Gå til innhold

Nice!!

Ranger emnet

thjemaas

Anbefalte innlegg

Så absolutt behold den grønne!! Er godt å se at andre oxo begir seg ut på en god del arbeid på 242`er. Har du tenkt å gjøre noe mer utvendig, forutenom lakkering?

Har fått tatt flere bilder av min, kommer kanskje snart...

Har fått satt i den nye motoren nå, en helt orginal b230a + overdrive kasse. Så nå gjenstår det bare å koble opp alle slanger og rør, samt frontplaten og grill + diverse... Gleder meg som en fjortis i konfimasjons-tiden til å vri om nøkkelen og få start på maskineriet =) Tror nok dette kommer til å bli ganske så bra til slutt.

Og til slutt, er det noen som vet om det er forskjell på det elektriske fra en b21 forgasser til en b230a??? Har såvidt tittet på tilkoblingen, og tror ikke de er helt like... Har verksted-boken til 240-242-osv, noe som vet om det står noe der??

Takker for alle svar....

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thjemaas

Så absolutt behold den grønne!! Er godt å se at andre oxo begir seg ut på en god del arbeid på 242`er. Har du tenkt å gjøre noe mer utvendig, forutenom lakkering?

Har fått tatt flere bilder av min, kommer kanskje snart...

Har fått satt i den nye motoren nå, en helt orginal b230a + overdrive kasse. Så nå gjenstår det bare å koble opp alle slanger og rør, samt frontplaten og grill + diverse... Gleder meg som en fjortis i konfimasjons-tiden til å vri om nøkkelen og få start på maskineriet =) Tror nok dette kommer til å bli ganske så bra til slutt.

Og til slutt, er det noen som vet om det er forskjell på det elektriske fra en b21 forgasser til en b230a??? Har såvidt tittet på tilkoblingen, og tror ikke de er helt like... Har verksted-boken til 240-242-osv, noe som vet om det står noe der??

Takker for alle svar....

jeg vet ikke hvem du henvendte deg til her, men siden jeg har grønn 242, kan jeg vel svare?

Jeg har jo allerede gr.a. vinge, polaris felger, 225/45-ZR17 dekk, usa front, hvite blinkers fremme, 460 skjermblinkers montert på motsatt side, laksetrapper(!), klistermerket "denne bilen er ikke hurtig, men den er foran deg", glt lister (mangler ene listen, hjelp!).

Jeg har et par endringer jeg vil gjøre:

* lakkering av bilen (mørk grønn metallic kanskje?)

* senke den fremme også (har kit'et liggende, men venter til jeg bygger om til servo og r6 motoren)

* bytte til nyere fangerene (plast)

* bytte til gummi-list på frontruten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meg du siktet til så er planene utvendig på bilen slik:

-Fjerne listene langs siden på bilen.

-Fjerne blinklys på framskjermene. (Om nødvendig ha speil med blinkers den dagen den skal eu-godkjennes)

-90+ mod. frontrute.

-Sorte lister rundt alle ruter.

-264 baklykter.

-Nye typen fangere.

-8x18" felger. vurderer compomotive, oz, eller Volvo R-felger..

-"utvippbare" sideruter bak.

-Vurderer og fjerne dørhåndtak, låssylindere og "vriknappen" for og åpne bagasjerommet. Dette er meget usikkert ennå, er ikke sikker på hva biltilsynet mener om den saken..

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, klarte vist å lage en ny post... =)

Det var ikke helt meningen... Men hadde rettet min komentar til

[-PaRtY-]. Men hvis noen flere har pene 242`er å fortelle om, så rop ut!!

Regner med å være ferdig med min en eller annen gang i morgen, skal få knipset noen flere bilder til dere. Er så spent!!! Hehe!

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZnAkE

Konge, hjemmelaget da eller ??

nei, merket er sikekrt levert av NAF elns på 80 tallet, da jeg fikk med masse naf blader fra 80 tallet.

jeg solgte nafbladene med den orginale volvo4stereo kassettspilleren for 200kr. gav også med diverse klistermerker fra 80 tallet.

var litt stilig at de gamle nafbladene nesten bare hadde volvo'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider