Gå til innhold

Metallic lakk/fargeskifte

Ranger emnet

Pirium

Anbefalte innlegg

HAr skaffet meg PS CS,er helt fersk i dette her.. Har lasta ned noen guider og driver å prøver meg fram,men har fortsatt ikke funnet noen god måte å skifte farge på! det aller meste blir seende falskt ut! bilen min er grå,eneste jeg får til å se bra ut er mattsort.. :) Har lest og prøvd de tutorials dere la ut til meg da jeg starta med paintshop,men får ikke samme resultat som i tutorial'en! blir ganske irritert...:mad:

en ting til,hvordan lage netting til grill o.l, som ser bra ut? modder på hjemmepcn,har ikke internetttilgang der,så kan ikke laste ned,må lage alt selv..

En siste ting; hvordan tegne rette linjer?får bare til frihånd eller den utrolig irriterende saken som drar buede linjer mellom de linjene jeg tegner...... :mad: :mad: :mad:

Håper NOEN forstår hva jeg mener,og at noen av dere forbarmer dere over meg! tar imot alle tips med stoor takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

Bare så du vet det så er de fleste tutorialene laget for Ps 7.0... CS er en uferdig versjon som Adobe har lagt ut.. jeg ville startet med å bruke 7.0. i stedet.

Hvor har du fra at CS er en Uferdig verson? Den har blitt solgt som retail rundt om leeenge nå..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg blir heldigvis ikke forvirret nå..:(

Men har fungert topp hos meg CS, men får ikke til bra fargeskifte....Det jeg konkret prøver på er å få bilen mørk lilla "perlemor".. blir rar og matt lillafarge...hvordan gjør jeg lakken skikkelig blank?hva gjør man f.eks for å få "metallic" lakk? mange layer? og lurer veldig på hvordan jeg kan tegne rette (paralelle) linjer,uten at CS selv tegner linjer mellom de jeg tegner.....

skal tegne nettinggrill.....

Maser fælt,men har blitt hekta på PS, men hadde vært qlt å få til noe også...!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Pirium

Bruk layer istedenfor.. gå rundt bilen med polygonal lasso tool der bilen skal farges..velg så hvilken farge du vil ha på det nye layeret..så prøver du deg litt fram med layeret..fungerer best på overlay..men prøv deg litt frem..

håper dette gå litt mening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

Det er noe jeg har hørt.. hvorfor skulle ellers CS koste 3 ganger så lite som 7.0?

Du har isåfall kikket på oppgraderings-prisen hvis du har 7.0 lisens fra før...

Retail price på CS er US$649 rett fra Adobe (eller 8.065kr i norge).. Kostet da 7.0 US$1947 (24.195 i norge).. Trukke det gitt.

(Norsk pris fra komplett.no)

Originally posted by xsiv

CS er så og si Lite edition.. Det er like så lett og bruke, har alt man trenger, trenger ikke noen av filterene uansett.. der er bare og blande litt..

CS har alt 7.0 hadde pluss litt forbedra funksjoner.. er på ingen som helst måte noen "lite edition"

Sjekk dette her.

Adobes hjemmeside.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C_West

Dette burde kanskje vært på en ny tråd, men tok den her jeg. Bare lurte på hva folk egentlig bruker av prgramm da tenker jeg på om dere Adobe Photoshop eller Adobe Image Ready.

bruker nå photoshop jeg... skjønner ikke helt hva som er forskjellen på de to, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider