Gå til innhold

Audi 90 Coupe Quattro Prosjekt

Ranger emnet


Audikiller

Anbefalte innlegg

Hey! Nå skal jeg til og bygge meg S2. Så gir litt tips til dere som skal bygge om og kansje dere kan gi meg noen tips

 

Bremsene er helt like på 90 Quattro 2.3 l 20 v og S2.

Er bare bolt cirkelen som er annerledes

 

 

Understellet er stort sett det samme.

Quattro understellet skal tåle borti mot 500hk.

 

 

Hvis noen har noen tips ang. Legge opp ledningsnett så er jeg veldig intr. om noen tips.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBD = On Board Diagnostics, alltså inbyggt diagnostiksystem där man kan läsa ut information och eventuella felkoder ur bilens felminne. Detta fungerar i alla bilar som har den nyare klimatanläggningen av typen som bilden ovan visar.

 

 

Ändra måttstorlek på yttertemperaturmäteraren:

 

Tryck in - och håll intryckt - återcirkulationsknappen (längst ned till höger)

Tryck på "plusknappen" för temperaturinställningen. Nu skiftar visningen mellan grader Celsius och Fahrenheit på både klimatanläggningen och på instrumenpanelen.

Aktivera felavläsningsläge:

Tryck in - och håll intryckt - återcirkulationsknappen (längst ned till höger)

Tryck på "pil upp"-knappen för luftflödesinställningen längst upp till höger. Displayen ska nu visa "1c", vilket betyder Kanal 1 (c = channel).

Läsa av de olika kanalerna:

Displayen kommer nu att visa ett nummer - en "Kanal", och det finns 61 olika kanaler tillgängliga. Varje kanal innehåller ett värde, tabellen nedan visar en lista över alla kanaler och vad de betyder.

 

För att visa innehållet i en kanal, tryck på återcirkulationsknappen.

För att gå vidare till nästa kanal, tryck "plusknappen" för temperaturinställningen.

För att gå till föregående kanal, tryck "minusknappen" för temperaturinställningen.

För att avsluta felavläsningen, slå av tändningen, eller tryck på knappen "AUTO".

I tabellen kan du läsa ut innehållet (värdena) och funktionerna i de olika kanalerna.

 

Kanal Förklaring

1 Systemfel. Se tabellen här! http://nordicaudi.com/faq_old_backup/x_ovrigt/000619_obd91/kanal1.htm

 

2 Innertemperatur från sensorn i taket (digital värde)

3 Innertemperatur från sensorn i instrumentpanelen (digital värde)

4 Friskluftstemperatur från sensorn i friskluftsintaget (digital värde)

5 Yttertemperatur från sensorn i bilens front (digital värde)

6 Yttertemperatur (digital värde)

7 Temperatur på luften vid frisktluftsfläkten (digital värde)

8 Aktuellt värde för positionen på temperaturregulatorns klaff (potentiometervärde)

9 Deltavärde för positionen på temperaturregulatorns klaff

10 Specificerat värde till temperaturregulatorns klaffmotor

11 Aktuellt värde på potentiometern till centralklaffens motor

12 Specificerat värde till centralklaffen

13 Aktuellt värde på potentiometern till golv- och defrosterklaffens motor

14 Specificerat värde till golv- och defrostklaffen

15 Aktuellt värde på potentiometern till luftflödesmotorn

16 Specificerat värde till luftflödesmotorn

17 Bilens hastighet (km/h)

18 Aktuell spänning till fläktmotorn (Volt)

19 Specificerad spänning till fläktmotorn (Volt)

20 AC kompressor spänning voltage (Volt)

21 Antal inträffade spänningsfal

22 Position på kylsystemets övertrycksventil

23 Antal cykler på kylsystemets övertrycksventil

24 Antal cykler på ventilerna (oklart vilka...)

25 Kick-down sensor, analogt/digitalt värde

26 Motorns kylvätskevarning, analogt/digitalt värde

27 Kodvärde

28 Motorns varvtal (RPM)

29 AC kompressorns varvtal per minut (motsvarar motorns varvtal x 1.28)

30 Mjukvaruversion

31 Displaytest (alla segment på klimatanläggningen tänds)

32 Felräknare - temperaturregulatorns potentiometer

33 Felräknare - centralklaffens potentiometer

34 Felräknare - golv- och defrosterklaffens potentiometer

35 Felräknare - luftflödesklaffens potentiometer

36 Positionssensor för temperaturregulatorns klaff - ändläge "kallt"

37 Positionssensor för temperaturregulatorns klaff - ändläge "varmt"

38 Positionssensor för centralklaffen - ändläge "kallt"

39 Positionssensor för centralklaffen - ändläge "varmt"

40 Positionssensor för golv- och defrostklaffen - ändläge "kallt"

41 Positionssensor för golv- och defrostklaffen - ändläge "varmt"

42 Positionssensor för luftflödesklaffen - ändläge "kallt"

43 Positionssensor för luftflödesklaffen - ändläge "varmt"

44 Bilens bruksräknare. Visar hur många gånger bilen startats.

45 Kalkylerad innertemperatur

46 Aktuell yttertemperatur, filtrerad, för luftreglering

47 Aktuell yttertemperatur, ofiltrerad, i grader Celsius

48 Yttertemperatur, ofiltrerad

49 Felräknare för hastighetsmätaren.

50 Vilotid i minuter (tid sedan tändningen slogs av senast)

51 Motorns kylvätsketemperatur i grader Celsius

52 Fel eller orsaker som gör att AC kompressorn stänger av sig. Feltyp kan läsas ut i denna tabell.

53 Fel eller orsaker som gör att hela eller delar av klimatanläggningen inte fungerar. Feltyp kan läsas ut i denna tabell.

54 Kontrollkaraktäristik

55 Aktuell yttertemperatur i grade C eller F beroende på hur klimatanläggningen är inställd

56 Innertemperatur i grader C från sensorn i taket

57 Innertemperatur i grader C från sensorn i instrumentpanelen

58 Temperatur i grader C från sensorn i friskluftsintaget

59 Temperatur i grader C från yttertemperatursensorn

60 Temperatur i grader C från sensorn efter friskluftsfläkten

61 Mjukvaruversion (senaste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfsburg wrote on 15th August 2004 21:35:

Hei!

 

Har vært inne på tanken selv, har en 20v på handa, bare pris som skal diskuteres.

 

Jeg lurte på om det er en kurant ombygging med tanke på biltilsynet når det gjelder sedan også?

 

Bilen jeg vurdere er importert i '97, vil det bli et problem med effektøknings-avgifter da?

 

 

Mvh

Kristian

 

Hei Kristian! S2 kommer også i sedan så det tror jeg skal gå veldig bra.

 

Du kan sjekke hele import avgiften her:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104524

 

Eller så kan du regne ut selv:

 

 

Engangsavgiften beregnes med utgangspunkt i kjøretøyets egenvekt, motorens slagvolum i cm3; og motorens effekt i kW.

 

Vektavgiftsgrunnlaget er den vekt kjøretøyet blir registret med i Autosys

Slagvolumgrunnlaget er det slagvolum kjøretøyet blir registret med i Autosys.

Effektgrunnlaget er den effekten kjøretøyet blir registret med i Autosys.

 

Satsene er:

 

kr 34,00 pr. kg av de første 1 150 kg av vektavgiftsgrunnlaget

kr 68,00 pr. kg av de neste 250 kg av vektavgiftsgrunnlaget

kr 136,01 pr. kg av de neste 100 kg

kr 158,18 pr. kg av resten

 

Satsene er:

 

kr 10,04 pr. cm3 av de første 1 200 cm3 av slagvolumet

kr 26,28 pr. cm3 av de neste 600 cm3 av slagvolumet

kr 61,82 pr. cm3 av de neste 400 cm3 av slagvolumet

kr 77,23 pr. cm3 av resten

 

Satsene er:

 

kr 131,33 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten

kr 479,00 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten

kr 958,30 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten

kr 1 621,68 pr. kW av resten

 

Også skal du trekke av:

 

Ved beregning av engangsavgiften for brukte kjøretøy, gis følgende bruksfradrag:

 

Alder over 1 måned 2 %

Alder over 2 måneder 4 %

Alder over 3 måneder 6 %

Alder over 4 måneder 8 %

Alder over 5 måneder 10 %

Alder over 6 måneder 12 %

Alder over 1 år 17 %

Alder over 2 år 30 %

Alder over 3 år 36 %

Alder over 4 år 42 %

Alder over 5 år 45 %

Alder over 6 år 50 %

Alder over 7 år 55 %

Alder over 8 år 59 %

Alder over 9 år 63 %

Alder over 10 år 67 %

Alder over 11 år 70 %

Alder over 12 år 73 %

Alder over 13 år 76 %

Alder over 14 år 78 %

Alder over 15 år 80 %

 

Kjøretøyets alder regnes fra det tidspunkt motorvognen ble registrert første gang og frem til tidspunktet da motorvognen registreres første gang her i landet. Som dokumentasjon godtas offisielle registreringsdokumenter eller attest fra vedkommende utenlandske registreringsmyndighet. Hvis registreringsdato ikke kan legitimeres tilfredsstillende, beregnes alderen fra 1. januar året etter registeringsåret.

 

Det skal imidlertid betales avgift som er minst lik engangsavgiften for kjøretøy som er 30 år eller eldre (for tiden kr 2 973,-). Det betyr at engangsavgiften aldri kan bli mindre enn 2 973,- kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. litt offtopic, men det ser ut som det er bare denne topic'en du svarer på..

 

Har sendt deg PM angående Coupe deler, ønsker å kjøpe eksosanlegget fort!!

 

Casper

 

Originally posted by Audikiller

 

Hei Kristian! S2 kommer også i sedan så det tror jeg skal gå veldig bra.

 

Du kan sjekke hele import avgiften her:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104524

 

Eller så kan du regne ut selv:

 

 

Engangsavgiften beregnes med utgangspunkt i kjøretøyets egenvekt, motorens slagvolum i cm3; og motorens effekt i kW.

 

Vektavgiftsgrunnlaget er den vekt kjøretøyet blir registret med i Autosys

Slagvolumgrunnlaget er det slagvolum kjøretøyet blir registret med i Autosys.

Effektgrunnlaget er den effekten kjøretøyet blir registret med i Autosys.

 

Satsene er:

 

kr 34,00 pr. kg av de første 1 150 kg av vektavgiftsgrunnlaget

kr 68,00 pr. kg av de neste 250 kg av vektavgiftsgrunnlaget

kr 136,01 pr. kg av de neste 100 kg

kr 158,18 pr. kg av resten

 

Satsene er:

 

kr 10,04 pr. cm3 av de første 1 200 cm3 av slagvolumet

kr 26,28 pr. cm3 av de neste 600 cm3 av slagvolumet

kr 61,82 pr. cm3 av de neste 400 cm3 av slagvolumet

kr 77,23 pr. cm3 av resten

 

Satsene er:

 

kr 131,33 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten

kr 479,00 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten

kr 958,30 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten

kr 1 621,68 pr. kW av resten

 

Også skal du trekke av:

 

Ved beregning av engangsavgiften for brukte kjøretøy, gis følgende bruksfradrag:

 

Alder over 1 måned 2 %

Alder over 2 måneder 4 %

Alder over 3 måneder 6 %

Alder over 4 måneder 8 %

Alder over 5 måneder 10 %

Alder over 6 måneder 12 %

Alder over 1 år 17 %

Alder over 2 år 30 %

Alder over 3 år 36 %

Alder over 4 år 42 %

Alder over 5 år 45 %

Alder over 6 år 50 %

Alder over 7 år 55 %

Alder over 8 år 59 %

Alder over 9 år 63 %

Alder over 10 år 67 %

Alder over 11 år 70 %

Alder over 12 år 73 %

Alder over 13 år 76 %

Alder over 14 år 78 %

Alder over 15 år 80 %

 

Kjøretøyets alder regnes fra det tidspunkt motorvognen ble registrert første gang og frem til tidspunktet da motorvognen registreres første gang her i landet. Som dokumentasjon godtas offisielle registreringsdokumenter eller attest fra vedkommende utenlandske registreringsmyndighet. Hvis registreringsdato ikke kan legitimeres tilfredsstillende, beregnes alderen fra 1. januar året etter registeringsåret.

 

Det skal imidlertid betales avgift som er minst lik engangsavgiften for kjøretøy som er 30 år eller eldre (for tiden kr 2 973,-). Det betyr at engangsavgiften aldri kan bli mindre enn 2 973,- kroner.

'85 Audi 80 Quattro

'76 VW T2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, den er god :)

 

Hvilket år er grensa for å slippe unna denne avgiften?

Er det biler registrert i Norge før 1.1.96 ?

I tilfelle er det en fast dato eller er det X antall år registrert i Norge?

Står det noe om dette i tollbestemmelsene?

 

Mange spørsmål der ;), men dette er avgjørende for mitt eventuelle kjøp...

 

Mvh

Kristian

suck-squeeze-bang-blow...brilliant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant litt her:

http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html

 

Utdrag:

"Det skal betales tillegg i engangsavgiften samt eventuell vrakpantavgift dersom motorvogn før 10 år fra førstegangs registrering her i landet, har endret avgiftsmessig status til en avgiftsgruppe med høyere avgiftssats eller at kjøretøyets motor får høyere effekt og/eller slagvolum som følge av vesentlige tekniske endringer av motorvognen.

 

Tillegget skal utgjøre differansen i avgift mellom det opprinnelige og det statusendrede kjøretøy, regnet etter gjeldende avgiftssatser på tidspunktet for statusendringen.

 

Avgiftsplikten ved økning av effekt eller slagvolum gjelder for biler som er fortollet etter 1. januar 1996 og for motorsykler som er fortollet etter 1. januar 1997. "

 

 

Blir litt forvirret her, 10år fra førstegangsreg. og så nevnes det 1.jan 1996 for biler!!!:rolleyes:

Tror jeg likegodt drar opp og snakker med dem...

 

EDIT:

Etter å ha tenkt litt på det, tror jeg nå jeg skjønner det. Biler importert før 1.1.96 kan se bort fra denne avgiften fullstendig. Biler importert etter 1.1.96 må betale avgift. Siden ingen av disse bilene ennå har vært registrert 10 år i Norge blir det ikke aktuelt med bortfall av avgift før tidligst 1.1.2006. Det gies bruksfradrag for antall år registrert i Norge.

 

Satsene for bruksfradraget er:

Over 1 år : 15%

Over 2 år : 30%

Over 3 år : 45%

Over 4 år : 55%

Over 5 år : 65%

Over 6 år : 75%

Over 7 år : 85%

Over 8 år : 90%

Over 9 år : 95%

Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)

suck-squeeze-bang-blow...brilliant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår