er biler som er type godkjent med det vettø.. Amrikaner folka liker det jæ**lig dårlig.

Men Hvis du får type godkjent bilen med lys som lyser hele tiden eller noe annet i den duren så post det inn her a..

Det er heller ikke lov med blinklys som lyser hele tiden.

Men kan kanskje lure folk med at det er markeringslys. Altså en må ha en "diger" bil for å få folk til å bite på den da. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Orange markeringslys er da lovlig i norge det nå.

Det ble lov for ett par år siden. En hvilken som helst bil kan ha tilsammen fire orange markeringslys, to på hver side.

De små Hella-lampene er derfor lovlige å montere på en vanlig personbil.

Det er i allefall hva jeg har fått med meg.

Da er det jo jeg som må komme meg inn fra jordet igjen da. Fillern også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider