Gå til innhold

Div problemer/feil

Ranger emnet

hansa

Anbefalte innlegg

Samler alle mine nye golf problemer her jeg.. :P

1. Intervalstillingen på viskerne funker ikke... Vanlig prob. med vanlig løsning?

2. Har motortemp på ca 65-70grader når jeg ligger i 80-90km/t. Stiger opp til 80-85grader hvis den står på tomgang ei stund, men faller ned straks jeg begynner å kjøre igjenn. Skal da ikke være så kald!! Kjøle vifta går kun når den skal gå..

3. Blinklyset slår seg ikke av automatisk når man svinger til høyre. Vanlig feil med vanlig løsning her også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Intervalstillingen på viskerne funker ikke... Vanlig prob. med vanlig løsning?

-Visker releet ditt.

2. Har motortemp på ca 65-70grader når jeg ligger i 80-90km/t. Stiger opp til 80-85grader hvis den står på tomgang ei stund, men faller ned straks jeg begynner å kjøre igjenn. Skal da ikke være så kald!! Kjøle vifta går kun når den skal gå..

a) Blir motoren varm kan det være tempgiveren.

b) Blir motoren ikke varm er det termostaten din.

3. Blinklyset slår seg ikke av automatisk når man svinger til høyre. Vanlig feil med vanlig løsning her også?

-Deffekt bryter.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cowboy_Kenny

man kan stille inn intervallen tiden sjølv, visst det er det du mener.

Trokke det er slik på min nei.... Sjer ingenting når hendelen tas ned, men av og til går de en runde når jeg setter den i 0 posisjon igjen. (må ha stått på int. stilling endel sekunder.)

Viskerne går heller ikke når man kjører spyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hansa

Enda et problem forresten!! :(

Når jeg låser opp døra, låses alle dørene opp, men når jeg låser, låser ikke v.bakdør. Er en lyd inni der men...

Har nesten samme problem. Bare at jeg får ikke låst noen av dørerene.. kun den døra jeg stikker nøkkelen i. Har visst noe med noen følere og muligens en lekasjie i noe av pneumatikken. Jeg har alarm og da bruker visst ikke den de samme følerne så med alarmen får jeg låst hele bilen.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder motortemperaturen er jeg 98% sikker på at det er termostaten, hadde samme problem på min Jetta II, den var da naturlig nok også veldig kald på vinteren.

Når det gjelder intervalen, er det sansynlighvis releet ditt, men det kan selvfølgelig være bryteren som har dårlig kontakt også.. litt vanskelig å teste dette ettersom viskerene da bare skal gå hvert 5-10 sekund, men prøv å sett på interval, vri, trykk osv på bryteren og se om de starter da.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst du har hatt olje søl i kjøle væska i fra tidligere toppakning havari, ødelegger dette fettet giverene, og du må da ha nye, koster rundt 500,- for en ny giver til vifta, og 3-400 mener jeg til instrument temp måleren......

ellers kan andre ting være termostat, og vannpumpe....

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

dersom du ikke får opp tempen på målern til mere enn rundt 70 grader, og rundt 90 når den er på tomgang, da er termostaten din gåen...samme med min det der, ikke bra å kjøre for lenge med det , men jeg skifta og problemet var løst.

men husk når du kjøper termostaten (216 kr) , så kjøp NY o-ring og skruer til termostathuset....og vær veldig veldig veldig forsiktig når du skrur ut desse skruene, ryker dem har du et problem..og det er umbrako skruer...så ikke vri dem i filler ....nøkken 5..og pass på å å ha goooodt tak ;)

lykke til

PS! har lagt ut tegninga av motoren og hva som må løses for å skifte termostaten

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...