Gå til innhold

Ny topp/kam, hva må gjøres?

Ranger emnet

Hawkon

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått pakken min fra USA... en splitter ny topp med nye løftere og ny kam er montert.

Syntes jeg leste en plass at dette må smøres for hånd før det kjøres på? Camlube elns.. husker ikke

En annen ting; trenger ikke mer enn å bare legge pakninga mellom bunnen og toppen? Syntes jeg leste noe om lim på forumet en plass :eek:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takker! :)

porter.JPG

loftere.JPG

kammere.JPG

Splitter ny topp til CA18ET som er porta.. kammen er ikke spesielt kvass, men tror den har 435 løft og 270 duration.

ventilene er spesiallagd.. aluminiums løftere. (og ja, det er "twin-spark" (8 plugger på 4 cyl) for de som ser to tennplugghull)

kosta en hel masse, og jeg fant akkurat ut at det er ett par småting som gjør at den ikke passer på motoren min :rolleyes:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

Hvorfor passer den ikke? Grattis med ny topp btw :) får vel ordna deg no greier som vanlig du? ;p

Ikke samme tenningsmodul/hallgiver elns på de to toppene.. det betyr at jeg må jukse til noe for at boksen skal klare å lese av i hvilken grad kamakselen står i.

Ser du på det øverste bildet helt til venstre, så er det en port som går mot kamera.. denne eksisterer ikke på CA18ET/T12. Tror det er den såkalte 'fuelpumpcam' til CA18ET/S12... denne kan jeg jo egentlig bare forsegle, men har fremdeles problemet med tenningsgiver/føler whatever. Må jo få den tett også siden det sikkert skvulper litt olje i toppen :D

For interesserte, prisen får dere ikke vite, men det var dyrt.. nesten som en bluebird turbo i dårlig stand :D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider