Gå til innhold

Verdi på motor?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Blir å få ordnet opp motoren i T/Aen, Pontiac 455cid, ca 550hester. Lurer litt på hvor mye en slik motor egentlig er verdt. Har vært rundt på sider på nettet og sett, 400hks 455 liger på bortimot 35 000kr. Bare nevnte 35 000kr for en her på grensetreffet her i helgen, virket som han syntes 35 000kr var billig :rolleyes:

 

Toppene er full portet, null og fnix mer å gå på i kanalene, mekanisk rullekam med maks løft på orginale ventiler 310dur 0,575løft (1,5 vipearmer). Å noen smidde stempel.

 

Noen som har peiling på ca verdi?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, er ingen slitekanter i motoren eller noe, kammen er så si uslitelig ettersom det er av rulle type. Hmm bli nok solgt da, så jeg får bygd meg en 501cid. :)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et øyeblikk jeg vurderte å bruke den som anker :D

 

Neida, er morsomt å bare kunne trykke inn gassen på 1000 rpm å spinne ut første gir (140km/t) :D, meste jeg har klart er vell 160km/t på andre gir, da seilte ræva godt :D (ehh, og jeg holdt på pisse i buksa). Ingenting er vell heller bedre enn å kunne gire gjennom alle 3 girene å burne med 300km/t på bakhjulene, spytter asfalt å gummie i kjegle form 5 meter bak bilen :D

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått plukket ut motoren i kveld. alt av løftere, støtstenger og vipearmer virker fint. Ville vell trod at viss maskinen ble mekanisk låst av rådebank ville ikke støtstenger og ventiler ha det særlig bra. Satser på at det hele er en pinebolt som har låst seg, og at motoren da ikke får bevegd seg pga at råden er låst til stempelet. Motoren har også oppført seg rart over lengre tid, har trodd at det var en ventil som ikke var ordentlig stramet og dermed kaklet litt. Men antar nå at det er stempelet som ikke har fått bevegd seg helt bra. Håper bare jeg slipper å borre blokka :rolleyes:

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår