Alexxx Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 I januar fyller jeg 18 år, og min store drøm er å kjøpe meg en Calibra 16v. Jeg lurer på hva jeg må gi for en brukbar calibra, hvor langt de bør ha gått osv. Lurer også på hva jeg må se etter når jeg skal kjøpe calibra, altså etter noen typiske feil/skader... Er kilometer standen veldig viktig? Mvh Alexxx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Har du stor garasje med masse utstyr? Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet August 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Garasjen har ikke akkurat så stor plass å jobbe med bil på, men tror jeg har nok verktøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Originally posted by Alexxx men tror jeg har nok verktøy Det er vel noe du trenger ved eie av en calibra.. men det er nå opp til deg hva du vil ha. Det jeg vet det er stor fare for er RUST! Sjekk hjulbuer å div.. Vet de sliter litt med det... Er jo ikke mange kronene for en calibra, så det er nå en del bil for pengene... Er sikkert en del calibra fans som ser posten etterhvert som kan hjelpe deg mere... Men husk å legg av litt penger til rep da;) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnR Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Som Calibraeier har jeg noen tips. Sjekk rust som nevnt, spesielt i hjulbuer bak og kanaler. Sjekk topp, og topppakning, disse ryker ofte (toppen kan fikses og forsterkes av Valdresmafian ;)), om det er en 4x4, så er fordelingskassa ett svakt punkt, forsterket kasse kan skaffes, sjekk bl.a. med Matin Schanke. Mer informasjon kan du finne på denne siden! 16v koster i bra stand fra 60k, 16v 4x4 turbo koster fra 100k for en i bra stand. Siter Mvh John Richard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Hvor viktig er kilometerstanden? Har mine tvil når det gjelder biler som er gått mer enn 200 000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanvik Skrevet August 28, 2004 Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Kilometerstanden er nesten uvesentlig såfremt det som skal byttes er byttet! Vet av flere motorer som er åpnet på ca 250.000km uten antydning til slitekant engang! Det er vel langt ifra vanlig at toppen ryker, men den ene typen kan sprekke ja, dette skjer vel oftest ved uvettig bruk. PS: Alle 16v'ene er faktisk bedre dersom de er kjørt på høyt turtall! (ja, faktisk, men det forutsetter selvfølgelig at de er kjørt varme først..) Siter 1990 Vectra 2000 16v Turbo 1986 BMW E-30 325i ...motorer uten turbo suger... ...bokstavelig talt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.