X-ecutioner Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Jeg har planer om å kjøpe en Saab 900 noenog80 modell.. har hørt at man ikke bør kjøpe 900 turbo, siden de ofte er skamkjørt.. er det noen problemer med disse? har den dyre deler? Dyr service etc? Takker på forhånd.. og værsåsnill.. bare seriøse svar.. ikke noen beemer-folk som prøver å prakke på meg en 3-serie som har gått for langt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by X-ecutioner Jeg har planer om å kjøpe en Saab 900 noenog80 modell.. har hørt at man ikke bør kjøpe 900 turbo, siden de ofte er skamkjørt.. er det noen problemer med disse? har den dyre deler? Dyr service etc? Takker på forhånd.. og værsåsnill.. bare seriøse svar.. ikke noen beemer-folk som prøver å prakke på meg en 3-serie som har gått for langt... Skal ikke skryte på meg så stor kompetanse om Saab, ei heller prøve og overtale deg til å kjøpe G60. Men i alle fall, en Turbo-bil trenger jo ikke nødvendigvis være skamkjørt. Finnes jo entusiaster innenfor Saab som med alle merker som tar godt vare på bilene sine. Vil tro at det er mulig å oppdrive et fint velholdt eksemplar av Saab 900 Turbo som er eid av en eller annen som har tatt godt vare på bilen sin. Sånn egentlig forstår jeg ikke hvorfor folk ofte er redd for å kjøpe biler med stor motor. En vanlig 900 er vel neppe noen entusiastbil som er tatt godt vare på med mindre eieren er en 80 år gammel gubbe som har hatt den siden den var ny. Gå for turbo du =) Er sikkert morro det. Vet ikke om dette innlegget var så mye til hjelp, men men Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Ta en tur innom STCN Folka på forumet der har mye peiling på saab... jeg råder deg til å kjøpe en saab900 turbo.. Den er artig som f.... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 hm.. vi får se hva det blir til.. takk for adressen forresten.. btw. Hva betaler du i forsikring for en saab 900 turbo? er redd for at det er møe peng:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by X-ecutioner hm.. vi får se hva det blir til.. takk for adressen forresten.. btw. Hva betaler du i forsikring for en saab 900 turbo? er redd for at det er møe peng:p Er faktisk en tråd om det på STCN forumet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Jeg kan vel bli beskyldt for å bli partisk her, men jeg kan anbefale en og900 på det varmeste :) Det er en god del 900i og forgasserbiler som er i hysterisk god stand, mange "gubbebiler" som har hatt det veldig godt. På linje med gode gamle japsebiler er dette evighetsmaskiner :) På Turbofronten er det nok litt mer forskjellig å finne, men jeg vil absolutt anbefale å gå for en med snurre når du først skal handle :) Pass på rust, spesielt i dører/dørsider, i bagasjerommet ved reservehjulet og innfesting til bærebruer foran. Det er de verste punktene. Skjermbuer har også en tendens til å bli litt sprø ... Girkasser og 900 turbo er også et kapittel for seg, som de sa på Top Gear "listen for a whining sound like dying dogs in 3rd and 5th" :) Av årsmodeller kan det være lurt å lete fra 88 og oppover. Fra og med 88 modellen ble håndbrekket flyttet bak og bilen fikk oppdaterte bremser fra 9000 og vannkjølt Turbo. På noen av de eldre bilene kan man oppleve "blokkeringsfrie" bremser uten at det helt er meningen :) Uansett, en 900 Turbo 8v/16V fra slutten av "hockeytallet" gir deg garantert mer kjøreglede enn du noengang har drømt om :cool: Siter -98 Saab 9-5 - Gamle Svarten -74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne Have Turbo .. will travel .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg