Gå til innhold

Vaske bil RUTENE?

Ranger emnet

kongen

Anbefalte innlegg

Det bruker ikke å være så vanskelig å klare å få rutene fine, en metode er fks. å ta en klut/fille og så bruker du VANLIG vindusspyler veske på kluten, dette fungerte utmerket for meg.. ble skinnende blankt å fint.. jeg har til vane å tørke helt til ruta er knaske tørr, men faktum er at (hvertfall med vindusspylerveske) ruta blir like ren/blank selv om du ikke er så nøye med å tørke den helt tørr, det fordamper liksom..

Har også prøvd Turtle Wax Glass Clean eller hva det nå hette, fungerte glimrende det også..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

har bare en ting og si, micro fiber kluter! funker veldig bra på begge sider av ruta. vil ta noe tid får resultatet blir bra. i og med at du må vaske vekk flere lag med såpe og kjemikalie film. er også veldig fint på dash bord da de ikke legger igjen film som trekker til seg støv. aldri brukt noe anna jeg. såpe er for lakk ikke for viduer.... bare prøv skal du se.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kjører jeg alltid rundt med en flaske jif/ajax iblanda litt salmiakk og en gammel avis i bilen.

Spray på, "vask" over med en krøllet avisside eller to, og tørk med en ny.. Gni hardt begge gangene, og sørg for å tørke til det er heeelt tørt... da blir ihvertfall rutene mine blanke...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha varmt vann på en fille, vask rutene både inne og ute, tørk deretter over hardt og grundig med en microfiberklut. Enkelt og greit. Fungerer alltid hos meg, og glassene er alltid helt rene, selv i solsteiken..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er nevnt før men :P

nylonvask er GENIALT :D

koster 20kr el.no for en tube som holder til en del vask

En god dæsj nylonvask oppi en bøtte varmt vann et stk klut og et stk håndkle

vri opp kluten passe vaske vaske tørke... ser først litt skjoldete ut men tørker fort og gir ett PERFEKT resultat ;)

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er nevnt før men :P

nylonvask er GENIALT :D

koster 20kr el.no for en tube som holder til en del vask

En god dæsj nylonvask oppi en bøtte varmt vann et stk klut og et stk håndkle

vri opp kluten passe vaske vaske tørke... ser først litt skjoldete ut men tørker fort og gir ett PERFEKT resultat ;)

Har testet dette med Nylonvask, ga ikke noe bra resultat på min bil. Ikke noe mer enn vanlig bilshampo klarte.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider