Precious Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Hei! Jeg har lyst til å være med på drifting, men budsjettet er ikke veldig stort også har jeg planlagt å kjøpe meg en Kadett C sedan mot vintern og bygge om med større motor. Men da må jeg vite litt mer om hva jeg trenger for at denne bilen skal bli aktuell å drifte med. Motor? Ytelse? Aksel? (Akselavstanden blir ikke for liten?) Vekta på bilen originalt med motor ligger på underkant av 800kg. Bilen kommer til å bli ribbet rimelig, men hvor mye det vil gjøre for vekta vet jeg ikke for bilen er ganske simpelt bygd fra før. mvh Roy aka Precious Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Grombil det! Ville byttet motor til en volvo turbo motor! Andre muligheter er jo cossiemotor eller calibra turbomotoren, men poenget er at du får en grei volvomotor for liten penge! Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Er det ikke flere som kan svare er interessert på dette selv:) ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Har planer om å drifte litt med min når den blir ferdig.. Regler for bygging finner du på http://www.dcn.no Så lenge du har bur,stoler og seler så kan du vel i prinsippet delta.. For å delta på uoffesielle "drifte dager" ala drift day og drift trening på Våler trenger du vel ikke noe spes ekstra utstyr.. Men som sagt.. sjekk http://www.dcn.no ;) mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 En kadett C er finfin til drifting! Hiv oppi en 2,2i eller helst en 2,0 GSI, og du har kraft i massevis. (du får disse motorene komplette med ledningsnett for 2000 kr hos en hogger) hvis du ikke har råd til sperre, sveis til å begynne med. en jeg kjenner har en rally chip til en 2,0 motor liggende som han sikkert kan selge. Godkjent bur og sånne ting er enklelt å få tak i til disse, da de ble brukt en del i rally. Akselavstanden blir nok ikke for liten. Bilen er vel bare marginalt kortere enn en ae86 (og fredrik sørlie har vist ikke noe problem med å drifte:D ) Uansett er vel 2dørs stasjonsvognen litt lengere enn de andre? i så fall er jo den en überkul driftekjerre! (stv har dessuten litt bedre vektfordeling) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 om du har litt peiling, gå for en vraka calibra 16v, drit i ledningsnettet. Få tak på et innsug for doble webers fra tyskland og kjøp grenrør fra caprizone. Kammer fra enem. Girkasse og fordeler tar du fra manta 1,8 gt (16v fordeler får ikke plass). Du burde nå ligge et lite stykke over femten laken og ha en motor på 180+ hk og det er akkurat passe for en kadett. Ikke gå for turbo, den korte akselavstanden og liten vekt gjør at bilen blir veldig "nervøs" og vil kreve en motor med veldig rask respons = ikke turbo. Forstilling tar du fra kadett c 1600 (begynner å bli tricky å få tak på) og bremser fra rekord 2,2i. Er ikke sikker på bakaksling. Gassdempere fra corsa b passer bak om du har senket 40mm. Om motorkunnskapene ikke er på topp, hiv nedi en 2 liter (evt 2,2) fra rekord/manta/ascona b. De sladder greit allerede med en slik med enem (http://www.enem.se) kamaksling og sveiset bakaksling. Da kommer du unna på rundt 4-5000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Jeg vet ikke alt for mye om bilen og bilmekking, men poenget med dette er å lære mer samtidig som det skal være moro å lære ;) Calibra 16v motor prosjektet blir litt over meg antar jeg, også satser jeg ikke på så mange hk. Men jeg har et annet forslag som jeg vil vurdere. Ta en 2.0 8v 115hk og tilpasse i kadetten (dvs motorfester) også putte på nytt innsug, doble webere og trimkam. Jeg snakker ikke om det værsteste utstyret av trimkam og webere, men så det har en god forskjell å kjøre fra 115hk. Noen forslag til forstilling, girkasse, mellomaksling, bakaksling? Hvordan vil dette fungere med ledningsnett? Følger det jeg trenger for å bygge dette med weberene? Priser? Ikke tenk på å si Kadett C 1600 forstilling og bakstilling da det så godt som ikke finnes lenger :mad: Takk for all hjelp. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Det som er enda viktigere enn alt som har blitt nevnt hittil er understellet. Understell har alt å si i drifting. Stivere og bedre dempere og noen stag her og der vil hjelpe veldig mye. Hjelper lite med mye hester hvis bilen ikke er verken forutsigbar eller kontrollerbar mtp veigrepet. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Har funnet et sett med gule koni dempere og Apex fjærer til Kadett C som skal senke 60mm og stive godt opp. Men dette kan forandre seg avhengig av hvilken forstilling og bakstilling det blir. Jeg satser ikke så høyt på motorkraft for da koster fort andre deler mye mer også. I tillegg skal det monteres stabilisatorstag under foran. Ellers kommer det vel kanskje noen andre stag her og der :D Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Xenon Det som er enda viktigere enn alt som har blitt nevnt hittil er understellet. Understell har alt å si i drifting. Stivere og bedre dempere og noen stag her og der vil hjelpe veldig mye. Hjelper lite med mye hester hvis bilen ikke er verken forutsigbar eller kontrollerbar mtp veigrepet. My bad! Tok det for gitt at han visste det. Men apex fjærer og koni er ikke feil iallefall. Veltebur gjør også faktisk endel selv om det legger på bilen noen kilo. edit: Skal du ha bilen KANONSTIV så prøv å få tak på bilstein rallydempere. Ikke sportdempere, rally. Vet om folk som har slått istykker dempertårn med disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Precious Har funnet et sett med gule koni dempere og Apex fjærer til Kadett C som skal senke 60mm og stive godt opp. Men dette kan forandre seg avhengig av hvilken forstilling og bakstilling det blir. Jeg satser ikke så høyt på motorkraft for da koster fort andre deler mye mer også. I tillegg skal det monteres stabilisatorstag under foran. Ellers kommer det vel kanskje noen andre stag her og der :D Gulkoni, stivere fjærer og stabstag tar deg nok langt på vei ja! Og ikke minst til en relativt liten penge!:) Har hørt at stab-stab foran kan gjøre bilen mer understyrt, mens stabstag bak gjør bilen mer overstyrt. Kanskje verdt å vurdere? Ikke ta dette for fakta - det er noe jeg har hørt:) Det gjaldt stabstag for dempertårn da. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Precious Jeg vet ikke alt for mye om bilen og bilmekking, men poenget med dette er å lære mer samtidig som det skal være moro å lære ;) Calibra 16v motor prosjektet blir litt over meg antar jeg, også satser jeg ikke på så mange hk. Men jeg har et annet forslag som jeg vil vurdere. Ta en 2.0 8v 115hk og tilpasse i kadetten (dvs motorfester) også putte på nytt innsug, doble webere og trimkam. Jeg snakker ikke om det værsteste utstyret av trimkam og webere, men så det har en god forskjell å kjøre fra 115hk. Noen forslag til forstilling, girkasse, mellomaksling, bakaksling? Hvordan vil dette fungere med ledningsnett? Følger det jeg trenger for å bygge dette med weberene? Priser? Ikke tenk på å si Kadett C 1600 forstilling og bakstilling da det så godt som ikke finnes lenger :mad: Takk for all hjelp. ta en titt på kadettc.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Ikke gå for turbo, den korte akselavstanden og liten vekt gjør at bilen blir veldig "nervøs" og vil kreve en motor med veldig rask respons = ikke turbo. hva du mener her igrunn, ? til normal kjøring, vil den fungere bra da ? (normal er børnig og slikt) Ikke tenk på å si Kadett C 1600 forstilling og bakstilling da det så godt som ikke finnes lenger eg har :) men skal seff ha det selv.... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 ska du trimme en 2.0xe (16v) ville jeg kjøpt alt hos enem.se, ikke litt her og litt der, han kan sakene sine. ska du ha webere så må du ta bort motorstyringen til motoren, så det blir ikke mere ledninger enn det du har i 1200'n. men da forsvinner tenninga også, så da må du bruke fra en manta 1.8gt så du får flytta fordeler fram og får nytt tennsystem som jobber uavhengig av innsprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 jeg ville fått mekka til noe annet enn manta 1,8 fordeler.. heller en coilpakke fra nyere biler uten fordeler, er mulig og få til og funke og er mer pålitlig.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.