Gå til innhold

Kondensator !!

Ranger emnet

HKS

Anbefalte innlegg

Originally posted by HKS

kjøpte en kondensator 1f....i bruksanvisningen stod det at den måtte lades opp før bruk.. men hvordan ? noen som har vært med på det før ? tørr ikke koble den rett på nå..smeller jo sikkert hele dritten i luften..:eek: :eek:

Det gjør ingenting om en kobler den direkte til uten å lade den opp først. Ideelt skal en lade den opp ved hjelp av motstand, men det skal gå greit uten også. Regner med du har sikring forran? Du kan isåfall koble den vekk, koble til kondensatoren, og koble så på sikring igjen.. Garranterer ikke at det går bra, men du skal være VELDIG uheldig for at det skal gå galt, jeg har gjort det flere ganer

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett fett om du bruker batteriet eller batteriladeren med det er litt enklere med batteriladeren.

Veldig enkelt forklart så er det en bitteliten keramikk klump med ledning ut på hver side, det kan jo hende du ikke har sett den når du åpnet esken.

Forresten, det ville jo være rart om det ikke fulgte med bruksanvisning på kondensatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du skikkelige greier så er det som regel innebygde skikringer, men jeg kan nok tenke meg at det er noen potensielle bomber til salgs rundtomkring :)

Veit at det smeller jeg også, husker at vi dreiv å dytta små kondensatorer i 220V når jeg gikk på elektro :) Det smeller og så lukter det noe så jævlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jaffa

Det eneste du trenger å gjøre er å koble opp kondensatoren i stereoen din og deretter sette bilbatteriet ditt til lading over natten... egentlig veldig enkelt når du tenker på det... kabler og sikring er motstand nok.... JETTE LETT....

Det hjelper ikke at han lader batteriet når det er kondensatoren som skal lades opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MAGUN

Det hjelper ikke at han lader batteriet når det er kondensatoren som skal lades opp.

Kondisen vill jo trekke strøm fra batteriet til den er ladet opp... Derfor lade batteriet over natta...

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Marius.R

Kondensatoren trekker ikke akkurat SÅ mye strøm at du trenger å lade opp batteriet :)

Setter du strøm på en konensator uten motstand så er det kun snakk om få sekunder før den har ladet seg opp. Jeg brukte motstand når jeg lada opp min og det tok tja i underkant av 1min

Høres fornuftig ut :)

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider