Gå til innhold

Trenger info om calibra

Ranger emnet

Alexxx

Anbefalte innlegg

I januar fyller jeg 18 år, og min store drøm er å kjøpe meg en Calibra 16v. Jeg lurer på hva jeg må gi for en brukbar calibra, hvor langt de bør ha gått osv. Lurer også på hva jeg må se etter når jeg skal kjøpe calibra, altså etter noen typiske feil/skader... Er kilometer standen veldig viktig?

Mvh Alexxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Alexxx

men tror jeg har nok verktøy

Det er vel noe du trenger ved eie av en calibra.. men det er nå opp til deg hva du vil ha. Det jeg vet det er stor fare for er RUST! Sjekk hjulbuer å div.. Vet de sliter litt med det... Er jo ikke mange kronene for en calibra, så det er nå en del bil for pengene... Er sikkert en del calibra fans som ser posten etterhvert som kan hjelpe deg mere... Men husk å legg av litt penger til rep da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Calibraeier har jeg noen tips.

Sjekk rust som nevnt, spesielt i hjulbuer bak og kanaler. Sjekk topp, og topppakning, disse ryker ofte (toppen kan fikses og forsterkes av Valdresmafian ;)), om det er en 4x4, så er fordelingskassa ett svakt punkt, forsterket kasse kan skaffes, sjekk bl.a. med Matin Schanke.

Mer informasjon kan du finne på denne siden!

16v koster i bra stand fra 60k, 16v 4x4 turbo koster fra 100k for en i bra stand.

Mvh John Richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kilometerstanden er nesten uvesentlig såfremt det som skal byttes er byttet! Vet av flere motorer som er åpnet på ca 250.000km uten antydning til slitekant engang!

Det er vel langt ifra vanlig at toppen ryker, men den ene typen kan sprekke ja, dette skjer vel oftest ved uvettig bruk.

PS: Alle 16v'ene er faktisk bedre dersom de er kjørt på høyt turtall! (ja, faktisk, men det forutsetter selvfølgelig at de er kjørt varme først..)

1990 Vectra 2000 16v Turbo

1986 BMW E-30 325i

...motorer uten turbo suger...

...bokstavelig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider