Rieger Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Hvordan er reglene når det gjelder firmabiler? Muttern har firma, kan jeg da registrere en bil som firmabil på henne uten videre? Har hørt at det er billigere forsikring slik. Hvilke andre fordeler får jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Det kan lønne seg, men om du skal gjøre alt etter boka blir det et papir-hælvette. Det du kan tjene på det er å blant annet kjøpe bensin på firmaet, det betaler man ikke mva fra, men da må man også skrive kjørebok og vise til at du har vært der og der. Kjøper man brukt bil så er det egentlig ikke så mye å spare på å registrere den på firmaet. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet August 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Hvordan er det med forskring da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pantera Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Trur ikke du sparer så mye på forsikring ved å ha firmabil, ihvertfall ikke nok til å tjene på det, totalt sett. Er blitt ganske mye skatt på firmabil nå. Sjekk http://www.dinepenger.no ....der har de en del artikler, og 'kalkulatorer' på firmabil. mvh Pantera Siter '07 Citroén C4 1.6 HDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Når man har firmabil så betaler man skatt utifra nybilprisen på den bilen man har som firmabil. Husker dette da jeg spurte pappa om han ikke kunne bruke 300.000,- på en fem år gammel bil for å få mye mer for pengene. Da sa han at han måtte ha betalt mye mer skatt fordi det beregnes utifra nybilprisen. Det er ganske sprøtt, men en 92 MB 190E til 40.000,- ville kostet mr i skatt enn en 04 BMW 116i fordi nybilprisen er høyere. Siter UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg