Gå til innhold

1979 Volvo 242

Ranger emnet

Rollaboy83

Anbefalte innlegg

grattis!

bra at du har gått til kvalitetsbil!

Hva mener du med tips? Hvordan du skal demontere dørsidene?

Jeg har en guide om hvordan montere biltema sentrallås:

http://www.volvo-power.net/articles/biltema_sentrallas/

der er det med masse gode(?) bilder om hvordan du demonterer dørsidene.

om du ser på dette bildet:

DSC02385.JPG

så har jeg montert lyddemping som pakning for elementet, da det er mellomrom mellom dør og elementet.

Det er nok fordel å ha noe sort for lyddemping i døren også, kanskje også lage noen plater som gjør døren tett, slik at man får bedre basstrykk i døren.

Husk å sjekke hvor mye monteringsdybde du kan ha på elementet ditt! Om elementet er for dypt, kan du evnt lage en spacerplate i feks. spon, som du igjen kler med enten stoff eller vinyl. Spacerplaten må vel i så tilfelle være utenpå dørpanelet og derfor må du i så tilfelle montere elementet i platen, for så å montere platen i dørpanelet. Det vil gjerne være litt vanskelig å få dette helt tett bak dørpanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takker...vel jeg har pusset diverse rust i hjulbuer osv, i dag kjørte jeg for første gang på vått føre, og det er ikke vondt å legge den ut:D

jeg likte det!

Vel, funker den sentrallåsen da? jeg måtte bruke 2 sponplater for å få inn høytaleren men nå er det i veien for dørveiva, slik at den må modifiseres:D

Jeg skal ta litt bilder etter hvert, men det spiller som bare det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rollaboy83

hehe, takker...vel jeg har pusset diverse rust i hjulbuer osv, i dag kjørte jeg for første gang på vått føre, og det er ikke vondt å legge den ut:D

jeg likte det!

Vel, funker den sentrallåsen da? jeg måtte bruke 2 sponplater for å få inn høytaleren men nå er det i veien for dørveiva, slik at den må modifiseres:D

Jeg skal ta litt bilder etter hvert, men det spiller som bare det:D

sentrallåsen funker som fan! jeg har brukt den i kasnkje et halvt år elns. ingen problemer! Den er mye kjappere å låse/låse opp, enn orginal sentrallås på feks. mercedes.

Jeg brukte kanskje 15-20 minutter på begge dørene (tilsammen).

Det kunne blitt gjort raskere, men jeg brukte noen minutter på å tenke ut formen på stengene. samt på førerdøren min fikk jeg ikek av sveiven, pga. forrige eier hadde rundet hodet på skruen. Jeg måtte derfor bare bøye ut dørpanelet og montere det med et halvt øye.

Jeg har i ettertid byttet hele vindusheisen, pga. når jeg prøvde å skru ut den skruen med en tang, knakk skruen inni mekanismen.

Tar ca. 10 minutter å bytte heismekanismen første gang du gjør det.

Jeg har sett på mercedes 380 sin elektriske heis og den ser veldig lik ut som en volvo-heis. men jeg tviler på den passer uten adapter.. sikekrt billigere å kjøpe en løs motor og modde noe greier selv også. Jeg skal aiff. bygge min om til el :-)

jeg skal også kle dørpanelene i sort vinyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider