Gå til innhold

Drepte no I Asconaen

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Istad når jeg skulle fra jobb skulle jeg dra en liten burnout på parkingplassen. Midt i burninga fikk den grep og kjørte avsted. Jaha? tenkte jeg for det skal den jo ikke gjøre. Når jeg rusa litt for å prøve igjen hørte jeg en klækkelyd fra motorrommet..

Den klækker i takt med hvor mye gass jeg gir, og den gjør det i fri, og i alle girene. Bilen drar ikke heller så godt som den gjorde..

Hva tror dere er feil? Motoren eller girkassa?

En kamerat sa "kan ha blitt et større høl i en pakning så du mister kompresjon i sylindre", kan dette også være noe? Svetter nemlig endel olje fra en pakning i motoren.

Takker for svar

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke det. Det er skarpe dunkelyder fra motoren når jeg gasser, og har ikke vært borti sånt før så jeg aner egentlig ikke hva det kan være..

Blir sannsynligvis til at jeg setter den som prosjekt nå :) Skifte motor til en større elelr fikse motoren jeg har. Hvis dette er mulig da.. hehe

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Ascona C med en 1.6s motor. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre med den for den har bare gått 100000.. Om jeg skal bytte motor eller om jeg skal sende denne til overhaling et sted.. Noen som vet om noen som gjør dette og hvor mye dette vil koste meg?

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten vits å bruke penger på å sende bort den motorn der.

om du på død og liv skal få den overhalt, gjør det selv, eller få noen du kjenner til å gjøre det.

fullt mulig du slipper unna med å bytte rådelagre.

det er heller ikke så himla vanskelig hvis du har skrudd litt før.

jeg hadde hivd i en 1.8 eller 2.0 med en gang.

bort med forgasser rælet.

EDIT: ser nå at din "mekke-erfaring" strekker seg til å male farststriper og stikke hull på eksosanlegg. :D

best å få noen kyndige til å gjøre det da :D

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Ja jeg veit ikke om det er verdt å bruke så mye penger på det for nå skal jeg bare studere uansett så har egentlig ikke råd til å drifte den. Eneste kjipe er at jeg betalte 9k for den og den har vart en jævla måned så det er nesten for dumt å selge/skrote den allerede..

Har mekka litt også da. Nappa ut motor av en Saab 900 men har ikke mekka inni en motor før men det er kanskje ikke allverdens trøbbel?

Hvis jeg leverer inn skilter til biltilsynet for å slippe å betale forsikring, hva koster det å få dem tilbake? Hvis det tar noen måneder mener jeg..

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har de gått?

En kamerat av meg med litt peiling tror det er stempelringene så vi skal sprette opp motoren å sjekke i morgen. Kunne trengt en overhaliong uansett.

Motoren starter og går så det er ikke no problem. Går bare saktere/svakere

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt interessert i laksetrappa ?

unnskyld at eg ikkje har ringt. men har blitt litt for masse drikking den siste stunda ;(

har jo vore so fint vær, kan ikkje sitte inne då.

forresten.. har ein ascona 1.8i motor du kan få gratis. men blir eit stykke og hente for deg då.

Opel Ascona C 1.8i - 1987

Ford Sierra 2.0i s - 1986

Opel Ascona B 2.0N - 1978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt interessert i trappa tror jeg. La meg tenke på saken et par dager så skal jeg se om hva jeg skal gjøre med bilen men regner med at jeg trenger trappa hehe :)

En kar foreslo at jeg skulle åpne toppdekselet og banke på ventilene så jeg skal prøve det men tror da ikke det skal ha noen effekt..

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider