HKS Skrevet November 16, 2002 Rapporter Share Skrevet November 16, 2002 kjøpte en kondensator 1f....i bruksanvisningen stod det at den måtte lades opp før bruk.. men hvordan ? noen som har vært med på det før ? tørr ikke koble den rett på nå..smeller jo sikkert hele dritten i luften..:eek: :eek: Siter -BMW 320 Coupe- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 16, 2002 Rapporter Share Skrevet November 16, 2002 Fulgte det ikke med en motstand da? Du skal koble på den motstanden i serie med kondensatoren og lade den opp med en batterilader. Bruk et multimeter og se når kondensatoren holder ca 13V, da er den klar. Ta bort motstanden og koble den til anlegget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 16, 2002 Rapporter Share Skrevet November 16, 2002 Den kommer nok ikke til å gå i lufta ,men du kan risikere å ødelegge den, de fleste kond. har en innebygd sikring, det tyter en guffe ut av ett hull hvis du kobler feil. Da er den ubrukelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet November 16, 2002 Rapporter Share Skrevet November 16, 2002 Originally posted by HKS kjøpte en kondensator 1f....i bruksanvisningen stod det at den måtte lades opp før bruk.. men hvordan ? noen som har vært med på det før ? tørr ikke koble den rett på nå..smeller jo sikkert hele dritten i luften..:eek: :eek: Det gjør ingenting om en kobler den direkte til uten å lade den opp først. Ideelt skal en lade den opp ved hjelp av motstand, men det skal gå greit uten også. Regner med du har sikring forran? Du kan isåfall koble den vekk, koble til kondensatoren, og koble så på sikring igjen.. Garranterer ikke at det går bra, men du skal være VELDIG uheldig for at det skal gå galt, jeg har gjort det flere ganer Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HKS Skrevet November 17, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2002 MAGNUM: jeg fikk ikke med noe motstand .. hvordan ser den ut da ? har du bilde ? jeg skal vel bruke batteriet på bilen å lade den opp med .. ikke en batterilader vel .. ? Siter -BMW 320 Coupe- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 18, 2002 Rapporter Share Skrevet November 18, 2002 Ett fett om du bruker batteriet eller batteriladeren med det er litt enklere med batteriladeren. Veldig enkelt forklart så er det en bitteliten keramikk klump med ledning ut på hver side, det kan jo hende du ikke har sett den når du åpnet esken. Forresten, det ville jo være rart om det ikke fulgte med bruksanvisning på kondensatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet November 18, 2002 Rapporter Share Skrevet November 18, 2002 Bare sørg for å montere den skikkelig.. Ganske kraftige saker det der... En kompis fikk smertelig erfare det ;) Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 18, 2002 Rapporter Share Skrevet November 18, 2002 Kjøper du skikkelige greier så er det som regel innebygde skikringer, men jeg kan nok tenke meg at det er noen potensielle bomber til salgs rundtomkring :) Veit at det smeller jeg også, husker at vi dreiv å dytta små kondensatorer i 220V når jeg gikk på elektro :) Det smeller og så lukter det noe så jævlig :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet November 18, 2002 Rapporter Share Skrevet November 18, 2002 he he,ja,det vart tider det.hvem på elektro er det ikke som har moret seg med dette da?he he thumpsup Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet November 18, 2002 Rapporter Share Skrevet November 18, 2002 Originally posted by D-1 he he,ja,det vart tider det.hvem på elektro er det ikke som har moret seg med dette da?he he thumpsup Jeg skal i allefall ikke innrømmet at jeg også ikke gjorde det! :D Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaffa Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Det eneste du trenger å gjøre er å koble opp kondensatoren i stereoen din og deretter sette bilbatteriet ditt til lading over natten... egentlig veldig enkelt når du tenker på det... kabler og sikring er motstand nok.... JETTE LETT.... Siter JaFFaMan is in tha house!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by jaffa Det eneste du trenger å gjøre er å koble opp kondensatoren i stereoen din og deretter sette bilbatteriet ditt til lading over natten... egentlig veldig enkelt når du tenker på det... kabler og sikring er motstand nok.... JETTE LETT.... Det hjelper ikke at han lader batteriet når det er kondensatoren som skal lades opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by MAGUN Det hjelper ikke at han lader batteriet når det er kondensatoren som skal lades opp. Kondisen vill jo trekke strøm fra batteriet til den er ladet opp... Derfor lade batteriet over natta... Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius.R Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Kondensatoren trekker ikke akkurat SÅ mye strøm at du trenger å lade opp batteriet :) Setter du strøm på en konensator uten motstand så er det kun snakk om få sekunder før den har ladet seg opp. Jeg brukte motstand når jeg lada opp min og det tok tja i underkant av 1min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by Marius.R Kondensatoren trekker ikke akkurat SÅ mye strøm at du trenger å lade opp batteriet :) Setter du strøm på en konensator uten motstand så er det kun snakk om få sekunder før den har ladet seg opp. Jeg brukte motstand når jeg lada opp min og det tok tja i underkant av 1min Høres fornuftig ut :) Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg