Gå til innhold

diagnose-kontakt

Ranger emnet


hansa

Anbefalte innlegg

ta ut askebegeret og sjekk om det er en liten luke bak der, tror noen nevnte det til meg når jeg spurte om pris på ett diagnose program/kabel til VW.

 

-edit; fant info i pm: - dersom du har en 1992 mod. golf er det ikke sikkert at kabelen passer rett på. Du må ta ut askebegeret i dashbordet. og skyve til side en liten luke på høyre ide av askebegeret. Dersom det er en stor plugg der (16 pin) passer utstyret. Ellers må man ha en adapter 2+2, og den er dyr (600,-)

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har enten en eller to små (to polte) under trekket på girstanga det er på 92mod syns jeg å huske og sene golf 2 modeller

ellers har du en stor plugg husker ikke hvor mangen pinner men det er en std plugg lik på de fleste biler inkl nye som feks:

vw, audi, seat, skoda, subaru, mg, rover, saab, opel, noen forder, mercedes, volvo, toyota, range rover, osv osv

de eneste jeg vet ikke har det er BMW

 

på golf 3 er den å finne slik:

Ta ut askebegeret, legg det bort en plass, så plasserer du en fing på dekslet på h.side av der askebegeret sto skyver det mot venstre (mot der askebegeret har stått) inni der finner du en kontakt

 

vist det ikke er en kontakt der er det de to topolte kontaktene som ligger under mansjetten til gearstanga, inni bilen

 

håper dette er godt nokk forklart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par spørsmål jeg angående diagnose:

 

1: Hva slags info finner en egentlig ved hjelp av diagnosen?

Og hva kan en egentlig gjøre, bortsett fra å slette feilkoder?

 

2: Hvor fåes diagnose program kjøpt og hvor mye Pc trengs for å kjøre dette?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en PM til TOP GUN. Han har allt utstyret du trenger.

 

Hei! Det man kan gjøre med diagnoseutstyret, er det samme som VAG-verkstedene kan gjøre med sitt 1551/1552 diagnoseutstyr. Dvs lese ut feilkoder på motor, og slette disse, lese blokkverdier for alle elektriske komponenter i bilen som f.eks luftmassemåler, luft-temp. giver osv...endre service-intervaller+++ Veldig kjekt å ha dersom du liker å skru litt selv, spesielt på høy-effekt biler der man ofte får feilkoder av ymse slag.. Programmet er enkelt å bruke, men omfattende å sette seg inn i pga. VAG bruker mye koder osv...Står mye om dette på engelske og tyske nettsider..(selv ikke VAG-mekanikere har full oversikt over alt dette) Men til vanlig bruk, slik som å slette feil, er det selvforklarende. Softwaren som følger med er en shareware-versjon av VAG-Com + flere andre programmer. Med denne versjonen kan du gjøre det aller meste, men ønsker du lisensiert fullversjon, kan den kjøpes på f. eks Vagcom.no Jeg tar 1000kr for et sett med kabler, software og interface-box. MEN - dersom du har en 1992 mod. golf er det ikke sikkert at kabelen passer rett på. Du må ta ut askebegeret i dashbordet. og skyve til side en liten luke på høyre ide av askebegeret. Dersom det er en stor plugg der (16 pin) passer utstyret. Ellers må man ha en adapter 2+2, og den er dyr (600,-)

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår