Gå til innhold

Turbo ?!? o.O

Ranger emnet

Genetic

Anbefalte innlegg

I en gammel tråd så var det noen som la ut en film av en golf 3 1.8l med turbo, jeg er litt tent på å smelle på en liten turbo på min :D hadde vært drit artig, noen som har litt info om grenrør og diverse ? hvordan turbo man kan få på og sånt..

Må helt sikkert lage det meste selv men det skal nok fikses, må ha noe å gjøre i vinter :D

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har sett en side med turbokit til golf 3, dette var riktignok i usa, og der tror jeg de kun fikk golf 3 med 2 liters motorer, samme med vento og jetta..

jeg har kun sett turbo på golf kombinert med vr6..

tror egentlig ikke det er så mye og hente med 1.8 litern med 90 smellvakre islandsponnier i full galopp..

men jeg skal ærlig innrømme at turbo kvining og bov lyd er noe av det deiligste jeg hører

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frister med turbo ja og litt mer guff... fikk prøve kjøre en mazda 323 gtr av en på forumet her i gå, regnet vel med at det var 300hk sa han men hadde ikke hatt den på benk enda...

men fy faen som den bilen drog skikkelig sint lekebil, første gang jeg har blitt sugd ned i ett sete når jeg nådde 5000rpm :)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

men hva må til for å utføre dette?

Du må ha en slik først og fremst..

Mulig du må bytte både innsug og eksosmanifoilene.

Kjøling/smøring til turboen

Chip

Ny og sterkere toppakning

Alt etter hvor høyt ladetrykk du skal kjøre på må du endre komprisjonen til lavere enn originalt.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

hvor mye vil det ha og si å bare montere chip på en slik bil da?

Uten at du bytter kam har det så å si ingen forbedring på en N/A motor.

Grunnen til at man monterer chip ved f.eks bytte til en kvassere kam er at motoren vil oppføre seg anderledes ved f.eks tomgang og bykjøring ved lavt turtall.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider