Gå til innhold

Hjelp med modifisering av Jetta skinnseter (rygg)

Ranger emnet

joarek

Anbefalte innlegg

Var på BugRun for en stund siden nå hvor jeg kjøpte komplett skinn int. til bilen min:D , Dette hadde sittet i en Jetta sa han jeg kjøpte det av, det jeg ikke kom på da var at det ikke finnes noen feste plate bak ryggen på baksetet... Ikke det at det spiller noen rolle, for det hele kostet meg 1000,- og det fulgte med dørsider (4stk for 4-dørs) og fremre stoler (manglet bare nakkestøtter til baksetet:rolleyes: ) så det var jo et røverkjøp uansett:cool:

Hele historien bak dette kjøpet var ganske "ment to bee" lissom... Det startet med at jeg prøvde og få bilen min kjørbar så jeg kunne bruke den ut til Mantorp i Sverige hvor treffet var (ca 45 mil) noe jeg ikke klarte:rolleyes: , på den tiden kjørte jeg rundt i morfars Peugot 309 Automat og så ikke annen utvei en å kjøre den til VW treffet (flaut).

Så jeg og kjæresten min pakka opp bilen med telt og masse dritt vi ikke trengte:o så bilen var rimelig "overpakka" som det var. Vi møtte Rakriste, Remster og Rage og startet turen nedover... Møtte på projektRUST og SpeedWell med den porre "e36" golfen og flere jeg ikke fikk med meg hvem var, så vi kjørte i kolonne på 10-12 biler (all VW;))

Det var natta når vi kom frem og jeg med min Peugwagen kom inn til samme pris pga. vw emblem stripset i fronten hihi...

Dagen etter gikk jeg innom et av salgs teltene og så noen skinnseter liggende litt bak "disken", jeg stoppet opp og så at det var til VW og så prislappen, 1000 kr. Jeg tenkte ikke noe mer på det og gikk videre og bråstoppet snudde dro kjæresten hardt i armen og nærmest skrek 1000,-... Gransket de nøye, betalte et mellomlegg på 500,- og hoppet i bilen for så og bryte lydens hastighet(jada) til minibanken i neste by...

Var skiitredd for at de skulle bli solgt i mellomtiden og hjertet banket på tanken av skinn i bilen!

Kom tilbake med resten av pengene, betalte og la intriøret trygt i bilen og låste :D

Tror jeg så ut som en drittunge med en ny leke:rolleyes:

Så var det å komme seg hjem da!!! Hadde ikke plass til telt, madrass, soveposer bagger osv. så dro like så godt til neste by engangtil og raska med meg et takstativ på Biltema :) Slang det jeg kunne på taket og festa det godt!

Så begynte hjemturen og merket at høyden på taket dro ganske så godt i bilen, så ut som den værste polakkbilen :op

Men saken er at denne Peugotén hadde fusket kraftig i lengere tid og drukket mye olje og vi kom ikke lenger en Karlstad for bilen "døde", bilen varmskærte seg og hele resterende følget på 3 biler stoppet. Vi dro fram "tools" i et forsøk på og få rikket på stemplene, men til ingen nytte. Det hele endte med at falken kom og hentet bilen og satte den i karlstad :mad: , så var det det og komme seg hjem da?

Remster som var med i følget kjører som kjent en golf 2, og han har fjernet baksetene...

Smokket inn mine nye skinnseter og fikk sitte på hjem (takker og bukker igjen Remster ) !!!

Så det hele var litt for tilfeldig spør du meg..... FLAKS...

Men over til det jeg LURER på da :o , er det noen mulighet for og feste bakryggen fast uten og måtte sveise inn denne plata som sitter på Jetta?

Noen som har vært borti dette før?

Legger ut noen bilder av baksetene;

Skinnseterbak.jpg

Krokpa778skinnsenerygg.jpg

Armlenebakrygg.jpg

Festerbakrygg.jpg

Planen er og beholde funksjonen som er på Golf om å kunne vippe ned setet!

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den smaleste sak i verden å ta av trekket og bruke ramma fra Golfen. Trodde det var komplisert da jeg skulle sy om innredninga i min, men det er kjempelett å huke løs. Du kan sikkert bruke stoppinga og sånt fra skinnsetene, bare bruke stålramma fra Golfen... Trenger bare modifisere ryggen, de 2 delene er jo bare skrudd sammen. Antar selve "setet" er likt? Må kanskje mekke noe hull til hendlene til vippene og sånt. Gratulerer forresten! Vilket fynd, som svenskene ville sagt!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:)

Bare en ting... Hva med det armlenet da. Det er to fester på hver side hvor den er festet, er dette på orginale bakseter uten armlener da?

Festepunktbaksete.jpg

Festepungtcloseup.jpg

Armlenebaksete.jpg

Noen som har bilder av ramme eller baksiden av baksetet... Har jo selvfølgelig kastet det gamle intriøret mitt også da!!! Litt for sikker i min sak på at det kom til og gå glatt:rolleyes:

Edit: Er Huden/trekket bare å skrelle av polstringen eller er noe festet til rammen utenom på alle kanter med de flappene som er bøyd rundt?

Må bruke den samme polstringen pga. armlenehullet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der blir eit evighets prosjekt.:D:D:D selg det heller til ein med jetta. meg f.eks?:D :D :D :D :D :D :D

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joarek

Takk takk:)

Bare en ting... Hva med det armlenet da. Det er to fester på hver side hvor den er festet, er dette på orginale bakseter uten armlener da?

Festepunktbaksete.jpg

Festepungtcloseup.jpg

Armlenebaksete.jpg

Noen som har bilder av ramme eller baksiden av baksetet... Har jo selvfølgelig kastet det gamle intriøret mitt også da!!! Litt for sikker i min sak på at det kom til og gå glatt:rolleyes:

Edit: Er Huden/trekket bare å skrelle av polstringen eller er noe festet til rammen utenom på alle kanter med de flappene som er bøyd rundt?

Må bruke den samme polstringen pga. armlenehullet!

Hvis du trenger noe deler fra golf interiøret så kan du få et strøkent Cl interiør av meg. Bare du kommer og henter det..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

He he he :D

Kan vel ikke ha vært en smyger når det joma i veggene..

Vel, det jeg mente var at det hovedsaklig var en smyger, men når det blir luft-tett blafrer det "litt" ekstra da :D

Originally posted by Golfy

Hvis du trenger noe deler fra golf interiøret så kan du få et strøkent Cl interiør av meg. Bare du kommer og henter det..

Hvor holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider