Gå til innhold

Disse nye oblatene.

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dr_S

Du tenker ikke på at det faktisk er DU som er skyld i dette selv, siden DU bryter fartsgrensen? Vet jeg høres ut som moralens vokter her nå, men det er jo fakta. Dessuten er det vel ABS på de fleste biler idag, så låsing av bremser? Det har vi ikke sett! :cool:

Moralens vokter.. hehehe:)

Jeg er nok ikke alene om å ha skylden for det? men er det så farlig å kjøre litt over fartsgrensa? Alle har vel gjort det? Selv den presten av en statsminister?

Men det å kjøre fort i Norge skal er så alvorlig ille..

I andre land er det snakk om korrupsjon osv, mens i norge er det skandale om en politiker/statsrepresentant blir tatt i fartskontroll.. Vet ikke om dere husker..

"Statsministeren tatt i fartskonroll" 120km/t i 90sone. Tror det var slik at statsministeren hadde dårlig tid til ett møte, og sjåføren hans måtte kjøre litt fort for at han ikke skulle komme veldig sent. Vet ikke om det var Jens, Torbjørn eller den presten av en statsminister.

og for ett års tid siden..

"Kongen tatt i fartskontroll i Bamble i Telemark" 66km/t i 60 sone.

For en råkjører av en konge.

Og det værste av alt..

De politifolkene som tar dem i fartskontroll, holder sikkert ikke fartsgrensene hele tiden de heller.. Dobbelt moral kaller man vel det. Ei jeg kjenner, er sammen med en politimann, og på jobben må han jo av og til skrive ut bøter, men en gang jeg kjørte etter han, så lå han mellom 100 og 110km/t i 80sona, og jeg har ikke mer missvisning enn ca 3-5km/t i 80sone. han hadde også noen "farlige forbikjøringer". Da mener jeg at det var en langslette, hvor det kom bil imot på enden av sletta, og hvis en politimann hadde sett meg eller noen andre gjøre det, så hadde det vært bøter opp etter ræva og moralpreken og hadde man prøvd å svare, hadde han nok begynt med paragraf-rytteri. osv.. Politiet har alltid rett uansett..

Er så utrolig teit at de skal ha fartskontroller. Jeg kan forstå at de har det i nærheten av skoler og barnehager men på E6 eller andre bra veier? Det bot-stystemet er så utrolig urettferdig. Hvis f.eks en aleneforsørgende mor, som må jobbe seg ihjel som vaske kjærring, for å få råd til husleie, bleier og brød. Ja, hvis hu skulle få en fartsbot på 5000kr, så svir ikke det like mye, som om hvis hr. Direktør med inntekt på 4mill i året får en tilsvarende bot med sin svarte mercedes.

Amen..

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

Hva om det er en liten RFID i oblatet? :rolleyes:

Muligheten er jo der, men har sjekka oblatet et par ganger nuh

og ligger ingen ting unormalt i merket.. RFID pleier du å kunne

kjenne pga. et punkt på merket vil være litt stivere + føle en

liten klump.

Noen med en X-ray maskin som kunne tenke seg å ta et bilde av

oblatet? :D

Oblatet er sikkert laget etter et prosjekt sammen med NTNU og

etter at alt var trykt opp fant de ut at det ikke ville funke likevel.

Typisk staten veit du. :) "Ekke mine penger" er et kjent tema i

veidirektoratet.

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider