Gå til innhold

Justere spissing

Ranger emnet

113deluxe

Anbefalte innlegg

HVa er det jeg skal justere på for å justere spissinga... Jeg må få justert inn hjula litt før jeg kan kjøre noe særlig mer. dette er kun midlertidlig til jeg får den på forstillings kontroll...

er den endeledda på styrestaga som skal kunne skrus ut og inn??

Hadde av alt idag men edeledda satt som støpt...gikk ikke å skru på de.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DeeLuxe

hvordan fikk du en 1m lang rørtang inni hjulhuset a?hadde bilen på bukk da eller?

1 meter var litt overdrevet da.... var vel bare rundt 70 cm. hadde bilen oppe ja, ellers kom jeg faktisk til greit bare framhjulet var av og med full sving. Får tak underfra så lenge du har litt god plass under.

Har aldri gjort det på en golf da.. sikkert ikke likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mutter som står helt ytterst mot styrekula. den skal løsnes så skrur du på styre staget.. mutter er 22mm og 13mm for å skru på staget..

men få nå bilen inn å få det gjort skikkelig

hvorfor skal du justere spissinga ?

vist det sitter så inni h fast betyr jo nesten det at det ikke har blitt gjort noe på noen år da er det sikkert ikke farlig å kjøre en uke eller to til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo litt vanskelig å jsutere spissinga på fri hand

men et lite triks er

ta en snor mål på baksiden av dekkene

merk deg avstanden så måler du avstanden foran på dekkene

den avstanden skal være lik ...

men denne metoden er jo ikke helt nøyaktig pga du vet ikke hvilken side den er skjev på.

men det vill jo uansett jevne seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider