Gå til innhold

Min Golf 1.8gl trenger ny Motor.

Ranger emnet


NettKongen

Anbefalte innlegg

jeg har ikke akkurat så mye peiling på dette området, så kan ikke hjelpe deg stort, men jeg har lest litt på dette forumet i noen mnd.

 

En G60 Maskin blir vel rett og slett litt for "gammel" viss du forstår hva jeg mener, denne er jo erstattet av Vr6 og 1.8t nå.

Så vidt jeg har forstått så trenger G-Laderen i G60'ene mye kjærlighet.

En Vr6 maskin ville nok vært det letteste alternativet da denne er bygd for Mk3 karosseriet. Men ledningsnett/girkasse og bremser må jo byttes i tillegg til motoren(?) Men det er fullt mulig, men da er spørsmålet, koster det ikke mer enn det smaker? hadde det ikke vært like greit og spandere på seg en Mk3 Vr6 og heller bygge videre på denne med en kvassere kam, supersprint eksos, luftfilter osv osv?

 

1.8t har jeg desverre ikke kjennskap til.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah du har vel et godt poeng der men. 90 hk er litt for lite.. er litt daft hvis du skjønner hva jeg mener... hva ville du ha gjordt da.. må skifte topp pakning og det på den jeg har.. bytte ut radiator og vifte. for det blir ganske varmt der pr i dag.. den har gått 161.000 km..

 

Ps er du på mirc?

Lenge leve kongen og hans GULF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 hk er mer enn nok for min del vertfall, viss du i tillegg har effekt potte og ett åpent luftfilter så har du lyden også :) kan også sette på kvassere kam på 1.8l også...

 

hva legger du i "ganske varmt", kan prøve å bytte til Rød kjøleveske fra VW, min motor ligger normalt på 80-90 grader og kryper fort opp i 100grader på vei igjennom mc drivein'en :p

 

ja er på irc, mono på undernet.

 

Min har forresten rulla 229 000 og går som er klokke :) høy kilometer stand er ingen fare så lenge du tar vare på bilen.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 motoren kan også turbokonverteres, trenger ikke like mye kjærlighet da. Ellers kan en vel bruke 2,0 8v eller 2,0 16v motorene. Hvis jeg ikke husker helt feil så bruker 2,0Gl og 1,8 samme bremsene. Kan da bytte til 2,0 8v og registrere den som 2,0Gl. Denne motoren finnes på flere Variant og Vento som Gl

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår