Gå til innhold

Eksosmanifold og wastegate til trimmet '92 Audi S4. tips?

Ranger emnet


crazy

Anbefalte innlegg

hei!

har en litt trimmet S4 som har problemer for tiden, skal ha ca 400 hester på motoren, den får ikke opp turbotrykket til mer enn ca 0,6 bar -målt med analog måler.

denne skal trimmet kjøre på 1,75 bar noe jeg har gjort helt til intercooleren av en eller annen grunn sprakk slik at jeg tok den av og stilte ned trykket maksimalt inntil jeg fikk koblet på den nye. dette tok en stund. i mellomtiden var jeg noe forundret over hvorfor jeg fikk trykket så lavt som jeg gjorde, nemlig ca 0,5 bar mot ca 1,4 bar som skulle være det minste jeg skulle kunne få på pådrag med den wastegate fjæren jeg har.

 

 

I dag skrudde jeg av wastegaten og kikket nyskjerrig ned i hullet ned i manifolden, der så jeg en stoor sprekke i bunnen pluss et par småsprekker på siden som jeg så utenifra. den store så jeg innenifra. denne går midt på og helt ut til turboen.

 

dette må lekke en god del.

 

i tillegg har wastegaten 2 små synlige sprekker.

mellom wastegaten og manifolden sitter det et stempelsete eller hva det kalles. dette er en løs ring som ligger mot manifolden og går opp i wastegaten, i og med at det er noen sprekker i wastegaten så blir det antakeligvis ikke tett rundt ringen slik at eksos lekker ut også her, dette vises av endel sot som ligger mellom wastegaten og manifolden helt ut til fri luft.

 

 

kan disse feilene forårsake det lave turbotrykket som ikke lar ser justere opp ja?

 

ventilen hadde også noen små hakk som skal være ganske normalt på ventiler i følge en kollega som er eks VAG-mekaniker.Disse var ganske små. Det var en liten slakke på ventilen i "feil" retning som var så stor/ liten at det gikk slik akkurar an å se den.

 

Noen tips over hvilken manifold jeg bør kjøpe til denne bilen?

 

og wastegate?

 

noe som passer rett på.. har ikke stor tro på å sveise dette.

 

 

Ikke trenger det å koste all verden heller men best kan det være!

 

audisvinet har vært dyrt nok fra før!

 

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører ikke med 400 hk og org manifoil? Min S4 var helt org, alikevell viste den seg å være sprukket når vi skulle bytte turbo på den.. Ved moderat trimming må en opp på RS2 manifoil, og ved mye trimming pleier de vell å gå over til Sportquatro. Til 400 hk holder nok RS2 manifoil..

 

Hva er gjort med bilen for å få såpass med hk? 1.75 i trykk holder vell normalt sett ikke for å få 400 hk, må vell nærmere 2 bar dersom det ikke er gjort mye annet enn "std trim".

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Du kjører ikke med 400 hk og org manifoil? Min S4 var helt org, alikevell viste den seg å være sprukket når vi skulle bytte turbo på den.. Ved moderat trimming må en opp på RS2 manifoil, og ved mye trimming pleier de vell å gå over til Sportquatro. Til 400 hk holder nok RS2 manifoil..

 

Hva er gjort med bilen for å få såpass med hk? 1.75 i trykk holder vell normalt sett ikke for å få 400 hk, må vell nærmere 2 bar dersom det ikke er gjort mye annet enn "std trim".

 

den er original ja. hehe

 

desverre

har hele tiden visst at den originale ikke er noe særlig sånn generelt sett.

 

til og med volvo manifoldene sprekker. de med 130 hester.

 

dyser, chip, kkk27 turbo, 3" eksosanlegg fra katalysatorene og bak.hadde hele veien før helt til jeg var på eu kontroll og de ikke likte co'en min.

 

har ikke kjørt den i benk men dårlig, det går den ikke. forferdelig bra akselrasjon på den i 280.

var ikke mer strekke da så.

 

testet med en g-måler og den mente den hadde 360 på hjulene. hvor riktige disse er kan vel diskuteres men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oppsettet der tilsvarere vel rundt 350 hk +- kjøp deg en bensinpumpe som du setter på fuelrailen.Da org bensin pumpe ikke holder mål til både trykk å nye dyser.Vet at jonus har en sånn liggende på lager.

Du bør vel oxo gjøre noe med innsuget ditt.Fres bort servicekanalene.Koster ca 2000 spenn å gjøre dette.

Porte toppen..???

Råder å stempler holder til ca 450hk..:D

Lykke til

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår