Gå til innhold

Spenstige priser..

Jafo

Anbefalte innlegg

hehe høyeste bud over en krone ;)

hvis du skal bytte stempelringer blir det jo straks en større jobb, for da må du jo komme til fra undersiden, men burde vel være mulig med motoren i bilen.

Bok til bilen kan bestilles direkte fra Haynes:

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=14081&langId=-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byr deg en 100lapp bare for å starte da..

Da er hvertfall den boka kjøpt.

blir veldig offtopic dette.. Men men..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stive priser fikk eg òg erfare her isted.

Ringte opp på Bilhuset Kråkenes for 10min siden.

Spurte ka de skulle ha for å skifte ventilpakningene/tetningene, bruker litt olje bilen min.

Fikk sjokk då eg fikk høre prisen på 3500 + deler:eek:

Er det virkelig mulig?

Ikkje det bare å løfte på lokket og skru ut ventilene då?

90' Mitsubishi Galant GLSi 4x4 (E38A)

I Can Resist Anything But Temptation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis man kommer til pakningene fra oversiden, uten å ta av toppen, hørtes det dyrt ut, men hvis man må (som jeg tror man må) av med toppen, er det nok der det ligger. For da må man ha av registerreima, og de som har sett oppi der vet at du ikke har mange centimeterene å skru på i front av motoren.

btw, sjekket prisen på forsikring av bilen som GTi.. gikk fra 3700,- til 7000,- (delkasko 75% bonus) men, bilen står på biltilsynet registrert som GLSi godkjent ombygd med 2.0 Doch 106 kw, og jeg ville ikke få igjen penger for en GTi hvis bilen skulle bli stjålet, selv om jeg forsikret den som GTi., samt at forsikringsselskapet ikke hadde registrert antall hk på GLSi'en ;)

så jeg beholdt min GLSi forsikring, jeg...

når han på forsikringsselskapet tastet inn med Full kasko, sa han bare "OJ"... nevnte ikke prisen, da men kan anta at man kunne ha kjøpt seg en ny GTi i året for den prisen...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk anslått 7000kr for bytte av ventiltettinger og sånt, men det var innkludert bytte av stempelringer og plansliping av topp.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

btw, sjekket prisen på forsikring av bilen som GTi.. gikk fra 3700,- til 7000,- (delkasko 75% bonus) men, bilen står på biltilsynet registrert som GLSi godkjent ombygd med 2.0 Doch 106 kw, og jeg ville ikke få igjen penger for en GTi hvis bilen skulle bli stjålet, selv om jeg forsikret den som GTi., samt at forsikringsselskapet ikke hadde registrert antall hk på GLSi'en ;)

så jeg beholdt min GLSi forsikring, jeg...

Hehe, forsikring er gale.

Eg betaler no 8000 (20% bonus, delkasko)

Men skjønner ikkje koffor det ska være så dyrt med galanten.

Det finns jo faen ikkje nokke statistikk på Galant GTI.

Den bilen er jo generelt sjelden her i norge. At de bare ska skylde på "GTI" navnet er for gale syns eg.

Akkurat der bør noe gjøres.

Når man snakker om HK: Hentet ikkje du en Dynamic 4??

Der ska det jo være 110kw??

90' Mitsubishi Galant GLSi 4x4 (E38A)

I Can Resist Anything But Temptation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Guardion

..snip.. Når man snakker om HK: Hentet ikkje du en Dynamic 4??

Der ska det jo være 110kw??

Tja, i det svenske vognkortet til "min bil" står det 106 kw

image_00181.jpg

men det er jo en relativt "tidlig bil" ('89) kan jo være endret i de nyere modellene (eventuellt da også på den vanlige GTi'en?)

Har sett mange angi HK på GTi som 150..

Lenke til kommentar
Del på andre sider