Gå til innhold

min nye bil!

Ranger emnet

miyagiii

Anbefalte innlegg

Jada.. I dag før skole start så dro jeg og pappa til Farnes Bil på Sem (i Vestfold) for å prøve en Opel Vectra 1.8i (1991 mod.)

Etter en liten tur, og noen turer rundt bilen så fant jeg ut at dette var en grei førstegangs bil for meg!

Fikk den for 28000,- inkl. reg.

Den er rullet 132000km.

Var også påmontert en liten spoiler på bagasjelokket!

Så nå lurer jeg litt på hva jeg kan gjøre med denne bilen..

Slik at den ser litt tøffere ut.. og kanskje litt mer effekt.. eller bare mer lyd?

men jeg gidder ikke legge alt for mye penger i denne bilen.

Så hadde vært kjempe flott med litt forslag. (alle forslag mottas med stor takk) :o)

Bilder av bilen kommer etterhvert!

- Audi A3 1.8T (1997)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg markedet for styling etc. til Opel, men jeg håper for din del du tok en Naf kjøpsråd test på bilen før du kjøpte?

Opel (spesielt litt eldre) er jo ikke så kjent for å være i så god stand, dessverre.

Kjenner flere som har brent seg på å kjøpe Opel.

nope-mx3

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokk ikke noe Naf kjøpsråd test på bilen nei.

Kjøpte den fra en Toyota forhandler her i distriktet. Og han som vi handlet med er er en bekjent.

Og bilen har fulgt alle service (service hefte) og den var også inne til full sjekk på verkstedet før jeg kjøpte den!

Så tror det ikke skal være noe tull med den.

- Audi A3 1.8T (1997)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerere med bil!

Sånn i første omgang så holder det og få på felger og senke den ;)

Høres ut som dette er en vectra som er igod stand... 130k er ikke mye, og med alle servicer fulgt bør den gå mange 100k til ;) Følg service du og så!

Det er ganske mye styling og få tak i til disse bilene, men ikke så veldig mange importører i norge...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vectra A så kan du gjøre og gjøre til det aldri stopper. Men må si det var lav KM stand, der var du heldig.

FØR du ordner noe, sjekk etter rust. Vet ikke hvor Vectra A slit med rust men det kan sikkert noen andre hjelpe deg med. Men rust er det viktigste. Ikke sett på noe før rustne er borte ellers taper du bare peng i senere tid(montering, sveising, pussing, lakkering, demontering osv.)

Etter du har sjekket det så kan du sette i gang. Start med felger 17" kanskje og senk den 40mm. Mere enn 40 og du vil ha et helvette med 17".

Så tar du de vanlige greiene... Filter og eksos, get done with it!

Se etter stylingsett til bilen, se noe som du selv liker. Snakk med folk som har style Vectra A'er og spør hva som er kult.

Etter du er ferdig uttapå så sett i gang med interiøret fordi Vectra A har et helt for jævlig interiør!

Etter du har style den etter din stil så sett i gang med motoren.

Grenrør, ny manifoil som går i hop med eksosen. (Ræva med 2" manifoil og 2,5" midtpotte og bakpotte.) Motoren er det du kommer til å bruke lengs tid på!

Det første jeg hadde gjort i allefall hadde vært å kjøpe AngelEyes fra fk-automotive

Da er du godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er å sjekke att alle foringer er i orden. De har litt kort levetid på Vectra.

Hvis du vil koste på bilen, bør du bynne med å oppgradere bremsene til 2.0i standard. Da er bremsene godkjent til 150 hk(2.0 16V).

Etter det kan du putte så mye styling du vil på. Motortuning er også ett godt poeng. Bare kassabeholdningen begrenser hva du kan gjøre. Er fullt mulig å sette turbomotor i den hvis du gjør alt riktig ellers.

Hvis du vil ha bra effektøkning, bør du skaffe en 2.0i(ca 2000 kr), men husk bremsene først!

Styling finnes det godt av til denne modellen, så da må du nesten bare undersøke litt selv hva du vil ha.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med Vectra..som sakt det første du må gjøre er å bytte felger.. det hjelper MYE.. derretter kan du bytte grillen, og sette på no som kler froten bedre! Så kan du sote rutene...iafall på sidene, bakruta trur jeg er limt, litt usikkerpå de tidligere modellene.Du kan jo oxo sote baklyktene ,noe som er mye billigere enn å kjøpe ANGEL eyes,de ligger jo på ca 3000 såå... Får å gjøre fronten tøffere kan man sette på øyenbryn,det koster som regel ikke mer enn 700kr.. og det hjelper bra på utseende.

Senkesett er tødt dersom du ikke bor på landet og må kjøre hompete veier. Tottalt stylingkitt får du jo på http://www.TUNING.no men det er dyre greier hehe... uansett lykke til. Du kan jo se hva jeg har gjort med min : http://www.freewebs.com/hobolriders

atte jeg gir jernet

-95Opel Vectra 16v

custum grill

17" 215/40 dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel som med alt annet, penger og oppfinsomhet som setter grenser.

Finnes masse styling å få kjøpt til denne bilen. En annen mulighet er å bynne å eksperimentere/bygge selv. Feks ta en gammel frontfanger og lag ei frontleppe til bilen.

Angel Eyes (frontlykter) er enda ikke kommen i produksjon/salg så der venter folk enda.

Vectra er mye plaget med at hjulbuene ruster. Røsk litt skikkeli i dem og kjenn etter rustbobler. Her er det som regel en først får rustangrep. Videre kan kanalene være noe utsatt.

Men iallefall lykke til med bilen.

Ett bilde for å tenne deg litt ;) : http://spriti.com/000_1098.jpg

Mere info om bilen min: http://www.spriti.com

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter planen skulle angel eyes være tilgjengelig fra april men de er hele tiden blitt utsatt. Folk som har tatt kontakt får bare til svar at det kommer snarrt.

Joda hjulbuene er ganske orginale. Byttet på ene siden pga rust (skal ta andre siden snart)

Noe spes du lurte på ang. de ?

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider